Åsikter om onani?
Tycker ni det är bra eller dåligt?
Kan det ske för ofta?
Vilka negativa aspekter finns?
Min onani som man sker rätt ofta men vet att det beror på väldigt mycket från person till person.
Tycker ni det är bra eller dåligt?
Kan det ske för ofta?
Vilka negativa aspekter finns?
Min onani som man sker rätt ofta men vet att det beror på väldigt mycket från person till person.
Tack för ditt svar! Jag tror kanske att jag uttryckte mig lite otydligt, eller så missförstod vi varandra. För mig är sexet med min fru något av det bästa jag vet ? jag njuter fullt ut med henne och är helt närvarande. Det är inget jag håller tillbaka ifrån.
Men jag kommer ofta snabbare än hon, så i praktiken innebär det att mitt fokus ofta hamnar mer på hennes njutning, eftersom jag verkligen vill att hon ska få ut lika mycket som jag gör. Det handlar inte om att jag inte njuter ? tvärtom ? utan att jag prioriterar att vi båda ska få en så bra upplevelse som möjligt.
När jag onanerar är det en helt annan situation. Då kan jag tillåta mig att fantisera fritt ? om sådant som jag vet inte riktigt passar in i vårt sexliv, eller som hon kanske inte tänder på. Det blir ett sätt att utforska andra sidor av min sexualitet utan att det påverkar vårt gemensamma sex.
Vi är kanske inte helt synkade i allt ? vi har olika rytm och tänder inte alltid på exakt samma saker ? men jag tror faktiskt att det är rätt vanligt efter några år tillsammans. Och det behöver inte vara något negativt, bara något man förhåller sig till.
Och angående lusten efter onani ? visst, en kort stund efteråt kan jag känna mig mindre sugen, men det går snabbt över. Ibland kan det till och med göra att jag är mer uthållig senare. Så för mig har det snarare varit ett sätt att förbättra sexet, inte ta ifrån det något.
Tack för ditt svar! Jag tror kanske att jag uttryckte mig lite otydligt, eller så missförstod vi varandra. För mig är sexet med min fru något av det bästa jag vet ? jag njuter fullt ut med henne och är helt närvarande. Det är inget jag håller tillbaka ifrån.
Men jag kommer ofta snabbare än hon, så i praktiken innebär det att mitt fokus ofta hamnar mer på hennes njutning, eftersom jag verkligen vill att hon ska få ut lika mycket som jag gör. Det handlar inte om att jag inte njuter ? tvärtom ? utan att jag prioriterar att vi båda ska få en så bra upplevelse som möjligt.
När jag onanerar är det en helt annan situation. Då kan jag tillåta mig att fantisera fritt ? om sådant som jag vet inte riktigt passar in i vårt sexliv, eller som hon kanske inte tänder på. Det blir ett sätt att utforska andra sidor av min sexualitet utan att det påverkar vårt gemensamma sex.
Vi är kanske inte helt synkade i allt ? vi har olika rytm och tänder inte alltid på exakt samma saker ? men jag tror faktiskt att det är rätt vanligt efter några år tillsammans. Och det behöver inte vara något negativt, bara något man förhåller sig till.
Och angående lusten efter onani ? visst, en kort stund efteråt kan jag känna mig mindre sugen, men det går snabbt över. Ibland kan det till och med göra att jag är mer uthållig senare. Så för mig har det snarare varit ett sätt att förbättra sexet, inte ta ifrån det något.
Varför ska man ha åsikter om det? Folk onanerar väl så mycket eller lite de vill.
Varför ska man ha åsikter om det? Folk onanerar väl så mycket eller lite de vill.
svarar ja på dina frågor faktiskt.
det är ju inte så att jag går in i duschen o onanerar unna vi lägger oss för natten och kanske är kåta?. Nej nej då spar jag mig😂😂
jag tycker jag är kåtare med min man om jag bejakar min lust även på egen hand. Nu har han inte varit hemma på 10 dagar (han jobbar borta) och på lördag kommer han hem och oj vad han ska få åka. Jag fantiserar om vad vi brukar göra, hur skön han är, vad jag vill göra med honom? längtar att få suga honom det gör mig kåt. Både nu och då.. om jag ligger naken i sängen ikväll och smeker mig själv till orgasm njuter jag och jag är varm o våt när han kommer hem och jag kommer få känna hans kropp mot min, känna hur han tränger in i mig, känna hur han blir kåt av mig.
onani är inget istället för sex med min partner, det är något jag Mår bra av och ger mig mer lust som både min man och jag har glädje av.
det får inte heller misstolkas till att vi ligger i sängen o han har somnat,, att jag smyger iväg och onsnerar? nej i den situationen så kryper jag in till honom under täcket och myser lite och känner in om det finns en möjlighet till lite pill och sex med varandra. Skulle han mot förmodan säga nej inte nu, då är det så och vi somnar båda gott ändå.
onani frigör hormoner vi mår bra av💕
min man vet att jag onanerar och jag vet att han gör, men det är inget vi säger vid frukosten att nu lät jag dusch strålen smeka mig till orgasm. Det sköter man var för sig liksom annars blir det fel för oss/mig.
han gillar att jag är en kåt person och tro mig, han klagar inte att jag inte ger honom det han vill ha av och med mig