• Anonym (Pelle)

Åsikter om onani?

Tycker ni det är bra eller dåligt? 
    Kan det ske för ofta? 
    Vilka negativa aspekter finns? 

Min onani som man sker rätt ofta men vet att det beror på väldigt mycket från person till person.

• Svar på tråden Åsikter om onani?
  • Anonym (J)
    Anonym (Aaa) skrev 2025-04-16 21:53:16 följande:
    Din sexualitet kan utvecklas hela livet. 
    Fast inte med sig själv , fy vad trist
  • Anonym (J)
    Anonym (öh) skrev 2025-04-16 21:55:18 följande:
    Tråkig syn på sex.
    Verkligen inte. Vad ska man göra det för, när man kan ligga med nån annan istället och ha det mysigt och utforska saker med varann. 
  • Meddelande borttaget
  • New  Dawn
    Anonym (Aaa) skrev 2025-04-16 21:42:32 följande:

Onani är också sex. Fast sex med dig själv. Tvärtom kan det göra ditt sexliv med en partner bättre, eftersom du lär dig mer om vad din kropp tycker om.

Varför ska du ha mindre stimuli med en partner, än vad du har på egen hand och med sexleksaker? Tanken är väl att man som kvinna också ska bli stimulerad och känna njutning? 

Ja, jag tycker absolut att onani är bra för att lära sig lite om sin kropp. Om man har lite grundläggande kunskap om sin egen kropp kan man lättare fortsätta utvecklas tillsammans. 

Egentligen kanske ordet "mer" eller "starkare stimuli" var lite fel ordval av mig. Sexleksaker kan göra att man behöver den speciella stimulin sexleksken ger. 

Jag tycker ju att min man ger den allra bästa stimulin så det behöver ju inte vara sämre att ha sex, däremot kan det gemensamma sexlivet påverkas negativt, om sexleksaken ger den skönaste känslan, och att mannen liksom inte behövs, rent fysiskt. Det kan ju göra sexlivet sämre. 

Men ja, min tanke är ju inte att kvinnan inte ska njuta, men jag tror att det finns ett värde att man längtar efter varandra när man är sugen på sex (orgasm) 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (J) skrev 2025-04-16 22:31:23 följande:
    Verkligen inte. Vad ska man göra det för, när man kan ligga med nån annan istället och ha det mysigt och utforska saker med varann. 
    Ja, det är ju väldigt roligt och skönt att faktiskt utforska bådas njutning tillsammans
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • StudierKemi

Kvinnor är på efterkälke när det gäller att onanera. Det är killar som onanerar väldigt mycket i tonåren, inte tjejer. De utvecklar empatin istället, och tränar det på sina husdjur. Detta för att de är fast i rollen att det är de som kommer att föda och uppfostra barn. Killar är på efterkälke gällande empatin, och tjejer är på efterkälken gällande onani. En ung man måste bli mer empatisk för att ha en chans där ute med tjejer, måste anpassa sig trots att det är lite svårt. Och kvinnor ska inte ställa upp för sex varje gång med en kåt mat. Det är viktigt att kvinnor onanerar på egen hand, utan en mans inblandning.

Man ber om stora problem om man inte låter kvinnor onanera varannan gång (självsex), och ha sex tillsammans varannan gång. Men sådant kan för många okunniga ses som förolämpande att kvinnor måste lära sig i lite högre ålder att kunna komma på egen hand, vara själva mycket, så kvinnor har svårt att våga.

Allt blir så knäppt om man inte väntar med sex tills bröllopsnatten. Sedan borde en man vara mycket yngre än kvinnan, 15+ år yngre, så hon kan tända på honom (tänk på alla relationer där kvinnan inte tänder på mannen och hon inte vill ha sex längre). 

Alla borde bara ägna sig åt massa plugg, ända upp till högre ålder. Jag har läst studier att pengar ger mer lycka än att skaffa barn. Jag säger inte att jag håller med till 100%, men det ger något att tänka på. Det måste finnas någon dos sanning, annars skulle vi inte sett sånt.

När man har pluggat länge och är höginkomsttagare som kvinna så kan man skaffa sig en 15-20 år yngre man. Beroende på olika faktorer, så kommer man kanske behöva frysa in ägg också när man är 37 år. 37 år är max-ålder för detta. Det kostar flera tusen varje år att ha dem frysta, så att frysa in just då är toppen. I Polen får man göra ägginsättningen i högre åldrar än i Sverige, det är vanligt att 50-åringar blir gravida (som filmstjärnor, lol). I Sverige får man inte vänta så länge, och så är det dyrare i Sverige. Det är 60% chans att det fungerar att ägget gör en gravid. Frys in många! 15 st! Och sedan ska man frysa in befruktade embryon, då denna överlever lättare så det ökar chanserna ännu mer. Ett ägg är en enda cell och den är lite väl skör för att överleva alla gånger. 

