• Anonym (Hon)

Män - bli tillsammans med någon utan livmoder?

Behöver lite pepp känner jag... Jag kommer antagligen genomgå en hysterektomi inom en relativt snar framtid. Har tre barn och får av medicinska skäl inte skaffa fler. Jag är 35 och riktar mig till män i min ålder upp till runt 50. Skulle ni kunna bli tillsammans med någon ni vet att ni aldrig kommer kunna få gemensamma barn med?

Säg gärna hur gamla ni är.

• Svar på tråden Män - bli tillsammans med någon utan livmoder?
  • Anonym (H)
    Anonym (Hon) skrev 2025-03-24 20:02:33 följande:
    Kan du snälla ta det här i en egen tråd om du vill diskutera det vidare?
    Det förhåller sig under trådens ämne då folk har frågat och jag endast försöker svara.

Men samtidigt så vill säkert 99,9 % av männen vilja ligga med dig så förstår inte varför man skulle oja sig över mig.

Men i respekt till dig så lämnar jag tråden.
  • Anonym (v)
    Anonym (H) skrev 2025-03-24 20:08:53 följande:
    Du svarade inte på min fråga då det inte var frågan!
    Sen varför får ni klanka ner på mig men jag får inte försöka uttrycka min åsikt som jag försökte göra på ett vänligt sätt? Varför har du rätt att må illa över mig men jag ska inte få känna oro? Nej, o jag vill inte ligga med dig heller! Så där är vi kvitt!

Jag har aldrig pratat om någon blindtarm. Det är du som gör det. Försök inte påklistra det på mig. 
    kan vara att du faktiskt inte kan formulera en tydlig frågeställning, du ändrar hela tiden alla parametrar och har i princip struntat i allt vi skrivit... Märkligtnoll. Ligga är inte samma sak som ett förhållande. Förhållanden startas när man vill samma saker. Blindtarm/kulor var såklart ett försök att prata om något en man kan sakna.
  • Anonym (H)

Vill bara tillägga, varför startar man ens en tråd om man inte vill höra andras åsikter? Du ställde en fråga dessutom i din ts. Men nu vill du att jag ska lämna den. A det var det sista. 

• Anonym (H)
    Ber om ursäkt, men måste ju få svara på det här. Sedan hoppas jag att man låter mig få lämna tråden utan att komma med fler falska påståenden! 
    Anonym (v) skrev 2025-03-24 20:13:07 följande:
    kan vara att du faktiskt inte kan formulera en tydlig frågeställning, du ändrar hela tiden alla parametrar och har i princip struntat i allt vi skrivit... Märkligtnoll. Ligga är inte samma sak som ett förhållande. Förhållanden startas när man vill samma saker. Blindtarm/kulor var såklart ett försök att prata om något en man kan sakna.

Min fråga löd;

Kille fertil, vill ha barn.
    En kvinna inte fertil och vill inte ha fler barn. Vad är lösningen i det menar du om vi utgår från att de ska vara ett par?

Ts uppger själv i sin fråga just TILLSAMMANS! 

Så ts borde ju be er också starta egna trådar då! 

• Anonym (v)
    Anonym (H) skrev 2025-03-24 20:16:50 följande:
    Ber om ursäkt, men måste ju få svara på det här. Sedan hoppas jag att man låter mig få lämna tråden utan att komma med fler falska påståenden! 

Min fråga löd;

Kille fertil, vill ha barn.
    En kvinna inte fertil och vill inte ha fler barn. Vad är lösningen i det menar du om vi utgår från att de ska vara ett par?

Ts uppger själv i sin fråga just TILLSAMMANS! 

Så ts borde ju be er också starta egna trådar då! 

Det är bara du som valt att diskutera det där, vi andra undrade som sagt vad du menade i kontexten ligga, inte förhållande.

En person som vill ha barn blir inte tillsammans med någon som inte vill ha barn. Det är inte trådstartenOskyldig Men jag kan låta TS ha sin tråd fri från vår meningslösa "diskussion" och svara på mer relevanta inlägg vid behov.

• Anonym (H)

Såg det med att jag föll ur i slutet. Blev rätt provocerad i början. Men ber om ursäkt till ts. Ville egentligen inte skriva mer än mina 2-3 första inlägg.

Jag beklagar sorgen. Kul att du har 3 barn redan i alla fall. Jag har 0.

• Anonym (Anja)
    Anonym (H) skrev 2025-03-24 19:09:19 följande:
    Antar att du syftade på mig?

Självklart tror jag att personer utan livmoder kan ha ett sexliv då det fortfarande handlar om känsel, och det sitter ju inte i livmodern! 

Sen passar jag inte in i din mall i övrigt du skrev heller.
    Att du inte kan tänka dig det för att du själv vill ha barn kan jag absolut förstå. Men varför man inte kan tänka sig att dejta en kvinna utan livmoder endast pga den saken tycker jag är konstigt, typ man har barn vill inte ha fler eller inte vill ha alls men kan inte tänka sig det för att det är läskigt utan en livmoder. Konstigt. Ett inre organ som är borta vad stör det dig? Finns folk som lever med endast en njure, en pungkula, opererat bort gallblåsan, blindtarmen osv osv. Måste du typ veta att därinne finns en livmoder?
  • Anonym (Anja)

Såg nu att ts inte vill att man diskuterar detta vidare. Så "H" behöver inte svara på min fråga. Efter att ha läst att "H" blev rädd av att bli steril och yr efter att ha haft sex med en kvinna utan livmoder gör att jag inte ens själv vill diskutera det vidare. Gode Gud..

Ts, du är välsignad med 3 barn. Finns massor av män som skulle vilja ha dig. I den åldern har många redan barn och vill inte ha fler eller vill inte ha barn alls. Du behöver inte oroa dig. Sedan att det säkert känns jobbigt, sorgligt osv att ta bort livmodern kan jag förstå men tror de känslorna kommer gå över. Hälsan är det viktigaste, att du är frisk och har en frisk kropp. Du är inte mindre kvinna än någon annan kvinna för det. Kram på dig.

• Anonym (Bellis)
    Anonym (H) skrev 2025-03-24 19:25:00 följande:
    Så om en snubbe skulle skrika ut "Jag har inga bollar" så hade ni blivit jättesugna på att ha sex med den då eller? Det är skrivet som citat, gäller inte mig alltså. 
    Fast det är ju en väldigt haltande liknelse. Att sakna testiklar är som att sakna äggstockar. Det följer med medicinska problem om man tar bort dem. Det är livmodern vi diskuterar här. 
  • burleskburkläsk
    Anonym (Bellis) skrev 2025-03-25 07:02:07 följande:
    Fast det är ju en väldigt haltande liknelse. Att sakna testiklar är som att sakna äggstockar. Det följer med medicinska problem om man tar bort dem. Det är livmodern vi diskuterar här. 
    Bra sagt...och kulorna om de är borta det ser man...plus skulle förändra och försämra mycket med mannen!
Svar på tråden Män - bli tillsammans med någon utan livmoder?