• Magnus85

Få min fru intresserad av parträffar

Vi är ett par i 35-40 års åldern som har det som många andra par med småbarn. Spänningen försvinner och det blir slentrian. 

Jag som är mannen här har under en tid fantiserat väldigt mycket om att vi tillsammans ska hitta ett annat par att umgås med ibland. Vanliga vänner som vi äter middagar med och dricker vin, umgås och har kul.. men att det finns något mer. Att det får förekomma sex vid våra träffar, antingen par för par, alla tillsammans och kanske även att vi byter partner för kvällen. Ibland kanske vi åker på spa eller weekends tillsammans..

Men ja, hur fan jag ska lyfta detta för min fru vet jag inte. Hur jag ska få med henne på det vet jag inte heller. Hur har andra gjort som kanske inte riktigt haft med er partner från början? Det är många som lever detta livet, så mycket vet jag...

• Svar på tråden Få min fru intresserad av parträffar
  • Anonym (J)

Stackars din tjej, där du vill ta in andra bara för du är uttråkad. 

• Anonym (J)

Gör slut istället, om du inte är nöjd.

• Kirenaj68
    Magnus85 skrev 2025-03-26 14:46:36 följande:
    Få min fru intresserad av parträffar

Vi är ett par i 35-40 års åldern som har det som många andra par med småbarn. Spänningen försvinner och det blir slentrian. 

Jag som är mannen här har under en tid fantiserat väldigt mycket om att vi tillsammans ska hitta ett annat par att umgås med ibland. Vanliga vänner som vi äter middagar med och dricker vin, umgås och har kul.. men att det finns något mer. Att det får förekomma sex vid våra träffar, antingen par för par, alla tillsammans och kanske även att vi byter partner för kvällen. Ibland kanske vi åker på spa eller weekends tillsammans..

Men ja, hur fan jag ska lyfta detta för min fru vet jag inte. Hur jag ska få med henne på det vet jag inte heller. Hur har andra gjort som kanske inte riktigt haft med er partner från början? Det är många som lever detta livet, så mycket vet jag...

Hej. Jag kommenterar inte dina sexuella fantasier om parbyte. De får stå för dig. Men lever du i ett tryggt förhållande med din fru är det väl bara att fråga henne. Vem vet. Du kanske blir överraskad. Säger hon dock nej ska du respektera det och inte "försöka att få med henne" i det. Då är risken stor att det hela slutar i en jobbig skilsmässa. Du har inte övervägt att du och din fru åker ensamma på spahelger ibland för att byta slentrian?
  • Kirenaj68
    Magnus85 skrev 2025-03-26 20:15:43 följande:

Så underbart att läsa alla kommentarer här.

Man får klart för sig, om inte annat, att det finns en så otroligt dömande och förutbestämd åsikt här snarare än ett intresse och öppenhet för diskussion. Spännande insikt för en nybörjare på denna sida. Och tragisk....

Well, tillbaka till ämnet så är jag inte trött på min fru, hon är vacker och sexig och vi har det överlag bra tillsammans. Jag har inga ambitioner att få henne att göra något hon inte vill och det handlar inte om att få ligga med någon annan. Herregud - är det mitt önskemål så är det väl bara att lösa. 

Nej nej. Det handlar såklart om en fantasi som jag gärna utforskar och ser vad den kan leda till. TILLSAMMANS med min fru. Det är inte ens säkert att det är partnerbyte det ska leda till, kanske är det bara sex i samma rum eller i samma bostad. Den som lever får se. Men det handlar lika mycket om henne som om mig.

Men som någon med ett bra svar i tråden nämnde (tack för din öppenhet swingerskenta och ni andra som har förmåga att diskutera och föra resonemang), det handlar om att få upp ett intresse tillsammans, för bådas spänning och njutning skull. Att utvecklas tillsammans och sätta extra krydda tillsammans. 

Att sätta ord på det i små steg är ett riktigt bra tips, att låta det ta tid. 

Jag snackar gärna vidare, riktigt kul att läsa andras erfarenheter, men jag lutar mig också tillbaka med ett hånfullt leende mot er bittra tråkiga människor som har så otroligt svårt att öppna era sinnen. Stackars era män, för majoriteten av er verkar vara kvinnor. 

Som sagt. Det är väl bara att fråga henne?
  • Magnus85

Var säger jag att man är bitter och sur för att man inte vill ha sex med andra eller leva i en sådan relation?

Det är väl självklart att det inte är för alla, något annat har väl varken jag eller någon annan sagt? Att lägga ord i mun på andra är en riktigt dålig egenskap.