Så nu med lite bakgrund, så kan man ha nya åsikter om onani. Det är viktigt att vara självständig och säker på vad man vill. Kvinnor MÅSTE onanera varannan gång själva och ha sex med partner varannan gång. För att inte otrygghetskänslor ska uppstå i denna ovannämnda situation så väntar man med sex till bröllopsnatten. Jag har sett (vi alla har sett) på FL att kvinnor kan bli utforskande och elaka annars, så att cuckolding uppstår. Det blir så när kvinnor inte lämnas ensamma utan tvingas och tvingas och tvingas att ha gemensamt sex hela tiden, då blir de helt hämndlystna. Vem skulle inte blivit det? Det får inte bli gemensamt sex hela tiden, annars blir kvinnor onda av det. 

Jag är 33 år och flörtar med någon med ett supersött tonårsansikte (här är en som blir kär i ansiktet & i personligheten). Det går bra för mig, jag lägger energi på självutveckling och energi på att hålla vikten. Jag sminkar inte, och jag gör inte speciella frisyrer. Håret är bara rakt. Jag oljar in topparna jättelite ibland så att det ska vara lätt att borsta, så att håret inte ser slitet ut (tips från makeup-artist). Jag är attraktiv och det fungerar för mig att flörta med tonåringar, jag har BMI som en modell. 

Jag har goda chanser att i den kyrkliga kretsen (försök att tro på mig - den enda rätta vägen) att hitta någon som vill vänta med sex tills bröllopsnatten. Jag skulle blivit så förtjust om någon mycket yngre ville ha mig, så jag skulle låtit honom använda mig massor massor. Men risken skulle varit stor att jag (då jag är kvinna) bara kan få orgasm på egen hand. Kvinnofolket får så i majoriteten av fallen. De vill även inte bli använda för sex av en jämngammal, man mår inte bra psykiskt då, han måste vara mycket yngre. Så jag kommer känna mig trygg att ha självsex varannan gång och sex med min blivande man varannan gång. Jag blir äcklad till 100 när jag läser om hot att mannen vill sticka om inte kvinnan vill ha sex med honom varje gång. Eller annat pressande. Jag har läst liknande här inne också, ni måste verkligen sluta. Så ni inte slutar upp med någon som med all rätt blir hämndlysten... (Om ni ens får någon, antagligen inte).

• Anonym (Onan)
    New Dawn skrev 2025-04-16 21:13:00 följande:
    Hmm... Nu hänger jag inte med.... Du skrev ju att du önskade, att hon onanerade, utöver erat sex. Varför? Vore det inte mysigare om ni hade sex....?!?
    Fattar verkligen inte varför onani är så eftertraktad och upphöjt. 
    Jag kanske är udda, men jag tycker sex är så extremt, mycket mer värdefullt och skönt, men vi lever i en ganska individualistisk värld. Kanske hänger det ihop.... Fattar verkligen inte. 
    Ha ha, ja nu förstår jag hur du menar. Det kan ju låta lite knasigt. Men jag skulle önska att hon hade mer lust, att hon njöt mer av att ha en kropp. Hon vill inte ha sexiga underkläder, vill inte fantisera om sex, vill inte... olika saker. Jag menade bara att jag unnar henne att njuta på egen hand, ligga i badkaret med låst dörr och ha det skönt med sig själv.

Jag kanske inte skulle vilja att vi hade sex så mycket oftare, det där blir lätt en mani hos mannen, som att han måste bevisa något hela tiden. Det viktiga för mig vore som sagt att hon bejakade sin lust mer.
  • Tremere

Onani kan vara en viktig del även i ett förhållande där man har ett fungerande sexliv.
    Onani handlar inte om att man vill ha mindre sex med sin partner.
    Tvärt om så kan onani föda ännu mer lust till sin partner.
    Jag har onanerat mycket (upp till 2-3 ggr per dag) i perioder trots att jag och frun då hade sex kanske 2-3 ggr i veckan.
    Det ena födde det andra. Jag blev alltid tillfredsställd med min fru, men kunde ändå vara sugen på onani dagen efter, och tvärt om.
    När man har sex med sin partner så fokuserar man ju på att ha skönt tillsammans. Jag som man sätter hennes njutning i fokus och kanske står tillbaka lite i min egen njutning. Så tror jag det är för många män.
    När man onanerar så kan man fokusera till 100% på sin egen njutning, göra precis så som är absolut skönast, fantisera om precis vad jag vill (fantiserar inte om annat när jag har sex med min partner, då är det hon som gäller till 100%)

Sedan kan man ju onanera tillsammans, då kan det bli lite av det bästa från två världar. Men, det gäller ju då att båda känner samma sak så det inte blir en som njuter och den andra bara mekaniskt gör.

