Ja då var de slut äntligen!!
Då var Alla hjärtans dag slut för i år (Urk).
Vilken är nästa kommersiella jippo man ska gräva ner sig i sängen och sova bort.?
Då var Alla hjärtans dag slut för i år (Urk).
Vilken är nästa kommersiella jippo man ska gräva ner sig i sängen och sova bort.?
Jippona skapar möjligheter: Idag var det stor rea på choklad och rosor!
Det är ju inte så att högtider inträffar varje dag. Det finns väl en 5-6 stycken som jag själv följer vid varje ny årstid och ser inte riktigt något fel i detta?
Är ju bara ett sätt att förgylla vardagen lite. Vi har ca 350 helt vanliga gråa dagar om året. Resten högtider och kanske födelsedagar. Varför inte göra något speciellt av dessa få dagar? Eller nåt lite extra åtminstone.
Jippona skapar möjligheter: Idag var det stor rea på choklad och rosor!
Nästa ?jippo? blir väl påsk då. Sen midsommar, Halloween, jul och nyår. Fira detta med att klä sig lite fint och äta en god middag. Lite gåvor vid jul och alla hjärtans dag och klä ut sig till Halloween om man har barn.
Har jag missat nån högtid här? Mors dag kanske. Pingst? Har för mig att vanliga svenskar inte firar pingstafton, om de inte har några religiösa skäl till att gör detta då.
Alla moderna högtidsdagar med fikateman är väl inte riktigt lika prioriterade de heller.
Som... ska vi kalla det storfirare?... av kommersiella och icke-kommersiella jippon (även om just alla hjärtans dag inte direkt är en favorit", så kan jag meddela att nästa kommersiella jippo infaller idag den 15/2, nämligen geléhallonens dag. Resterande februari har jag internationella modersmålsdagen, internationella isbjörnsdagen och Kalevaladagen i kalendern.
I Mars har jag serietidningens dag, dagen för musikalisk frihet, mandelkubbdagen, världsdagen för djur- och naturliv, ostbågens dag, "fössta tossdan i Mass", tomatsåsens dag, alla korvars dag, mazarindagen, Purim, hallongrottans dag, vårdagjämningen och min egna födelsedag.
Och då har jag inte med alla jippon, bara de jag själv är intresserad av..
Så.... gör något kul av det eller gå i ide. Bara att välja.
Visste inte att det fanns en högtidsdag direkt efter alla hjärtans dag. Nåväl, gelehallon känns som något ganska vardagligt och kanske inget jag själv tycker är värt att fira. Men vi är ju alla olika.
Kom på några fler dagar som uppskattas här - adventsdagarna, Lucia och Valborg. Fast Valborg vet jag inte om man behöver klä upp sig inför eller göra en trevlig middag till. Men vårelden är ju fin att titta på.
Visste inte att det fanns en högtidsdag direkt efter alla hjärtans dag. Nåväl, gelehallon känns som något ganska vardagligt och kanske inget jag själv tycker är värt att fira. Men vi är ju alla olika.
Kom på några fler dagar som uppskattas här - adventsdagarna, Lucia och Valborg. Fast Valborg vet jag inte om man behöver klä upp sig inför eller göra en trevlig middag till. Men vårelden är ju fin att titta på.
Som... ska vi kalla det storfirare?... av kommersiella och icke-kommersiella jippon (även om just alla hjärtans dag inte direkt är en favorit", så kan jag meddela att nästa kommersiella jippo infaller idag den 15/2, nämligen geléhallonens dag. Resterande februari har jag internationella modersmålsdagen, internationella isbjörnsdagen och Kalevaladagen i kalendern.
I Mars har jag serietidningens dag, dagen för musikalisk frihet, mandelkubbdagen, världsdagen för djur- och naturliv, ostbågens dag, "fössta tossdan i Mass", tomatsåsens dag, alla korvars dag, mazarindagen, Purim, hallongrottans dag, vårdagjämningen och min egna födelsedag.
Och då har jag inte med alla jippon, bara de jag själv är intresserad av..
Så.... gör något kul av det eller gå i ide. Bara att välja.