• Anonym (Flodhäst)

Största misstagen i sängen!

Inspirerat av en FB-tråd: vilka är - utöver uppenbara övergrepp - de största misstagen som män och kvinnor gör i sängen?

Jag tycker att KVINNOR ofta är för passiva i sängen. Att de saknar kraft att ta kontroll över sin egen njutning. Plus för kvinnor som vågar ta på sig själva under sex, rör på kroppen och utnyttjar sin sexpartner för att nå orgasm!

• Svar på tråden Största misstagen i sängen!
  • Wayward
    Anonym (tappat gnistan) skrev 2025-03-12 19:16:14 följande:
    Det var jag som förförde honom för länge sen. Jag har bokstavligen gjort eller erbjudit det mesta man kan göra. Det uppskattas inte längre och han vill tyvärr inte utvecklas mer än där vi är. Han är bara trött.

Jag är mycket initiativtagande så jag har löst mitt problem. Än så länge har ingen lidit av det och jag kommer att göra mitt bästa för att hålla det så.
    Förstår. Ja, man ruttnar på att ständigt vara den drivande.
  • Anonym (H)

Att jucka med tungan in och ut i fittan. Det känns som en snigel som åker fram och tillbaka. 

• Anonym (Big dick)
    Anonym (H) skrev 2025-03-12 20:29:16 följande:

Att jucka med tungan in och ut i fittan. Det känns som en snigel som åker fram och tillbaka. 

Hur vill du ha det istället? 
  • Allan 1

Att kvinnor är så himla passiv , inte tar nå initiativ.  
    Har av några stycken under årens lopp fått höra att de är de bästa sexet dom upplevt. Aldrig tidigare haft det så skönt. Inte har dom upplevt sex så här härligt förut. Så är det som att de bara är jag som ska fortsätta ge ännu mer njutning till dom. Men inte bju på sig själva.

• Anonym (Gillar att vara passiva)
    Anonym (Flodhäst) skrev 2025-03-12 07:55:56 följande:
    Mitt alias syftade inte alls på det.

De flesta heterosexuella kvinnor tycker om att vara mer eller mindre undergivna, det är åtminstone mitt intryck. Det ligger ju lite i de anatomiska förutsättningarna (och de kulturella föreställningarna). Men en kvinna kan vara den som blir påsatt och samtidigt ta för sig, tänker jag.
    Kan det inte räcka att säga "sätt på mig!" Då? Eller kanske bara skicka ett sms "kom in till mig" från sovrummet om han sitter i vardagsrummet och ligga naken på sängen när han kommer in?
  • Anonym (Flodhäst)
    Anonym (Gillar att vara passiva) skrev 2025-03-13 02:03:34 följande:
    Kan det inte räcka att säga "sätt på mig!" Då? Eller kanske bara skicka ett sms "kom in till mig" från sovrummet om han sitter i vardagsrummet och ligga naken på sängen när han kommer in?

Nej, inte om du frågar mig i alla fall

För egen del är jag en man som gillar att ta kommando och vara dominant. Men det hindrar inte kvinnan från att röra sina höfter, lyfta på benen, ta initiativ till att byta ställningar, använda sina händer för att fatta tag i mig och stimulera sig själv.

I själva verket tänder det mig och gör det skönare för mig och får mig att gå in i en mer dominant roll! En ?undergiven? kvinna som passivt lägger sig platt på rygg får dock svårare att locka fram djuret i mig.

• Anonym (JJ)
    Anonym (Flodhäst) skrev 2025-03-12 07:55:56 följande:
    Mitt alias syftade inte alls på det.

De flesta heterosexuella kvinnor tycker om att vara mer eller mindre undergivna, det är åtminstone mitt intryck. Det ligger ju lite i de anatomiska förutsättningarna (och de kulturella föreställningarna). Men en kvinna kan vara den som blir påsatt och samtidigt ta för sig, tänker jag.

Alla gillar ju olika men måste kvinnan komma för att göra dig nöjd? Jag brukar inte komma av vanligt sex men jag tycker det är skönt ändå. Har varit med killar innan som nästan kräver att man ska komma och har fejkat några gånger på grund av det, som tur är så är min nuvarande partner sån.

Men ja alla har ju rätt att ha sina preferenser , tycker bara inte man ska behöva känna press på att komma för att göra sin partner nöjd. Tänker mest på vad du skrev i trådstarten nu. 

Och för att svara på frågan: Det jag nämnde (kräva att någon ska komma för att de ska känna sig bättre) är ett ganska vanligt misstag och att tro att alla kvinnor kan komma av vanligt sex. Eller tro att precis alla kvinnor gillar att bli slickade , jag gillar inte det. Ett annat vanligt misstag är nog när de kör in fingrarna jättelångt in så att det känns som en gynundersökning , tycker bara det är obehagligt. 

• Anonym (Lilla My)

Största misstaget män gör är att inte visa att de njuter. 

Jag blir jätte tänd av att se och hör att de tycker det är skönt.

• Anonym (Larry)

Att partnern är helt tyst, inte vill snuskprata, inte säger något kärleksfullt, stönar nästan inte alls, märks knappt när hon får orgasm. Jag vill ha återkoppling!

• Anonym (Flodhäst)
    Anonym (JJ) skrev 2025-03-13 11:08:06 följande:

Alla gillar ju olika men måste kvinnan komma för att göra dig nöjd? Jag brukar inte komma av vanligt sex men jag tycker det är skönt ändå. Har varit med killar innan som nästan kräver att man ska komma och har fejkat några gånger på grund av det, som tur är så är min nuvarande partner sån.

Men ja alla har ju rätt att ha sina preferenser , tycker bara inte man ska behöva känna press på att komma för att göra sin partner nöjd. Tänker mest på vad du skrev i trådstarten nu. 

Och för att svara på frågan: Det jag nämnde (kräva att någon ska komma för att de ska känna sig bättre) är ett ganska vanligt misstag och att tro att alla kvinnor kan komma av vanligt sex. Eller tro att precis alla kvinnor gillar att bli slickade , jag gillar inte det. Ett annat vanligt misstag är nog när de kör in fingrarna jättelångt in så att det känns som en gynundersökning , tycker bara det är obehagligt. 

Nej, kvinnan måste inte komma för att göra mig nöjd. Men i mer långvariga relationer funkar det inte - för mig alltså - med obalans på det området. Jag har haft relationer när jag var yngre där hon aldrig eller sällan fick orgasm. Nu lever jag med en kvinna som kommer, om inte varje gång så kanske nio eller åtminstone åtta gånger av tio. Sex med henne når andra nivåer och hennes orgasmer är en del i det.

Orgasmglappet diskuteras oftast som ett problem för kvinnan, men det kan vara det för mannen/partnern också. Jag vill vara del i att hon njuter till fullo och blir så där helt hög av njutning. Det är särskilt tillfredsställande att komma själv när hon är så slutkörd och omtöcknad i kroppen att hon knappt kan stå upp.

Jag vet av tidigare erfarenheter att en del kvinnor inte kan nå orgasm med en partner (eller alls för den delen) och det är bara att beklaga. Men om man kan få orgasm på egen hand så kan man ju tillvarata den förmågan tillsammans med en partner.

Svar på tråden Största misstagen i sängen!