• Anonym (Hon)

Män - bli tillsammans med någon utan livmoder?

Behöver lite pepp känner jag... Jag kommer antagligen genomgå en hysterektomi inom en relativt snar framtid. Har tre barn och får av medicinska skäl inte skaffa fler. Jag är 35 och riktar mig till män i min ålder upp till runt 50. Skulle ni kunna bli tillsammans med någon ni vet att ni aldrig kommer kunna få gemensamma barn med?

Säg gärna hur gamla ni är.

• Svar på tråden Män - bli tillsammans med någon utan livmoder?
  • Anonym (H)

O sanningen är ju den att jag hittills inte har fått några egna barn än heller.. så vem vet?

• Anonym (v)
    Anonym (H) skrev 2025-03-24 19:33:57 följande:

Jag har varit faktiskt varit med om att 2 kvinnor har gapat ut det till mig. Inte under någon normal samtalston överhuvudtaget. Men antar att de själva känner lite sorg och kanske panik över det. Men båda har redan flera ungar, så "mission complete" för deras del. Och då passar de väl bättre ihop med en man som inte finner det lite läskigt och som har barn sedan tidigare med och inte önskar sig fler barn heller så behöver ju ingen må dåligt över något?

Förstår inte vad felet i det skulle vara? 

När du dejtat dessa?

Du kan inte ens förklara vad som är läskigt... jag tycker inte varken saknade bollar, blindtarm eller liknande gör mig så pass skakis att jag inte vill dejta personen.

Anonym (H) skrev 2025-03-24 19:36:34 följande:
    Ja, men hade kvinnor som inte har barn och både är fertila och har en önskan om att få egna barn tyckt lika dant? Det tror jag inte.

Då ser man om det finns någon lösning, annars har man olika mål. Det handlar inte om att backa för avsaknad av något. Någon får välja bort mig för att jag inte kan få barn men att välja bort mig för att det är läskigt/obehagligt att jag inte har en livmoder är så löjligt att det är svårt att greppa.

• Anonym (v)
    Anonym (H) skrev 2025-03-24 19:42:43 följande:

Jag råkade ligga med en kvinna som inte hade en livmoder en gång. Hon berättade det först efteråt. Jag kände mig faktiskt yr och mådde dåligt och obehaglig känsla i magen i flera dagar efteråt. Tankar som "har jag förstört mina chanser nu att få egna barn" eller "kommer jag bli steril nu när jag har varit i kontakt med en som var steril" ja, jag vet att det inte fungerar så.. men det var så jag både kände och kände oro över efteråt. Säger det igen, jag vet att det inte är så det fungerar.

Men lite typ, kanske jag har gett energi till att hennes kropp ville återställa det hela, men det går ju inte så jag kanske enbart har förlorat "energin" till att själv få egna en dag och kanske blir steril.

Jag vet att det inte låter vettigt, men man kan ju inte rå för sina tankar alltid heller.

Oj. Ja där ser man vilka stora problem du faktiskt har... Då är det nog bäst att inte dejta.
  • Anonym (P)
    Ja, men hade kvinnor som inte har barn och både är fertila och har en önskan om att få egna barn tyckt lika dant? Det tror jag inte.
    Fast nu var det ju inte en fast relation och barn som du skrev om, i inlägget vi alla reagerade på, utan om att ligga.
  • Anonym (H)
    Anonym (v) skrev 2025-03-24 19:45:20 följande:

När du dejtat dessa?

Du kan inte ens förklara vad som är läskigt... jag tycker inte varken saknade bollar, blindtarm eller liknande gör mig så pass skakis att jag inte vill dejta personen.

Då ser man om det finns någon lösning, annars har man olika mål. Det handlar inte om att backa för avsaknad av något. Någon får välja bort mig för att jag inte kan få barn men att välja bort mig för att det är läskigt/obehagligt att jag inte har en livmoder är så löjligt att det är svårt att greppa.

Vad är lösningen åt andra hållet då?

Kille fertil, vill ha barn.
    En kvinna inte fertil och vill inte ha fler barn. Vad är lösningen i det menar du om vi utgår från att de ska vara ett par?

Lätt att hävda sig när det inte går att lösa åt andra hållet.

O varför skulle jag inte dejta en fertil kvinna som vill ha barn då jag är (hoppas jag) går under samma parametrar? Du låter bitter och stött så då ska jag alltså inte ens dejta sådana som utgår från liknande parametrar som mig? Verkar ju inte vettigt överhuvudtaget.

Så kränkt man kan bli tydligen.! 

Har heller inte klankat ner på ts, utan endast säger hur jag upplever det och att jag inte hade önskat utifrån mina preferenser. 

