Fred i Ukraina
Kommer Usa att skapa fred i Ukraina nu?
Kommer Usa att skapa fred i Ukraina nu?
En samtal med Jonas Kjellén, som är Rysslandsanalytiker vid Totalförsvarets forskningsinstitut (FOI), där det pratas om den ryska armens tillstånd efter tre år av krig mot Ukraina.
Intressant för de som vill veta i vilket tillstånd den ryska armen befinner sig i och inte av ideologiska skäl är tvungna att välja bort källor som skulle kunna vidga deras vyer.
Hotspot: I vilken kondition a?r den ryska arme?n? ( 8 mars 2025):
När man läser igenom vissa inlägg i denna tråden, så känner man spontant att "nä detta måste jag kommentera", men det har jag slutat med.
Jag nöjer mig med att luta mig tillbaka i soffan och konstatera att den orangea mannen i det vita huset är en clown och innerst inne är en smyg-fikus som flirtar aktivt med Putin och knähunden Kim Jo-någonting
Nato år redan svagt och har aldrig försvarat någon men däremot bombat civila i Serbien sönder och samman. Deltagit i kriget i Donbass för tio år sedan redan, provocerat och genomfört påverksamoperationer i andra länder nära Ryssland om att gå med trots att de inte vill.
Dessutom bombade de north stream. Nu måste Tyskland bygga hamnar för att skeppa in flytande gas från usa istället. Ulrainaw är inte en demokrati, de ligger i samma höjd som många ickefungerande afrikanska stater