Men att inte kunna vidga sina vyer i ett diskussionsforum där en fråga diskuteras utan att döma eller se ner på andra tycker jag faktiskt känns bittert och trångsynt. 

Och som svar på en tidigare kommentar från en av er.

Jag städar, jag lagar mat, jag diskar och är tränare för två barn. Jag renoverar och tar hand om hus och trädgård. Vi har inget förhållande där en gör mer än den andra över tid. Mer troligt gör jag mer.

Vad du eller ni inte verkar förstå är att vi har ett bra, rikt och härligt liv med socialt umgänge, resor, god mat och dryck. Även ett bra, välfungerande sexliv.

Att man hamnar i slentrian är inget fel, det innebär inte att jag är trött på min fru eller hon på mig. Men man kan också våga chansa, diskutera eller öppna upp för olika kryddor. Det gäller dock att göra det på rätt sätt - därav denna tråden. 

Ni ger mig fortfarande glädje - och ja, jag uppskattar min fru än mer när jag inser den oförmågan som finns att lyssna, försöka förstå och sätta sig in i en fråga utan att direkt gå till attack. Prova nästa gäng att ställa några frågor så kanske du eller ni får bättre förståelse - eller inte. Men en diskussion är både bättre och intressantare om man bara öppnar lite på skygglapparna.

• Anonym (Lever så)

Hej ts!

Vi lever så, jag och min fru, och det ger en fantastisk extra dimension för både vårt sexliv och förhållande.

Dock började vi att utforska sex på flera tidigt i vårt förhållande, inte pga av slentrian i sexlivet, utan för att vi båda gillade tanken på att vara flera när vi har sex.

Det var 25 år sen, och vi är lyckligt gifta idag, och har ett alldeles utmärkt sexliv tillsammans, men ibland träffar vi andra par (eller flera på fest) där vi har en trevlig middag som övergår i nakenaktiviteter efteråt.

Men sex på flera passar inte de flesta, och som du sett i tråden är det många som inte accepterar att deras parten för upp ämnet på tal ens, så det är ju en risk oavsett hur subtilt du tar upp det 

Dock så är min erfarenhet att swingande kommer inte att lösa ett "tråkigt" sexliv, utan det måste ni lösa först, du och din fru, och sen när det fungerar så är ett extra par enbart den där extra kryddan som höjer sexet en nivå till.

Så börja med att diskutera med din fru hur ni ska komma ur det slentrianmässiga (som du upplever, hon gör kanske inte det), vad hon har för tankar och fantasier, och bygg på för ifrån.

Lycka till!

• PorterPelle

Vi lever ett liv där vi har parmiddagar med sex, vi går på swingersklubb och åker ibland på sexfester på olika ställen. Jag har levt det livet i runt 20 år och min nuvarande fru i cirka 15 år. Min första fru är den jag har mina barn med och vi hade ett alldeles vanligt sexliv på två personer och det var bra det också. Jag fantiserade redan då om att ha sex på flera, inte om att ha sex med andra. Jag var jättenöjd med med min fru så jag tycker den skillnaden är viktig. Att vara flera, att vara med andra. Vi pratade om de fantasierna ibland och hon sa "aldrig i helvete".
    Vi skilde oss av andra orsaker än dåligt sex efter 10 år, vi gifte oss unga. I mitt nästa förhållande var det hon som tog upp att hon ville ha trekant och jag hade inget mot det och på den vägen är det. Det blev sexfester och andra utsvävningar, alltid tillsammans. Även det förhållandet tog slut av andra orsaker. 
    Jag träffade min nuvarande fru redan under en av sex festerna, ingenting hände då, och vi blev ett par senare när vi upptäckte att vi båda två var singlar. Då träffades vi ute bland "vanligt" folk.
    Under senare tid har min första "aldrig i helvet" - fru förstått hur vi lever och hon frågade för några år sedan "varför provade aldrig vi det?" Kanske berodde det på att du sa aldrig i helvete då... 
    Det finns så många normer att leva upp till. Bortse från vad andra tycker. Fråga henne, tjata inte, respektera henne. Ha en levande diskussion och berätta fantasier båda två. Låt tiden ha sin gång, kanske händer det, kanske inte. Man kan inte tvinga fram en sån sak.
    Och det är okej att ha olika sexliv, ingen är sämre än någon annan beroende på det. Men man ska inte ha fördomar eller vara fördomsfull. 

• Anonym (Hemlis)

Fantiserade om detta då jag var viktigt sugen på ligga med en annan man från ett par vi ofta träffar. Efter en middag så drack min man lite för mycket och somnade på soffan.