Sen att jag tror på energier är tydligen fel också enligt dig då. Fast allt levande och dess komponenter är en form av energi.

• Anonym (H)
    Anonym (P) skrev 2025-03-24 19:50:19 följande:
    Fast nu var det ju inte en fast relation och barn som du skrev om, i inlägget vi alla reagerade på, utan om att ligga.
    Fast man har ju tryckt tummen ner på mina första inlägg så då har man visst reagerat på det jag har skrivit och inte endast enbart på en grej som du påstår.

Man har till och med tryckt tummen ner på att jag skrev att hon har redan barn och inte ville ha fler och jag vill ha barn. Så ditt påstående stämmer inte rent allmänt utan möjligtvis endast utifrån dig själv.

Och man har även skrivit att jag överhuvudtaget inte ska dejta. Så nej ditt påstående stämmer överhuvudtaget inte.
  • Anonym (v)
    Anonym (H) skrev 2025-03-24 19:54:44 följande:

Vad är lösningen åt andra hållet då?

Kille fertil, vill ha barn.
    En kvinna inte fertil och vill inte ha fler barn. Vad är lösningen i det menar du om vi utgår från att de ska vara ett par?

Lätt att hävda sig när det inte går att lösa åt andra hållet.

O varför skulle jag inte dejta en fertil kvinna som vill ha barn då jag är (hoppas jag) går under samma parametrar? Du låter bitter och stött så då ska jag alltså inte ens dejta sådana som utgår från liknande parametrar som mig? Verkar ju inte vettigt överhuvudtaget.

Så kränkt man kan bli tydligen.! 

Har heller inte klankat ner på ts, utan endast säger hur jag upplever det och att jag inte hade önskat utifrån mina preferenser. 

Sen att jag tror på energier är tydligen fel också enligt dig då. Fast allt levande och dess komponenter är en form av energi.

Är killen infertil och jag fertil finns det donation tex. Familjehem. Adoption.

Att du nu pratar om något annat än "Menar inget illa, men tycker att det låter lite läskigt / obehagligt faktiskt. Så skulle någon uttrycka sig så, så skulle jag inte ens ha sex med personen." som var vad vi undrade över... ska vi väl låta passera Baby

Om jag börjar babbla om energier som är fel för att någon saknar blindtarm hoppas jag att någon slår till mig. Jag är inte ett dugg bitter men brist på förmåga att prata om samma sak som resten av oss leder väl till brist på argument.

• Anonym (v)
    Anonym (H) skrev 2025-03-24 19:57:21 följande:
    Fast man har ju tryckt tummen ner på mina första inlägg så då har man visst reagerat på det jag har skrivit och inte endast enbart på en grej som du påstår.

Man har till och med tryckt tummen ner på att jag skrev att hon har redan barn och inte ville ha fler och jag vill ha barn. Så ditt påstående stämmer inte rent allmänt utan möjligtvis endast utifrån dig själv.

Och man har även skrivit att jag överhuvudtaget inte ska dejta. Så nej ditt påstående stämmer överhuvudtaget inte.

Det stämde.

Att du får mer nedåttummar på andra inlägg är en logisk följd av ditt beteende. Jag håller fast vid att du inte bör dejta med tanken på din labila reaktion i inlägget som föregick orden från min sida.

• Anonym (Hon)
    Anonym (H) skrev 2025-03-24 19:57:21 följande:

Kan du snälla ta det här i en egen tråd om du vill diskutera det vidare?
  • Anonym (H)
    Anonym (v) skrev 2025-03-24 19:59:50 följande:

Är killen infertil och jag fertil finns det donation tex. Familjehem. Adoption.

Att du nu pratar om något annat än "Menar inget illa, men tycker att det låter lite läskigt / obehagligt faktiskt. Så skulle någon uttrycka sig så, så skulle jag inte ens ha sex med personen." som var vad vi undrade över... ska vi väl låta passera Baby

Om jag börjar babbla om energier som är fel för att någon saknar blindtarm hoppas jag att någon slår till mig. Jag är inte ett dugg bitter men brist på förmåga att prata om samma sak som resten av oss leder väl till brist på argument.

Du svarade inte på min fråga då det inte var frågan!
    Sen varför får ni klanka ner på mig men jag får inte försöka uttrycka min åsikt som jag försökte göra på ett vänligt sätt? Varför har du rätt att må illa över mig men jag ska inte få känna oro? Nej, o jag vill inte ligga med dig heller! Så där är vi kvitt!

Jag har aldrig pratat om någon blindtarm. Det är du som gör det. Försök inte påklistra det på mig. 
Svar på tråden Män - bli tillsammans med någon utan livmoder?