• Anonym (Pelle)

Åsikter om onani?

Tycker ni det är bra eller dåligt? 
    Kan det ske för ofta? 
    Vilka negativa aspekter finns? 

Min onani som man sker rätt ofta men vet att det beror på väldigt mycket från person till person.

• Svar på tråden Åsikter om onani?
  • New  Dawn
    Anonym (Pelle) skrev 2025-04-16 21:13:25 följande:
    Känner samma sak här. Jag som singel har inget problem att onanera ofta men skulle inte göra det lika mycket i en relation
    Det känns sexigare med män som du tycker jag! 

Men ja, är sexlivet otillfredsställande, och bristfälligt, eller man är ifrån varandra, är det självklart att onanera. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (öh)
    Anonym (J) skrev 2025-04-16 21:10:01 följande:

När jag var singel varje dag. Nu aldrig. Känner mig otrogen då. 

Tråkigt att du känner något så idiotiskt för en helt vanlig sak
  • Anonym (Pelle)
    New Dawn skrev 2025-04-16 21:17:41 följande:
    Det känns sexigare med män som du tycker jag! 

Men ja, är sexlivet otillfredsställande, och bristfälligt, eller man är ifrån varandra, är det självklart att onanera. 

Synd dock att inte ha någon kvinna i en relation att älska med dock. Vill verkligen göra romantiska saker med en annan kvinna 

Ja, håller med

• Anonym (Aaa)

Det är hälsosamt och bra för kropp och själ. Det stärker också din sexualitet och du lär dig mer vad du tycker om.

• Anonym (Aaa)
    New Dawn skrev 2025-04-11 14:13:42 följande:
    Jag tror det är en underskattad risk faktiskt. 
    Nu upplever iofs en del kvinnor att de får mer lust av onani, men jag tror det är rätt vanligt att tappa lite fokuset på sex, både fysiskt och psykiskt, om man onanerat relativt nyligen, och det gäller nog båda könen. 
    För kvinnor, som använder sexleksaker, kan de dessutom bli vana med lite starkare stimuli, vilket faktiskt kan göra sexet sämre.
    Jag tror dock att det är bra att onanera i början av sin sexuella resa, för att lära sig hur kroppen fungerar. Naturligtvis kan onani vara bra som komplement, eller ersättning till sex i bland också, men att få låta kropp och själ längta efter sex, kan nog öka lusten att ha sex med sin partner, jämfört med att stilla lusten med onani. 

Onani är också sex. Fast sex med dig själv. Tvärtom kan det göra ditt sexliv med en partner bättre, eftersom du lär dig mer om vad din kropp tycker om.

Varför ska du ha mindre stimuli med en partner, än vad du har på egen hand och med sexleksaker? Tanken är väl att man som kvinna också ska bli stimulerad och känna njutning? 

• Anonym (J)
    Anonym (öh) skrev 2025-04-16 21:20:41 följande:
    Tråkigt att du känner något så idiotiskt för en helt vanlig sak
    Kanske men ändå ingen mening att ta på sig själv när man kan göra det med någon istället 
  • Anonym (J)
    Anonym (Aaa) skrev 2025-04-16 21:34:40 följande:

Det är hälsosamt och bra för kropp och själ. Det stärker också din sexualitet och du lär dig mer vad du tycker om.

Det utforskade man som tonåring . 
  • Anonym (J)
    Anonym (Pelle) skrev 2025-04-16 21:13:25 följande:
    Känner samma sak här. Jag som singel har inget problem att onanera ofta men skulle inte göra det lika mycket i en relation
    Nej precis. Inte hälften så skönt heller, som med någon man tycker om.
  • Anonym (Aaa)
    Anonym (J) skrev 2025-04-16 21:44:32 följande:
    Det utforskade man som tonåring . 
    Din sexualitet kan utvecklas hela livet. 
  • Anonym (öh)
    Anonym (J) skrev 2025-04-16 21:44:05 följande:
    Kanske men ändå ingen mening att ta på sig själv när man kan göra det med någon istället 
    Tråkig syn på sex.
Svar på tråden Åsikter om onani?