• Anonym (Flodhäst)

Största misstagen i sängen!

Inspirerat av en FB-tråd: vilka är - utöver uppenbara övergrepp - de största misstagen som män och kvinnor gör i sängen?

Jag tycker att KVINNOR ofta är för passiva i sängen. Att de saknar kraft att ta kontroll över sin egen njutning. Plus för kvinnor som vågar ta på sig själva under sex, rör på kroppen och utnyttjar sin sexpartner för att nå orgasm!

• Svar på tråden Största misstagen i sängen!
  • Anonym (Vitis)

Jag är kvinna och har sex med både män och kvinnor. 

Det främsta misstaget män gör är när de är för tafatta och/eller försiktiga. Jag har haft sex med flera män som har sexuell erfarenhet men fortfarande inte förstår kvinnans anatomi, främst vid fingerlek. Du klappar inte en katt, det krävs lite handtag och ibland kraft i handen för att nå resultat. Böj fingrarna mot framväggen vid fingrande penetrering. Eller vid oralt, slicka-glass-tekniken är faktiskt inte skön. Eller att penisen bara ska in och ut vid samlag, utan en tanke på att penisens vinkel i vaginan påverkar extremt mycket. G-punkten sitter i framvägg, försök att upprepat träffa med penistoppen där. 

Det främsta misstaget som tjejer gör vid samkönat sex är att de utgår från att partnern fungerar på samma sätt som dem själva. De utgår från vad de själva tycker är skönt och kör på. Däremot är tjejer generellt bättre på att efterfråga hur partnern vill ha det så det har inte hänt mig många gånger. 

• Anonym (Gillar att vara passiva)
    Anonym (Flodhäst) skrev 2025-03-12 07:03:47 följande:
    Största misstagen i sängen!

Inspirerat av en FB-tråd: vilka är - utöver uppenbara övergrepp - de största misstagen som män och kvinnor gör i sängen?

Jag tycker att KVINNOR ofta är för passiva i sängen. Att de saknar kraft att ta kontroll över sin egen njutning. Plus för kvinnor som vågar ta på sig själva under sex, rör på kroppen och utnyttjar sin sexpartner för att nå orgasm!

Som kraftigt överviktig är det mysigt att vara passiv ibland. Sexlusten finns men kanske inte alltid orken. Du kanske kallar det flodhäst någon annan för strandad val eller liknande nedsättande uttryck men ni får ju kn*lla så mycket ni vill så jag fattar inte vad problemet är. Män är fan aldrig nöjda :( 
  • Anonym (tappat gnistan)

Jag tycker det är sorgligt när män redan vid 50 är stela som kylskåp och inte kan vara kreativa i sängen längre.

Lite missionär, lite bakifrån, jag rider, that´s it liksom.

Stående sex orkar han inte, stå på knä i sängen orkar han inte, sexet blir kortare och kortare och jag får alltid fixa min orgasm till 85% själv.

Känns inte riktigt som det hela är lönt för min del då, kan lika gärna onanera.

• Anonym (Flodhäst)
    Anonym (Gillar att vara passiva) skrev 2025-03-12 07:16:44 följande:
    Som kraftigt överviktig är det mysigt att vara passiv ibland. Sexlusten finns men kanske inte alltid orken. Du kanske kallar det flodhäst någon annan för strandad val eller liknande nedsättande uttryck men ni får ju kn*lla så mycket ni vill så jag fattar inte vad problemet är. Män är fan aldrig nöjda :( 
    Mitt alias syftade inte alls på det.

De flesta heterosexuella kvinnor tycker om att vara mer eller mindre undergivna, det är åtminstone mitt intryck. Det ligger ju lite i de anatomiska förutsättningarna (och de kulturella föreställningarna). Men en kvinna kan vara den som blir påsatt och samtidigt ta för sig, tänker jag.
  • Wayward
    Anonym (Vitis) skrev 2025-03-12 07:12:26 följande:

Jag är kvinna och har sex med både män och kvinnor. 

Det främsta misstaget män gör är när de är för tafatta och/eller försiktiga. Jag har haft sex med flera män som har sexuell erfarenhet men fortfarande inte förstår kvinnans anatomi, främst vid fingerlek. Du klappar inte en katt, det krävs lite handtag och ibland kraft i handen för att nå resultat. Böj fingrarna mot framväggen vid fingrande penetrering. Eller vid oralt, slicka-glass-tekniken är faktiskt inte skön. Eller att penisen bara ska in och ut vid samlag, utan en tanke på att penisens vinkel i vaginan påverkar extremt mycket. G-punkten sitter i framvägg, försök att upprepat träffa med penistoppen där. 

Det främsta misstaget som tjejer gör vid samkönat sex är att de utgår från att partnern fungerar på samma sätt som dem själva. De utgår från vad de själva tycker är skönt och kör på. Däremot är tjejer generellt bättre på att efterfråga hur partnern vill ha det så det har inte hänt mig många gånger. 

Det låter som att när du haft sex, med både män och kvinnor, så är det dålig kommunikation, och det är bådas ansvar.
  • Wayward
    Anonym (tappat gnistan) skrev 2025-03-12 07:55:06 följande:

Jag tycker det är sorgligt när män redan vid 50 är stela som kylskåp och inte kan vara kreativa i sängen längre.

Stående sex orkar han inte, stå på knä i sängen orkar han inte, sexet blir kortare och kortare och jag får alltid fixa min orgasm till 85% själv.

Du ser dig alltså själv som aktiv, iniativtagande och "rolig" I sängen? Har du tagit upp vad du saknar med din man? Ta för dig, visa vad du vill.
  • KimLinnefeldt

Största misstagen? När partnern inte är ren och fräsch och inte luktar och smakar gott. När mobilen ringer och hen mitt i leken svarar!

• KimLinnefeldt
    Anonym (tappat gnistan) skrev 2025-03-12 07:55:06 följande:

Gäller även kvinnor. 

Om din snubbe är så tråkig i sängen, har du berättat vad du längtar efter? 
  • Anonym (Vitis)
    Wayward skrev 2025-03-12 08:59:34 följande:
    Det låter som att när du haft sex, med både män och kvinnor, så är det dålig kommunikation, och det är bådas ansvar.
    Eftersom majoriteten av personer jag haft sex med inte faller under kategorin "gör dessa misstag i sängen" så skulle jag nog mest vilja påstå att vissa helt enkelt inte är bra i sängen. 

Kommunikation finns det alltid men efter upprepande uppmaningar eller dialoger och saker inte förbättras så går det inte att göra så mycket mer än att tacka för tiden tillsammans. 

Till viss del kan det vara kul att lära upp någon, men att vara med någon som vet vart g-punkten sitter är såååå mycket bättre!
  • Anonym (Struntar i sex)

Roligt med kvinnor som tycker man ska vara "initiativtagande" "visa ömhet" osv osv i all oändlighet. Innan dessa förväntar dom sig att man ska ha passat deras hundar, betalat alla räkningar, och "vara aktiv med barnen". 

Sen ligger dom där helt passiva och förväntar sig att man ska ta dom till paradiset. Jo tjena, det fungerar inte!! Speciellt inte när hela deras väsen utstrålar att dom hellre löser korsord eller ser på en urtrist serie på Netflix.

Svar på tråden Största misstagen i sängen!