Anonym (Flodhäst) skrev 2025-03-14 11:19:40 följande:
Nej, kvinnan måste inte komma för att göra mig nöjd. Men i mer långvariga relationer funkar det inte - för mig alltså - med obalans på det området. Jag har haft relationer när jag var yngre där hon aldrig eller sällan fick orgasm. Nu lever jag med en kvinna som kommer, om inte varje gång så kanske nio eller åtminstone åtta gånger av tio. Sex med henne når andra nivåer och hennes orgasmer är en del i det.
Orgasmglappet diskuteras oftast som ett problem för kvinnan, men det kan vara det för mannen/partnern också. Jag vill vara del i att hon njuter till fullo och blir så där helt hög av njutning. Det är särskilt tillfredsställande att komma själv när hon är så slutkörd och omtöcknad i kroppen att hon knappt kan stå upp.
Jag vet av tidigare erfarenheter att en del kvinnor inte kan nå orgasm med en partner (eller alls för den delen) och det är bara att beklaga. Men om man kan få orgasm på egen hand så kan man ju tillvarata den förmågan tillsammans med en partner.
Ja alla är ju olika och tycker du det är viktigt så är det ju bra om du är med en tjej som också tycker det är viktigt att komma, inget fel med det. Menade bara att hon inte ska känna att hon måste göra det bara för din skull.
Jag känner att många killar kan ha svårt att förstå att man kan få ut jättemycket av sex utan att komma också. Men ja , det är ju tur då att min nuvarande partner inte tjatar om att jag måste komma :) Jag skulle iförsej inte gilla om han hade svårt att komma , då skulle det ju blivit svårare med barn också. Vet ju att det finns killar som har svårt att komma av sex också , inte bara tjejer.