• Anonym (Hon)

Män - bli tillsammans med någon utan livmoder?

Behöver lite pepp känner jag... Jag kommer antagligen genomgå en hysterektomi inom en relativt snar framtid. Har tre barn och får av medicinska skäl inte skaffa fler. Jag är 35 och riktar mig till män i min ålder upp till runt 50. Skulle ni kunna bli tillsammans med någon ni vet att ni aldrig kommer kunna få gemensamma barn med?

Säg gärna hur gamla ni är.

• Svar på tråden Män - bli tillsammans med någon utan livmoder?
  • Anonym (H)

Att du inte kan få barn är väl inget större problem om man blir förälskad och allt annat fungerar och om man själv funnit en acceptans för ett liv utan barn.

Men när du skriver "utan livmoder".. Menar inget illa, men tycker att det låter lite läskigt / obehagligt faktiskt. Så skulle någon uttrycka sig så, så skulle jag inte ens ha sex med personen.

• Anonym (H)

Juste, du har ju redan 3 ungar. Så för min del hade jag tackat nej, då jag inte har något eget överhuvudtaget än ens, vilket jag vill ha.

• Anonym (Bellis)
    Anonym (H) skrev 2025-03-24 17:03:05 följande:

Men när du skriver "utan livmoder".. Menar inget illa, men tycker att det låter lite läskigt / obehagligt faktiskt. Så skulle någon uttrycka sig så, så skulle jag inte ens ha sex med personen.

Förlåt, TS, att jag lägger mig i. 

Får jag fråga varför det känns läskigt? Är det läskigt om någon opererat bort blindtarmen eller en njure också? 

• Anonym (Sofie)

Varför tycker du att det är läskigt..? På riktigt, varför? 

Vad annars tycker du att man bör säga istället?
  • Anonym (v)

Jag känner många som är tillsammans med kvinnor utan livmoder. Medfött. Biologiska kvinnor för de som tänkte skapa ens transdebatt...

Du har tre barn och är 35. Ingen kan förvänta sig att du ska börja om med barnafödandet.

• Daphodil

Jag tror inte denna tråd kommer lätta din oro TS. Hur ska åsikter från random familjelivssnubbar hjälpa dig? Det är troligtvis inte dem du ska dejta, och de representerar inte nödvändigtvis Männens Åsiktsklubb (som inte finns).

Du duger som du är och har stor chans att hitta en partner som inte vill ha barn med dig!

• Anonym (Kvinna, men dejtat män)

Hej

Tror det är betydligt lättare att hitta män 35-50 som inte vill ha barn än de som vill det. När jag var i den åldern och sökte kärlek och någon som förhoppningsvis ville ha barn, då jag ville ha fler, var det svårt. De flesta män i den åldern har barn, eller så ville de inte ha barn eller vill inte ha fler egna barn. Så det borde finnas många män som är intresserad av en kvinna som är nöjd med de barn hon har.

Alla män är nog inte så kunniga på vad det innebär att ha tagit bort livmodern. Så det kanske du får förklara på ett bra sätt. Så de inte tror att det gör att du inte kan ha ett sexliv. 

Lycka till med dejtingen!

• Anonym (P)

Att du inte kan få barn är väl inget större problem om man blir förälskad och allt annat fungerar och om man själv funnit en acceptans för ett liv utan barn.

Och du själv då? Har inte du levt utan livmoder i hela ditt liv? Obehagligt värre!
  • Anonym (H)
    Anonym (Sofie) skrev 2025-03-24 17:11:17 följande:

Då folk tog illa vid sig så väljer jag att inte utveckla det. Men att jag finner det lite läskigt får jag tycka. Det betyder inte att jag på något sätt nervärderar ts eller liknande. Bara att det inte faller in under min "preferens", som ni brukar uttrycka er här på detta forumet.
  • Anonym (H)
    Anonym (Sofie) skrev 2025-03-24 17:11:17 följande:

Då folk tog illa vid sig så väljer jag att inte utveckla det. Men att jag finner det lite läskigt får jag tycka. Det betyder inte att jag på något sätt nervärderar ts eller liknande. Bara att det inte faller in under min "preferens", som ni brukar uttrycka er här på detta forumet.
Svar på tråden Män - bli tillsammans med någon utan livmoder?