• Anonym (Steve)

Fred i Ukraina

Kommer Usa att skapa fred i Ukraina nu?

• Svar på tråden Fred i Ukraina
  • Tom Araya

Ryssland har uttalat ett principiellt stöd för Ukrainas förslag om vapenvila, men än är det inte avtalat. Det verkar som att Ryssland försöker att förhala det hela genom att ta upp ett antal förhållanden som nödvändiga att komma överens om i detalj.

• Anonym (Drömmen om en kollega)
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-12 16:54:38 följande:
    Trump gillar att belöna angripare. Titta bara på hur han belönar Israel.
    Ja jag förstår inte varför inte USA hjälpte Ukraina mot Ryssland och deras luftangrepp så som de hjälpte Israel. 

Israel som dessutom genomför ett av de största folkmorden i världshistorien och världen blundar för judarna kommer undan med de eftersom att de själva har varit utsatta. 

Fruktansvärt att USA stöttar två av de värsta staterna i vår tid, Ryssland och Israel. 
  • Tom Araya
    Anonym (Drömmen om en kollega) skrev 2025-03-13 23:08:57 följande:
    Ja jag förstår inte varför inte USA hjälpte Ukraina mot Ryssland och deras luftangrepp så som de hjälpte Israel. 

Israel som dessutom genomför ett av de största folkmorden i världshistorien och världen blundar för judarna kommer undan med de eftersom att de själva har varit utsatta. 

Fruktansvärt att USA stöttar två av de värsta staterna i vår tid, Ryssland och Israel. 
    Det vore långt mycket farligare att göra samma mot Ryssland.
    Mot Ryssland skulle man då ha behövt gå "all in", vilket den amerikanska regeringen nog har svårt att motivera för sig själva och för folket.
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Drömmen om en kollega) skrev 2025-03-13 23:08:57 följande:

Israel som dessutom genomför ett av de största folkmorden i världshistorien och världen blundar

Ja. Det är dubbelmoral vilket visar att mänskliga rättigheter inte gäller alla. Jag tror att man behöver förstå vilken roll AIPAC spelar i USA. 
  • Anonym (Drömmen om en kollega)
    Tom Araya skrev 2025-03-13 23:14:45 följande:
    Det vore långt mycket farligare att göra samma mot Ryssland.
    Mot Ryssland skulle man då ha behövt gå "all in", vilket den amerikanska regeringen nog har svårt att motivera för sig själva och för folket.
    Ja de tar väl bara strider som de vet att de kan vinna, mot en svagare motståndare. Den feges val. 
Svar på tråden Fred i Ukraina