Tidigt med pojkvän? Bara 16 år och sover över hos honom.
Min dotter som fyller 17 i sommar har redan en seriös pojkvän i samma ålder.
En bra kille.
Känns tidigt men alla flickor i hennes klass har pojkvänner.
Min dotter som fyller 17 i sommar har redan en seriös pojkvän i samma ålder.
En bra kille.
Känns tidigt men alla flickor i hennes klass har pojkvänner.
Tycker det är en bra ålder och killen är ju i samma ålder och inte en 30-åring, då hade jag kanske inte varit lugn.
Om ni har uppfostrat er dotter bra så kan hon ta dessa beslut själv och ni verkar ju även gilla pojkvännen.
Som förälder blir man nog aldrig riktigt bekväm kanske när ens dotter ska ha sex men bättre att debutera vid 16-17 än 36-37.

Det skulle aldrig ha fallit mig in att ge min dotter kondomer som present på 15-årsdagen. Det vore ju samma sak som att säga "nu måste du börja med sex, alla förväntar sig det".
Jag utgick från att hon klarade det där själv, självständig som hon var.
Men det kan ju vara lämpligt att prata med dottern om preventivmedel när hon väl skaffat en pojkvän. 16 år är inte för tidigt i Sverige, som framgått av alla svar.
Det skulle aldrig ha fallit mig in att ge min dotter kondomer som present på 15-årsdagen. Det vore ju samma sak som att säga "nu måste du börja med sex, alla förväntar sig det".
Jag utgick från att hon klarade det där själv, självständig som hon var.
Men det kan ju vara lämpligt att prata med dottern om preventivmedel när hon väl skaffat en pojkvän. 16 år är inte för tidigt i Sverige, som framgått av alla svar.