• Anonym (En orolig mamma)

Tidigt med pojkvän? Bara 16 år och sover över hos honom.

Min dotter som fyller 17 i sommar har redan en seriös pojkvän i samma ålder.

En bra kille.

Känns tidigt men alla flickor i hennes klass har pojkvänner. 

• Svar på tråden Tidigt med pojkvän? Bara 16 år och sover över hos honom.
  • Anonym (Hin Håle)
    Anonym (En orolig mamma) skrev 2025-02-26 11:32:00 följande:

Der känns oskyldigt. Han spelar i tennis på toppnivå redan.

Ja men då så, tennis. Tur att han inte spelar badminton på toppnivå för det hade verkligen varit en helt annan femma. 
  • Noname00
    Anonym (Tea) skrev 2025-02-26 14:58:13 följande:

Tycker det är för tidigt. Bättre att de väntar tills de gått ut skolan, finns liksom ingen anledning för dom att stressa. Fokus på skolan och vänner tror jag är bäst i den åldern.

Vad är det de ska vänta med tills de gått ur skolan och varför?
  • Anonym

Jag flyttade hemifrån vid nyss fyllda 17 och träffade min blivande man i samma veva.
    Vi gifte oss när jag var 18 och fick barn vid 19.

Det är konstigare att inte haft någon pojkvän vid 16 års ålder!

• Noname00
    Anonym skrev 2025-02-26 16:20:08 följande:

Jag flyttade hemifrån vid nyss fyllda 17 och träffade min blivande man i samma veva.

Vet inte om jag tycker att gifta sig och ha barn vid 19 är ett bra argument för att ha sex?
  • Anonym (hirvi)
    Anonym (Beda) skrev 2025-02-26 11:41:07 följande:

Är 16 tidigt? Då träffade jag min första pojkvän och kände mig som rätt sen på bollen. Många andra var ihop redan i högstadiet. 

Mysigt med kära ungdomar. 

Kolla med henne om hon vill ha hjälp med p-medel. Jag ordnade sånt själv då, men det kan ju vara gott att veta att mamma kan ge råd vid behov. 

Kan bara hålla med jag var tretton och gick i sjuan.
    Ojojoj va kär ja va !  
  • Anonym (hirvi)
    Anonym skrev 2025-02-26 15:00:27 följande:
    Jo men den här spelar tennis.
    Ja, väldigt tryggt.  Golf och tenniskillar är små änglar.

Värst är basketkillar...    nogod
  • Anonym
    Noname00 skrev 2025-02-26 16:29:46 följande:
    Vet inte om jag tycker att gifta sig och ha barn vid 19 är ett bra argument för att ha sex?
    Det sa jag inte heller.

Min oskuld rök när jag var 14, min pojkvän var 21... har tänkt en del på det. Han skulle fan varit anmäld, även om jag (barnet) var med på noterna.

Jag gifte mig av kärlek och jag älskar fortfarande min man. Idag är jag fyllda 60.
  • Xenia
    Anonym skrev 2025-02-26 16:20:08 följande:

Så det normala är att ha pojkvän och sex innan man ens är lovlig. Har man inte pojkvän vid 16 års ålder så är man tydligen misslyckad eller ett freak. Förvånad

Vilken jäkla press ni lägger på tjejerna! Stackars den som är sent utvecklad och inte hittar en pojkvän i tid.

Min dotter fick sin första pojkvän när hon var 17 år. Men hon var krävande, hennes pojkvän skulle vara snygg, smart och sportig. Hon tänkte inte bli ihop med vemsomhelst bara för att vara som alla andra.
  • Anonym
    Xenia skrev 2025-02-26 18:57:31 följande:
    Så det normala är att ha pojkvän och sex innan man ens är lovlig. Har man inte pojkvän vid 16 års ålder så är man tydligen misslyckad eller ett freak. Förvånad

Vilken jäkla press ni lägger på tjejerna! Stackars den som är sent utvecklad och inte hittar en pojkvän i tid.

Min dotter fick sin första pojkvän när hon var 17 år. Men hon var krävande, hennes pojkvän skulle vara snygg, smart och sportig. Hon tänkte inte bli ihop med vemsomhelst bara för att vara som alla andra.
    Var sa jag det?

Sa jag att alla andra tjejer gjorde som jag?

17 är oavsett väldigt sent för den första pojkvännen. Kräsen eller ej.
  • Anonym (Beda)
    Anonym (Tea) skrev 2025-02-26 14:58:13 följande:

Tycker det är för tidigt. Bättre att de väntar tills de gått ut skolan, finns liksom ingen anledning för dom att stressa. Fokus på skolan och vänner tror jag är bäst i den åldern.

Stressa? Det finns väl inget stressigt med att ha en pojkvän och vara kär? Jag minns det som härligt! :) Det piggade upp och gjorde det lättare att orka med skolan. 
Svar på tråden Tidigt med pojkvän? Bara 16 år och sover över hos honom.