• Anonym (En orolig mamma)

Tidigt med pojkvän? Bara 16 år och sover över hos honom.

Min dotter som fyller 17 i sommar har redan en seriös pojkvän i samma ålder.

En bra kille.

Känns tidigt men alla flickor i hennes klass har pojkvänner. 

• Svar på tråden Tidigt med pojkvän? Bara 16 år och sover över hos honom.
  • Anonym (J)

Hon har iallafall en fast pojkvän. De ligger väl med varann överallt och ingenstans ändå om de vill.

• Anonym (J)

I den åldern var man ju galen 

• Anonym (J)
    Anonym (En orolig mamma) skrev 2025-02-26 11:32:00 följande:

Der känns oskyldigt. Han spelar i tennis på toppnivå redan.

Vad har det med pojkvännen att göra? 
  • Anonym (J)
    Anonym (Vanligt) skrev 2025-02-26 12:19:20 följande:

Det är klart det är tidigt, men det är så verkligheten ser ut. Hälften av tjejerna har haft sex när de är 16. Många börjar när de är 14-15. Även om man som förälder kunde önska att de väntade, är det svårt att påverka ungdomarna.

Känner tjejer som var 12-13
  • Anonym (Erfaren_man)
    Anonym skrev 2025-02-26 18:38:21 följande:
    Det sa jag inte heller.

Min oskuld rök när jag var 14, min pojkvän var 21... har tänkt en del på det. Han skulle fan varit anmäld, även om jag (barnet) var med på noterna.

Jag gifte mig av kärlek och jag älskar fortfarande min man. Idag är jag fyllda 60.
    Idag hade han blivit dömd till fängelsestraff. Med all rätt! 
  • Anonym (Kaj)

Bättre att de pillar på varandra än på mobilen.

Hellre knulla än vara ute och skjuta.

• Anonym (nils)

Nej det är inte tidigt för någon i den åldern att sova över, och det är inget du som förälder skall hindra. 

Jag hade själv inte möjligheten att ta hem tjejer när jag var i den åldern, så när jag träffade tjejer som jag blev intresserade av så slutade det att jag började behandla dem på ett sätt jag inte borde (och då pratar vi inte om våld i någon form utan snarare ghosting) eftersom jag inte ville ta en förklaring varför vi inte kunde vara hemma hos mig. 

Detta har skadat mitt sätt att hantera relationer i vuxen ålder. 

Så om du vill förhindra din dotter att ha sex så kommer resultatet troligare att bli att hon har sex ändå på en skoltoalett med de konsekvenser det betyder för hennes respekt för sig själv. 

Vad du istället borde göra är att se till att hon träffar rätt killar som kan uppmuntra till det som är viktigt i den åldern.

• Mandel

Sverige är ett av världens mest sekulariserade länder och ändå så lever vi kvar i religionens bojor när det gäller synen på sex...
    Vi ska gilla olika, men ve den människa som har ett aktivt sexliv, det får man inte!

Är väl bara att prata sex och samlevnad regelbundet med sin barn redan ifrån början. Detta med samtycke, skydd, sjukdomar osv. och pränta in i dem att sex är som ett kok stryk - skönare att ge än att få.
    Och att ge dem kondomer är väl inte en uppmaning till att ha sex för tillfället gör tjuven som min pappa sa och har de inte kondomer till hands är ju sannolikheten större att de kör utan och att det blir sjukdomar och barn istället...

Sluta skamma era unga vuxnas sexliv!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Tidigt med pojkvän? Bara 16 år och sover över hos honom.