• Anonym (Hon)

Män - bli tillsammans med någon utan livmoder?

Behöver lite pepp känner jag... Jag kommer antagligen genomgå en hysterektomi inom en relativt snar framtid. Har tre barn och får av medicinska skäl inte skaffa fler. Jag är 35 och riktar mig till män i min ålder upp till runt 50. Skulle ni kunna bli tillsammans med någon ni vet att ni aldrig kommer kunna få gemensamma barn med?

Säg gärna hur gamla ni är.

• Svar på tråden Män - bli tillsammans med någon utan livmoder?
  • Anonym (Isabella)

Nu är jag iförsej kvinna men jag tänker att det kanske är bäst att du träffar nån som också har barn sen innan? Är nån 35+ och har barn känns det väldigt troligt att han kanske är nöjd med det, speciellt om han har mer än ett. 

Jag ska inte operera bort min livmoder men är 37 med fyra barn (en nyfödd), har gjort tre snitt och senaste gången sprack livmodern upp lite också. Så jag kan säga att det nog inte blir fler barn och skulle jag bli singel skulle jag vilja träffa någon som också är klar med barn. Helst inte någon som inte har barn även om personen inte vill ha för då skulle jag kanske ändå känna att han kan ändra sig. Men nån som har barn i min ålder är nog oftast nöjd med de han har. 

• Anonym (Undrar)

En intressant fråga, så här lite från sidan. Jag har förstått att livmodern dras samman vid orgasm. Så hur påverkar avsaknaden av livmoder den sexuella upplevelsen för en kvinna?

• burleskburkläsk
    Anonym (Undrar) skrev 2025-03-25 08:23:02 följande:

En intressant fråga, så här lite från sidan. Jag har förstått att livmodern dras samman vid orgasm. Så hur påverkar avsaknaden av livmoder den sexuella upplevelsen för en kvinna?

Nu är jag visserligen man men tänker att alla nerver går ju runt hela könsorganets utsida plus känsel inne i kvinnan plus g-punkten...orgasmen tror inte jag blir påverkad, då tror jag mer det sitter i huvudet med tankar, stress osv...
  • Anonym (Undrar)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-25 08:42:40 följande:
    Nu är jag visserligen man men tänker att alla nerver går ju runt hela könsorganets utsida plus känsel inne i kvinnan plus g-punkten...orgasmen tror inte jag blir påverkad, då tror jag mer det sitter i huvudet med tankar, stress osv...
    Jo. Kunde vara intressant att höra någon kvinnas synpunkter. Man kanske kan jämföra med prostatans roll för mannens orgasm. Jag har för mig att den har en viktig roll för njutningen under orgasmsammandragningarna, så man kan undra hur en orgasm känns om man är utan prostata. Men vid prostataoperationer skadas nerverna så män med prostatan bortopererad kanske inte kan få orgasm bara av den orsaken?
  • burleskburkläsk
    Anonym (Undrar) skrev 2025-03-25 09:05:23 följande:
    Jo. Kunde vara intressant att höra någon kvinnas synpunkter. Man kanske kan jämföra med prostatans roll för mannens orgasm. Jag har för mig att den har en viktig roll för njutningen under orgasmsammandragningarna, så man kan undra hur en orgasm känns om man är utan prostata. Men vid prostataoperationer skadas nerverna så män med prostatan bortopererad kanske inte kan få orgasm bara av den orsaken?
    Intressant...och bra fråga! 🤔
  • Anonym (Patrik)

Nej, men som frivilligt barnfri man får hon däremot inte ha några barn. Jag dejtar inte kvinnor med barn.

Dom jag känner själv med barn, dejtar andra med barn. Ytterst få som vill ta hand om andras avkomma som inte har barn själva. Och för mig som frivilligt barnfri är det ett nedköp 

Finns säkert massa män som redan har barn själva och kan tänka sig dejta dig.

• Anonym (Isabella)
    Anonym (H) skrev 2025-03-24 20:16:50 följande:
    Ber om ursäkt, men måste ju få svara på det här. Sedan hoppas jag att man låter mig få lämna tråden utan att komma med fler falska påståenden! 

Min fråga löd;

Kille fertil, vill ha barn.
    En kvinna inte fertil och vill inte ha fler barn. Vad är lösningen i det menar du om vi utgår från att de ska vara ett par?

Ts uppger själv i sin fråga just TILLSAMMANS! 

Så ts borde ju be er också starta egna trådar då! 

Hon får väl träffa någon som inte vill ha barn? Självklart blir det svårt om hon träffar någon som vill ha egna biologiska barn (om de inte använder sig av surrogat). Men det finns ju många i den åldern eller äldre som redan har barn och är klara. Och en del som inte vill ha barn alls. Då borde det ju inte vara något problem att hon inte kan få barn längre. 
  • Anonym (Ely)

Nu är jag kvinna, men svarar ändå... Jag steriliserade mig när jag var 35 och gjorde även en Novasure som gör att man inte bör bli gravid då det leder till missfall. 

Träffade min särbo när jag var 36, han vill inte ha fler barn och var då 44. Så jag tror inte att det är något hinder att du inte kan få barn. Du får leta efter någon som redan har barn eller inte vill ha.

• Anonym (Bellis)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-03-25 08:23:02 följande:

Tyvärr kan upplevelsen av sex försämras av en hysterektomi, för kvinnan alltså. 
  • burleskburkläsk
    Anonym (Bellis) skrev 2025-03-25 12:11:11 följande:
    Tyvärr kan upplevelsen av sex försämras av en hysterektomi, för kvinnan alltså. 
    Men det gäller väl orgasmen, fram till orgasmen borde det väl vara som vanligt eller?
Svar på tråden Män - bli tillsammans med någon utan livmoder?