Självklart finns det människor som inte tycker onani är något speciellt eller är helt nöjda med det de får med sin partner, och det är också helt okej.

• New  Dawn
    Anonym (Onan) skrev 2025-04-17 11:06:06 följande:
    Ha ha, ja nu förstår jag hur du menar. Det kan ju låta lite knasigt. Men jag skulle önska att hon hade mer lust, att hon njöt mer av att ha en kropp. Hon vill inte ha sexiga underkläder, vill inte fantisera om sex, vill inte... olika saker. Jag menade bara att jag unnar henne att njuta på egen hand, ligga i badkaret med låst dörr och ha det skönt med sig själv.

Jag kanske inte skulle vilja att vi hade sex så mycket oftare, det där blir lätt en mani hos mannen, som att han måste bevisa något hela tiden. Det viktiga för mig vore som sagt att hon bejakade sin lust mer.
    På vissa sätt är jag lite som din kvinna. Jag har väldigt sällan särskilt sexiga underkläder. Jag fantiserar inte om sex, och vi har oftast sex på samma sätt. Grejen är dock att jag njuter enormt.

Skulle bli ledsen om min man hellre ville att jag att tog hand om mig själv, än att vi hade sex. (mer än 1 ggr/vecka) och att han då hellre runkade. Förstår inte att det är så negativt att ha sex mer än en gång i veckan. Varför måste det bli som att man måste "bevisa något"?
    Du skriver om din kvinnas problem att njuta av sin kropp, men det låter som att även du har det. 

Jag förstår att du vill att hon njuter, men jag fattar inte varför du inte vill vara med henne då. 

Om jag onanerade skulle jag få mindre lust till sex, och så kan det vara även för andra kvinnor. Det kan ju faktiskt vara så att din kvinna redan nu onanerar, för övrigt. 
  • New  Dawn
    Tremere skrev 2025-04-17 12:50:21 följande:

Onani kan vara en viktig del även i ett förhållande där man har ett fungerande sexliv.
    Onani handlar inte om att man vill ha mindre sex med sin partner.
    Tvärt om så kan onani föda ännu mer lust till sin partner.
    Jag har onanerat mycket (upp till 2-3 ggr per dag) i perioder trots att jag och frun då hade sex kanske 2-3 ggr i veckan.
    Det ena födde det andra. Jag blev alltid tillfredsställd med min fru, men kunde ändå vara sugen på onani dagen efter, och tvärt om.
    När man har sex med sin partner så fokuserar man ju på att ha skönt tillsammans. Jag som man sätter hennes njutning i fokus och kanske står tillbaka lite i min egen njutning. Så tror jag det är för många män.
    När man onanerar så kan man fokusera till 100% på sin egen njutning, göra precis så som är absolut skönast, fantisera om precis vad jag vill (fantiserar inte om annat när jag har sex med min partner, då är det hon som gäller till 100%)

Sedan kan man ju onanera tillsammans, då kan det bli lite av det bästa från två världar. Men, det gäller ju då att båda känner samma sak så det inte blir en som njuter och den andra bara mekaniskt gör.

Självklart finns det människor som inte tycker onani är något speciellt eller är helt nöjda med det de får med sin partner, och det är också helt okej.

Självklart kan man ha olika åsikter och behov av onani, och vissa fungerar som du, men många män tappar både lust och förmåga när de har onanerat. Alla män jag träffat har fungerat så. 

Min man njuter som allra mest med mig, och hänger sig till 100%, och vi gör självklart det han njuter av allra mest av tillsammans. Fattar inte varför det ska ske i ensamhet, så som du vill ha det. 

Jag skulle verkligen tycka att det var tråkigt om mannen håller tillbaka sin njutning under sex, så som du gör. Det är både sexigt och tillfredsställande att se, och känna hur mycket han njuter. 
Svar på tråden Åsikter om onani?