Åsikter om onani?
Tycker ni det är bra eller dåligt?
Kan det ske för ofta?
Vilka negativa aspekter finns?
Min onani som man sker rätt ofta men vet att det beror på väldigt mycket från person till person.
Tycker ni det är bra eller dåligt?
Kan det ske för ofta?
Vilka negativa aspekter finns?
Min onani som man sker rätt ofta men vet att det beror på väldigt mycket från person till person.
Jag och min fru har sex 1-2 två gånger i veckan och vi båda onanera mycket med. Så det är bara att onanera på.
I lagom mängd är det bara sunt. Man har ett sexliv med sin partner, och ett annat med sig själv. Vi har sex en gång i veckan, sen onanerar jag en eller två gånger i veckan. Jag hoppas att hon också gör det. Jag unnar henne njutningen.
Men om det blir väldigt mycket och man undviker att träffa folk eller göra annat för att man vill runka i sin ensamhet, då är det inte friskt.
En semla är gott. Fem om dagen är för mycket.
Eftersom de flesta vet att onani är bra i grunden får du inte många svar. Den risk jag ser är att onanin kan göra att man inte längre vill/orkar ha sex med partnern.
För mig är det två olika saker.. jag (kvinna ca 50) onanerar, njuter oftast i duchen, men även om jag sover själv (vilket händer ibland) det hjälper mig att slappna av, få mer lust till min man. Och ja, vi har bra sex och han vet att jag gör det och jag vet att han gör det. MEN för det skulle jag inte uppskatta om han gjorde det när jag ligger bredvid. Det är ens ensak på nåt vis?
men däremot gillar jag när han runkar ut över mig när han ska komma om vi inte penetrerar i ögonblicket.
två helt olika saker från vårat gemensamma sexliv och kåthet.
ikväll sover vi inte hemma tillsammans,,, hoppas han njuter av egensex och längtar/tänker på mig och låtar upp sig. Jag har lust ikväll, mycket lust och jag kommer onanera?. När vi är tillsammans igen är jag så uppeggad och längtar efter att få känna hans kropp i min.
För mig är det två olika saker.. jag (kvinna ca 50) onanerar, njuter oftast i duchen, men även om jag sover själv (vilket händer ibland) det hjälper mig att slappna av, få mer lust till min man. Och ja, vi har bra sex och han vet att jag gör det och jag vet att han gör det. MEN för det skulle jag inte uppskatta om han gjorde det när jag ligger bredvid. Det är ens ensak på nåt vis?
men däremot gillar jag när han runkar ut över mig när han ska komma om vi inte penetrerar i ögonblicket.
två helt olika saker från vårat gemensamma sexliv och kåthet.
ikväll sover vi inte hemma tillsammans,,, hoppas han njuter av egensex och längtar/tänker på mig och låtar upp sig. Jag har lust ikväll, mycket lust och jag kommer onanera?. När vi är tillsammans igen är jag så uppeggad och längtar efter att få känna hans kropp i min.
När jag var singel varje dag. Nu aldrig. Känner mig otrogen då.