Tidigt med pojkvän? Bara 16 år och sover över hos honom.
Min dotter som fyller 17 i sommar har redan en seriös pojkvän i samma ålder.
En bra kille.
Känns tidigt men alla flickor i hennes klass har pojkvänner.
Min dotter som fyller 17 i sommar har redan en seriös pojkvän i samma ålder.
En bra kille.
Känns tidigt men alla flickor i hennes klass har pojkvänner.
Tycker det är en bra ålder och killen är ju i samma ålder och inte en 30-åring, då hade jag kanske inte varit lugn.
Om ni har uppfostrat er dotter bra så kan hon ta dessa beslut själv och ni verkar ju även gilla pojkvännen.
Som förälder blir man nog aldrig riktigt bekväm kanske när ens dotter ska ha sex men bättre att debutera vid 16-17 än 36-37.
Der känns oskyldigt. Han spelar i tennis på toppnivå redan.
Jag förstår inte varför det skulle vara skillnad på tjejer och killar när det gäller partner och sexdebut. Vi kommer att behandla barnen lika. Är de väldigt unga får de vänta, men 16 är inte för ungt. Särskilt inte om partnern är i samma ålder eller högst några år äldre.
Jag hade själv min första "seriösa" pojkvän när jag var 16-17 år, han var ett år äldre. Han var den första jag hade sex med och jag var hans första.
Däremot var det verkligen inte så att alla tjejer i klassen hade pojkvänner. Även om men räknar bort några som inte fick ha pojkvänner (levde under hedersnormer, en blev tyvärr bortgift efter gymnasiet), var det kanske bara hälften bland övriga som "kilade stadigt" i gymnasiet. Bland killarna var det ännu färre.
Der känns oskyldigt. Han spelar i tennis på toppnivå redan.
Köp ett 10 pack kondomer och lägg diskret i hennes rum,kan ju vara i en påse.
Ni behöver inte nämna något, inget nu behöver prata om dom vet hur det går till och vad man måste tänka på.
Så gjorde min kompis föräldrar önskar mina hade gjort det.
Men jag fick det inslaget på julafton istället men farsan menade bara väl
Att dom har sex är uppenbart frågan är bara när.
Bra att dom har pojkvänner, man växer rätt mycket av det som människa.
Är 16 tidigt? Då träffade jag min första pojkvän och kände mig som rätt sen på bollen. Många andra var ihop redan i högstadiet.
Mysigt med kära ungdomar.
Kolla med henne om hon vill ha hjälp med p-medel. Jag ordnade sånt själv då, men det kan ju vara gott att veta att mamma kan ge råd vid behov.
Köp ett 10 pack kondomer och lägg diskret i hennes rum,kan ju vara i en påse.
Det är klart det är tidigt, men det är så verkligheten ser ut. Hälften av tjejerna har haft sex när de är 16. Många börjar när de är 14-15. Även om man som förälder kunde önska att de väntade, är det svårt att påverka ungdomarna.
Tycker det är för tidigt. Bättre att de väntar tills de gått ut skolan, finns liksom ingen anledning för dom att stressa. Fokus på skolan och vänner tror jag är bäst i den åldern.
Det är klart det är tidigt, men det är så verkligheten ser ut. Hälften av tjejerna har haft sex när de är 16. Många börjar när de är 14-15. Även om man som förälder kunde önska att de väntade, är det svårt att påverka ungdomarna.