• Anonym (Pelle)

Åsikter om onani?

Tycker ni det är bra eller dåligt? 
    Kan det ske för ofta? 
    Vilka negativa aspekter finns? 

Min onani som man sker rätt ofta men vet att det beror på väldigt mycket från person till person.

• Svar på tråden Åsikter om onani?
  • kille85

Jag och min fru har sex 1-2 två gånger i veckan och vi båda onanera mycket med. Så det är bara att onanera på.

• New  Dawn
    Anonym (Onan) skrev 2025-03-17 14:19:00 följande:

I lagom mängd är det bara sunt. Man har ett sexliv med sin partner, och ett annat med sig själv. Vi har sex en gång i veckan, sen onanerar jag en eller två gånger i veckan. Jag hoppas att hon också gör det. Jag unnar henne njutningen.

Men om det blir väldigt mycket och man undviker att träffa folk eller göra annat för att man vill runka i sin ensamhet, då är det inte friskt.

En semla är gott. Fem om dagen är för mycket.

Om nu både du och hon onanerar (eller du hoppas att hon onanerar) varför har ni inte hellre sex? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2025-02-23 21:54:46 följande:

Eftersom de flesta vet att onani är bra i grunden får du inte många svar. Den risk jag ser är att onanin kan göra att man inte längre vill/orkar ha sex med partnern.

Jag tror det är en underskattad risk faktiskt. 
    Nu upplever iofs en del kvinnor att de får mer lust av onani, men jag tror det är rätt vanligt att tappa lite fokuset på sex, både fysiskt och psykiskt, om man onanerat relativt nyligen, och det gäller nog båda könen. 
    För kvinnor, som använder sexleksaker, kan de dessutom bli vana med lite starkare stimuli, vilket faktiskt kan göra sexet sämre.
    Jag tror dock att det är bra att onanera i början av sin sexuella resa, för att lära sig hur kroppen fungerar. Naturligtvis kan onani vara bra som komplement, eller ersättning till sex i bland också, men att få låta kropp och själ längta efter sex, kan nog öka lusten att ha sex med sin partner, jämfört med att stilla lusten med onani. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (mogen kvinna)
    New Dawn skrev 2025-04-11 14:02:57 följande:
    Om nu både du och hon onanerar (eller du hoppas att hon onanerar) varför har ni inte hellre sex? 

För mig är det två olika saker.. jag (kvinna ca 50) onanerar, njuter oftast i duchen, men även om jag sover själv (vilket händer ibland) det hjälper mig att slappna av, få mer lust till min man. Och ja, vi har bra sex och han vet att jag gör det och jag vet att han gör det. MEN för det skulle jag inte uppskatta om han gjorde det när jag ligger bredvid. Det är ens ensak på nåt vis?
    men däremot gillar jag när han runkar ut över mig när han ska komma om vi inte penetrerar i ögonblicket. 

två helt olika saker från vårat gemensamma sexliv och kåthet. 

ikväll sover vi inte hemma tillsammans,,, hoppas han njuter av egensex och längtar/tänker på mig och låtar upp sig. Jag har lust ikväll, mycket lust och jag kommer onanera?. När vi är tillsammans igen är jag så uppeggad och längtar efter att få känna hans kropp i min.

• Anonym (Onan)
    New Dawn skrev 2025-04-11 14:02:57 följande:
    För henne är det nog med ett samlag i veckan, i samma ställningar varje gång, vid ungefär samma tid varje vecka. Jag vill en extra gång i veckan och bejakar min fantasi genom att läsa sexnoveller och sexchatta anonymt.
  • New  Dawn
    Anonym (mogen kvinna) skrev 2025-04-15 22:14:07 följande:

För mig är det två olika saker.. jag (kvinna ca 50) onanerar, njuter oftast i duchen, men även om jag sover själv (vilket händer ibland) det hjälper mig att slappna av, få mer lust till min man. Och ja, vi har bra sex och han vet att jag gör det och jag vet att han gör det. MEN för det skulle jag inte uppskatta om han gjorde det när jag ligger bredvid. Det är ens ensak på nåt vis?
    men däremot gillar jag när han runkar ut över mig när han ska komma om vi inte penetrerar i ögonblicket. 

två helt olika saker från vårat gemensamma sexliv och kåthet. 

ikväll sover vi inte hemma tillsammans,,, hoppas han njuter av egensex och längtar/tänker på mig och låtar upp sig. Jag har lust ikväll, mycket lust och jag kommer onanera?. När vi är tillsammans igen är jag så uppeggad och längtar efter att få känna hans kropp i min.

Om du onanerar i duschen, är du då lika sugen på sex dagen efter?
    Om du är det förstår jag din tanke. 
    Om din man runkat på morgonen, är han då lika sugen och laddad på kvällen, om ja, få förstår jag.... Annars inte...ärligt talat.
    Självklart kan onani vara ett alternativ om man verkligen är i från varandra.. .
    Oavsett... självklart kan man ha olika preferenser. 
  • Anonym (J)

När jag var singel varje dag. Nu aldrig. Känner mig otrogen då. 

• Anonym (J)
    New Dawn skrev 2025-04-16 21:08:22 följande:
    Om du onanerar i duschen, är du då lika sugen på sex dagen efter?
    Om du är det förstår jag din tanke. 
    Om din man runkat på morgonen, är han då lika sugen och laddad på kvällen, om ja, få förstår jag.... Annars inte...ärligt talat.
    Självklart kan onani vara ett alternativ om man verkligen är i från varandra.. .
    Oavsett... självklart kan man ha olika preferenser. 
    Håller med 

När man är med någon blir man ju inte sugen på onani alls. 
  • New  Dawn
    Anonym (Onan) skrev 2025-04-16 09:42:25 följande:
    För henne är det nog med ett samlag i veckan, i samma ställningar varje gång, vid ungefär samma tid varje vecka. Jag vill en extra gång i veckan och bejakar min fantasi genom att läsa sexnoveller och sexchatta anonymt.
    Hmm... Nu hänger jag inte med.... Du skrev ju att du önskade, att hon onanerade, utöver erat sex. Varför? Vore det inte mysigare om ni hade sex....?!?
    Fattar verkligen inte varför onani är så eftertraktad och upphöjt. 
    Jag kanske är udda, men jag tycker sex är så extremt, mycket mer värdefullt och skönt, men vi lever i en ganska individualistisk värld. Kanske hänger det ihop.... Fattar verkligen inte. 
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (J) skrev 2025-04-16 21:10:51 följande:
    Håller med 

När man är med någon blir man ju inte sugen på onani alls. 
    Känner samma sak här. Jag som singel har inget problem att onanera ofta men skulle inte göra det lika mycket i en relation
Svar på tråden Åsikter om onani?