Anonym (JJ) skrev 2025-03-13 11:08:06 följande:
Alla gillar ju olika men måste kvinnan komma för att göra dig nöjd? Jag brukar inte komma av vanligt sex men jag tycker det är skönt ändå. Har varit med killar innan som nästan kräver att man ska komma och har fejkat några gånger på grund av det, som tur är så är min nuvarande partner sån.
Men ja alla har ju rätt att ha sina preferenser , tycker bara inte man ska behöva känna press på att komma för att göra sin partner nöjd. Tänker mest på vad du skrev i trådstarten nu.
Och för att svara på frågan: Det jag nämnde (kräva att någon ska komma för att de ska känna sig bättre) är ett ganska vanligt misstag och att tro att alla kvinnor kan komma av vanligt sex. Eller tro att precis alla kvinnor gillar att bli slickade , jag gillar inte det. Ett annat vanligt misstag är nog när de kör in fingrarna jättelångt in så att det känns som en gynundersökning , tycker bara det är obehagligt.
Nej, kvinnan måste inte komma för att göra mig nöjd. Men i mer långvariga relationer funkar det inte - för mig alltså - med obalans på det området. Jag har haft relationer när jag var yngre där hon aldrig eller sällan fick orgasm. Nu lever jag med en kvinna som kommer, om inte varje gång så kanske nio eller åtminstone åtta gånger av tio. Sex med henne når andra nivåer och hennes orgasmer är en del i det.
Orgasmglappet diskuteras oftast som ett problem för kvinnan, men det kan vara det för mannen/partnern också. Jag vill vara del i att hon njuter till fullo och blir så där helt hög av njutning. Det är särskilt tillfredsställande att komma själv när hon är så slutkörd och omtöcknad i kroppen att hon knappt kan stå upp.
Jag vet av tidigare erfarenheter att en del kvinnor inte kan nå orgasm med en partner (eller alls för den delen) och det är bara att beklaga. Men om man kan få orgasm på egen hand så kan man ju tillvarata den förmågan tillsammans med en partner.