• Anonym (Steve)

Fred i Ukraina

Kommer Usa att skapa fred i Ukraina nu?

• Svar på tråden Fred i Ukraina
  • Tow2Mater
    Tom Araya skrev 2025-03-01 06:18:37 följande:
    Om Europa ska stå för säkerhetsgarantierna så är det både naturligt och bättre om en deal om resurserna också är mellan Ukraina och andra europeiska länder.
    Du tror verkligen inte att ha amerikanska företag och personer i ukraina, vilka ju i sin tur kommer kräva säkerhet av bl a usa för att kunna utföra sina jobb där, skulle vara en fördel? 
  • KillBill
    Tow2Mater skrev 2025-03-01 12:43:48 följande:
    Du tror verkligen inte att ha amerikanska företag och personer i ukraina, vilka ju i sin tur kommer kräva säkerhet av bl a usa för att kunna utföra sina jobb där, skulle vara en fördel? 

I kampen mot Trump och Putin är svenska högerliberaler och vänster enade!

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Tow2Mater
    Tom Araya skrev 2025-03-01 07:32:13 följande:
    Det blir svårt, men jag hoppas att Europa klarar att utöka sitt stöd så att Ukraina klarar sig ett tag till. Ryssland får mycket svårt att klara sig länge till. En del förutspår att deras ekonomi klara max 1 år till av krig.
    Kina kan stodja Ryssland och ge dem resusrser att kunna fortsätta. Del av det hela är ju att Trump försöker sätta en kil i deras framtida samarbete.
  • Tow2Mater
    Anonym (Mia) skrev 2025-03-01 10:23:30 följande:
    Höj nivån.
    Jag tror du bara sett nyhetsklipp.
  • Tow2Mater
    KillBill skrev 2025-03-01 11:55:38 följande:
    Bra inlägg. Trump och Putin sympatisörerna i tråden är antingen dåligt pålästa eller drar sig inte för att sprida propaganda från Trump och Putin. Här är en bild på Winston Churchill när han besökte Vita huset under andra världskriget
    Höj nivån.
  • KillBill
    Tow2Mater skrev 2025-03-01 12:54:29 följande:
    Höj nivån.
    Det är tydligt för alla i tråden att det är du som behöver höja nivån. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (Mia)
    Tow2Mater skrev 2025-03-01 12:52:03 följande:
    Jag tror du bara sett nyhetsklipp.
    Du vet ingenting om vad jag har sett och inte. Det är inte det skarpaste antagandet du gör men jag kan inte säga att jag är förvånad.

Vill du gräla anonymt på internet så gå vidare, håll dig till trådens ämne.
  • Tow2Mater
    Anonym (Mia) skrev 2025-03-01 13:17:17 följande:
    Du vet ingenting om vad jag har sett och inte. Det är inte det skarpaste antagandet du gör men jag kan inte säga att jag är förvånad.

Vill du gräla anonymt på internet så gå vidare, håll dig till trådens ämne.
    Jag sa att jag tror. Sa inte att jag vet. Du kan ju svara på det om du vill. Var inte så fientlig. En del verkar inte se annat än mycket utvalda korta nyhetsklipp.
  • Tom Araya
    Tow2Mater skrev 2025-03-01 12:34:05 följande:
    ja det är ju det jag menar. det var ett långt samtal. en del verkar bara sett korta nyhetsklipp.
    Jag har sett det längsta jag hittade (1.05.51), två gånger och dessutom läst utskriften av allt som sas, så jag tror inte jag har missat något.

Vilken jävla golvnivå på Trump och Vance.... "du har inte tackat...", "du har inga bra kort på hand", "du är respektlös!" och så blir de irriterade när de har fel och Zelenskyj rättar dem.

...och fortfarande inget om säkerhetsgarantier i utbyte mot mineralerna...

Om man tror detta skulle bli framgångsrikt för USA så begriper man ingenting av konflikter och diplomati.

Men varsågod och berätta vart du tycker samtalet gick fel.
  • Tow2Mater
    Tom Araya skrev 2025-03-01 13:34:45 följande:
    Jag har sett det längsta jag hittade (1.05.51), två gånger och dessutom läst utskriften av allt som sas, så jag tror inte jag har missat något.

Vilken jävla golvnivå på Trump och Vance.... "du har inte tackat...", "du har inga bra kort på hand", "du är respektlös!" och så blir de irriterade när de har fel och Zelenskyj rättar dem.

...och fortfarande inget om säkerhetsgarantier i utbyte mot mineralerna...

Om man tror detta skulle bli framgångsrikt för USA så begriper man ingenting av konflikter och diplomati.

Men varsågod och berätta vart du tycker samtalet gick fel.

Dynamiken mellan Zelenskyj och Trump var lugn, det var när Vance talade som Zelensky började förhöra honom (och respektlöst tilltalade VP med förnamn i denna formella sittning). Fram till dess framförde alla sina argument direkt till publiken, men Zelensky bestämde sig nu för att utmana Vance och ställa fientliga frågor direkt till honom. Han återkom till sin talking point att Putin 'aldrig håller fast vid vapenvila', vilket, igen, antyder att förhandlingar är meningslösa. Varför i hela friden skulle han göra det, om han var där för att få till ett avtal? Hans attityd retade verkligen upp amerikanerna.

Poängen som Vance gjorde var riktad mot Biden och media. Inte mot Zelensky.

Det har skulle ju vara första steget om säkerhet. Sedan skulle man bygga på från det.

Svar på tråden Fred i Ukraina