• Anonym (Hon)

Män - bli tillsammans med någon utan livmoder?

Behöver lite pepp känner jag... Jag kommer antagligen genomgå en hysterektomi inom en relativt snar framtid. Har tre barn och får av medicinska skäl inte skaffa fler. Jag är 35 och riktar mig till män i min ålder upp till runt 50. Skulle ni kunna bli tillsammans med någon ni vet att ni aldrig kommer kunna få gemensamma barn med?

Säg gärna hur gamla ni är.

• Svar på tråden Män - bli tillsammans med någon utan livmoder?
  • Anonym (H)
    Anonym (Kvinna, men dejtat män) skrev 2025-03-24 17:41:10 följande:

Alla män är nog inte så kunniga på vad det innebär att ha tagit bort livmodern. Så det kanske du får förklara på ett bra sätt. Så de inte tror att det gör att du inte kan ha ett sexliv. 

Antar att du syftade på mig?

Självklart tror jag att personer utan livmoder kan ha ett sexliv då det fortfarande handlar om känsel, och det sitter ju inte i livmodern! 

Sen passar jag inte in i din mall i övrigt du skrev heller.
  • Anonym (v)
    Anonym (H) skrev 2025-03-24 19:06:24 följande:
    Då folk tog illa vid sig så väljer jag att inte utveckla det. Men att jag finner det lite läskigt får jag tycka. Det betyder inte att jag på något sätt nervärderar ts eller liknande. Bara att det inte faller in under min "preferens", som ni brukar uttrycka er här på detta forumet.

Nej, folk tyckte snarare att du lät väldigt korkad än att de tog vid sig. Fin omskrivning.

Det är verkligen fånigt om du inte skulle ligga med någon som inte har livmoder, på ett personligt plan tycker jag det är intressant men också...yikes.

• Anonym (Adam)

Utan livmoder hade jag inte sett som negativt. Detta då jag inte vill ha barn i mitt liv.

Tre barn är dock en dealvbreaker då jag inte vill ha barn i mitt liv.

Tror dock inte det ska vara några problem för dig, finns ju gott om singelpappor som är klara med att skaffa barn.

• Anonym (H)
    Anonym (H) skrev 2025-03-24 17:05:44 följande:

Juste, du har ju redan 3 ungar. Så för min del hade jag tackat nej, då jag inte har något eget överhuvudtaget än ens, vilket jag vill ha.

Varför trycker man ens tummen ner på detta inlägg?
    Att man kanske blir sur ang mitt första inlägg förstår jag inte heller. Men visst låt gå. Men detta inlägg finns ingen som helst anledning till att trycka tummen ner ?

Vad är det med er?

• Anonym (v)
    Anonym (H) skrev 2025-03-24 19:20:34 följande:

Varför trycker man ens tummen ner på detta inlägg?
    Att man kanske blir sur ang mitt första inlägg förstår jag inte heller. Men visst låt gå. Men detta inlägg finns ingen som helst anledning till att trycka tummen ner ?

Vad är det med er?

Det handlar inte om ilska. Haha.
  • Anonym (H)
    Anonym (v) skrev 2025-03-24 19:11:11 följande:

Nej, folk tyckte snarare att du lät väldigt korkad än att de tog vid sig. Fin omskrivning.

Det är verkligen fånigt om du inte skulle ligga med någon som inte har livmoder, på ett personligt plan tycker jag det är intressant men också...yikes.

Så om en snubbe skulle skrika ut "Jag har inga bollar" så hade ni blivit jättesugna på att ha sex med den då eller? Det är skrivet som citat, gäller inte mig alltså. 
  • Anonym (v)
    Anonym (H) skrev 2025-03-24 19:25:00 följande:
    Så om en snubbe skulle skrika ut "Jag har inga bollar" så hade ni blivit jättesugna på att ha sex med den då eller? Det är skrivet som citat, gäller inte mig alltså. 
    Jag hade tänkt jahapp och sedan fokuserat på att lära känna den människan som jag just höll på att prata med. Ingen person skulle skrika ut det utan allt pågår under normal samtalston. Min brist på livmoder kommer fram i ett förtroende och har inte tidigare hindrat någon från att ligga med mig någon timme senare för den delen.
  • Anonym (H)
    Anonym (v) skrev 2025-03-24 19:28:43 följande:
    Jag hade tänkt jahapp och sedan fokuserat på att lära känna den människan som jag just höll på att prata med. Ingen person skulle skrika ut det utan allt pågår under normal samtalston. Min brist på livmoder kommer fram i ett förtroende och har inte tidigare hindrat någon från att ligga med mig någon timme senare för den delen.

Jag har varit faktiskt varit med om att 2 kvinnor har gapat ut det till mig. Inte under någon normal samtalston överhuvudtaget. Men antar att de själva känner lite sorg och kanske panik över det. Men båda har redan flera ungar, så "mission complete" för deras del. Och då passar de väl bättre ihop med en man som inte finner det lite läskigt och som har barn sedan tidigare med och inte önskar sig fler barn heller så behöver ju ingen må dåligt över något?

Förstår inte vad felet i det skulle vara? 

• Anonym (H)
    Anonym (v) skrev 2025-03-24 19:28:43 följande:
    Ja, men hade kvinnor som inte har barn och både är fertila och har en önskan om att få egna barn tyckt lika dant? Det tror jag inte.
  • Anonym (H)

Jag råkade ligga med en kvinna som inte hade en livmoder en gång. Hon berättade det först efteråt. Jag kände mig faktiskt yr och mådde dåligt och obehaglig känsla i magen i flera dagar efteråt. Tankar som "har jag förstört mina chanser nu att få egna barn" eller "kommer jag bli steril nu när jag har varit i kontakt med en som var steril" ja, jag vet att det inte fungerar så.. men det var så jag både kände och kände oro över efteråt. Säger det igen, jag vet att det inte är så det fungerar.

Men lite typ, kanske jag har gett energi till att hennes kropp ville återställa det hela, men det går ju inte så jag kanske enbart har förlorat "energin" till att själv få egna en dag och kanske blir steril.

Jag vet att det inte låter vettigt, men man kan ju inte rå för sina tankar alltid heller.

Svar på tråden Män - bli tillsammans med någon utan livmoder?