• Anonym (Steve)

Fred i Ukraina

Kommer Usa att skapa fred i Ukraina nu?

• Svar på tråden Fred i Ukraina
  • Dr Nail

Ulf:

"Jag beklagar djupt att USA nu sprider ryska uppfattningar om vad Krim är för någonting. Der beklagar jag verkligen djupt. Det är bara Ukraina som vid eventuella förhandlingar kan definiera vad som är ukrainskt territorium."

Jag tycker att vi är i skriande behov av svenska politiker som kan säga FUCK USA rakt och tydligt.

• Tow2Mater
    Dr Nail skrev 2025-04-25 13:46:46 följande:

Ulf:

"Jag beklagar djupt att USA nu sprider ryska uppfattningar om vad Krim är för någonting. Der beklagar jag verkligen djupt. Det är bara Ukraina som vid eventuella förhandlingar kan definiera vad som är ukrainskt territorium."

Jag tycker att vi är i skriande behov av svenska politiker som kan säga FUCK USA rakt och tydligt.

Jag hoppas Sverige och europa är beredda att ta över hela USAs del av ukrainafinansieringen!
  • Anonym (Steve)
    Tow2Mater skrev 2025-04-25 16:45:13 följande:
    Jag hoppas Sverige och europa är beredda att ta över hela USAs del av ukrainafinansieringen!

Då kanske inte Trump ska hävda att han kan få slut på kriget inom (24h?48h?) när han blir president. 

Om han nu förväntar sig att alla andra ska fixa något han inte har kapacitet till.

Det går ju bra att skryta pompöst för att sen gå och sura och hoppa av för att alla är dumma/ skylla på alla andra för att de inte bara slutar kriga.

• Anonym (Steve)

Jag tror att Ukraina är beredda på att ge upp Krim om Putin drar sig ut från resten av Ukraina. Problemet är att Trump och willkoff har gett bort det kortet för tidigt i förhandlingen.

• Tow2Mater
    Anonym (Steve) skrev 2025-04-25 16:50:30 följande:

Då kanske inte Trump ska hävda att han kan få slut på kriget inom (24h?48h?) när han blir president. 

Om han nu förväntar sig att alla andra ska fixa något han inte har kapacitet till.

Det går ju bra att skryta pompöst för att sen gå och sura och hoppa av för att alla är dumma/ skylla på alla andra för att de inte bara slutar kriga.

Vanliga vallöften. Det kör alla politiker med innan valen.
  • Anonym (Jo)
    Tom Araya skrev 2025-04-25 21:11:30 följande:
    Hemska tanke
  • Mentat
    Tom Araya skrev 2025-04-25 21:11:30 följande:
    Rolig och likheterna är tyvärr slående. Fast om man skall vara noga krävde Hitler inte hela Tjeckoslovakien utan bara Sudeten i München, resten tog han våren -39. Putins aptit är större.
    Bägge har brutit mot avtal där de lovade att respektera gränser. Ingen av dem gick att lita på 
  • Tow2Mater

Zelensky och Trump har pratat igen, och Zelensky verkar iallafall ha vett att klä sig mer passsande för en begravning i svart kavaj och inte sin vanliga gröna tröja.

Trump och Zelenskyj hade inte setts sedan det famösa bråket mitt framför Vita husets tv-kameror.

Men innan påvens begravning på lördagen hann de med ett möte på tu man hand.

Det har inte kommit några uppgifter om vad som sagts mellan de båda, men enligt den amerikanska presidentadministrationen var det ett fruktbart möte.

www.expressen.se/nyheter/varlden/valdigt-produktivt-mote-mellan-zelenskyj-och-trump/
Svar på tråden Fred i Ukraina