Vi tog då tillfället i akt och hade en trekant, var riktigt härligt att äntligen få köra det med en annan man och vänninan var lika sugen.

Väckte min man och tog en taxi hem, han vet fortfarande ingenting, vår lilla hemlis. Vi har fortfarande fikastunder tillsammans alla 4. Men nu i helgen ska jag "träffa vänninan" för ännu en tillsammans {#emotions_dlg.djavulsk}Kyss

• Anonym (Hm)
    Magnus85 skrev 2025-03-26 20:15:43 följande:

Så underbart att läsa alla kommentarer här.

Man får klart för sig, om inte annat, att det finns en så otroligt dömande och förutbestämd åsikt här snarare än ett intresse och öppenhet för diskussion. Spännande insikt för en nybörjare på denna sida. Och tragisk....

Well, tillbaka till ämnet så är jag inte trött på min fru, hon är vacker och sexig och vi har det överlag bra tillsammans. Jag har inga ambitioner att få henne att göra något hon inte vill och det handlar inte om att få ligga med någon annan. Herregud - är det mitt önskemål så är det väl bara att lösa. 

Nej nej. Det handlar såklart om en fantasi som jag gärna utforskar och ser vad den kan leda till. TILLSAMMANS med min fru. Det är inte ens säkert att det är partnerbyte det ska leda till, kanske är det bara sex i samma rum eller i samma bostad. Den som lever får se. Men det handlar lika mycket om henne som om mig.

Men som någon med ett bra svar i tråden nämnde (tack för din öppenhet swingerskenta och ni andra som har förmåga att diskutera och föra resonemang), det handlar om att få upp ett intresse tillsammans, för bådas spänning och njutning skull. Att utvecklas tillsammans och sätta extra krydda tillsammans. 

Att sätta ord på det i små steg är ett riktigt bra tips, att låta det ta tid. 

Jag snackar gärna vidare, riktigt kul att läsa andras erfarenheter, men jag lutar mig också tillbaka med ett hånfullt leende mot er bittra tråkiga människor som har så otroligt svårt att öppna era sinnen. Stackars era män, för majoriteten av er verkar vara kvinnor. 

Jag skulle säga att du missar orsaken till att dom flesta är mkt negativa. Dom som inte är polyfolk vill vara nr 1 för partnern i alla avseenden vad gäller relationen. Hade min partner föreslagit det du tänker på hade jag blivit oerhört ledsen och börjat avveckla relationen, partnern är då inte den jag trodde utan fel person för mig. Jag har ett oerhört bra (experimentellt för vissa säkert) sexliv och har haft det med olika partners genom livet så det är inte där det avgörs, att folk saknar ett öppet sinne. Jag har även provat ett polyförhållande, det var inget för mig i praktiken.

För mig är det bästa sexet något där jag ger av mig själv till den jag är förälskad i. Det är bara till för den där utvalda och jag vill ha samma tillbaka. Visar det sig att vi inte är på samma våglängd så hoppar jag av. Sex är för mig inte en fysisk akt där man använder varandras kroppar, det är mkt mer än så. 

För dig ts är det inte så noga vem du blandar kroppsvätskor med. Det är inte säkert att din partner ser det på samma sätt som dig.
  • Lynx123
    Anonym (Hm) skrev 2025-03-27 09:00:10 följande:
    Jag skulle säga att du missar orsaken till att dom flesta är mkt negativa. Dom som inte är polyfolk vill vara nr 1 för partnern i alla avseenden vad gäller relationen. Hade min partner föreslagit det du tänker på hade jag blivit oerhört ledsen och börjat avveckla relationen, partnern är då inte den jag trodde utan fel person för mig. Jag har ett oerhört bra (experimentellt för vissa säkert) sexliv och har haft det med olika partners genom livet så det är inte där det avgörs, att folk saknar ett öppet sinne. Jag har även provat ett polyförhållande, det var inget för mig i praktiken.

För mig är det bästa sexet något där jag ger av mig själv till den jag är förälskad i. Det är bara till för den där utvalda och jag vill ha samma tillbaka. Visar det sig att vi inte är på samma våglängd så hoppar jag av. Sex är för mig inte en fysisk akt där man använder varandras kroppar, det är mkt mer än så. 

För dig ts är det inte så noga vem du blandar kroppsvätskor med. Det är inte säkert att din partner ser det på samma sätt som dig.
    Precis så. TS kan behålla sitt fåniga leende för sig själv - han har missat poängen helt.
Svar på tråden Få min fru intresserad av parträffar