• Magnus85

Få min fru intresserad av parträffar

Vi är ett par i 35-40 års åldern som har det som många andra par med småbarn. Spänningen försvinner och det blir slentrian. 

Jag som är mannen här har under en tid fantiserat väldigt mycket om att vi tillsammans ska hitta ett annat par att umgås med ibland. Vanliga vänner som vi äter middagar med och dricker vin, umgås och har kul.. men att det finns något mer. Att det får förekomma sex vid våra träffar, antingen par för par, alla tillsammans och kanske även att vi byter partner för kvällen. Ibland kanske vi åker på spa eller weekends tillsammans..

Men ja, hur fan jag ska lyfta detta för min fru vet jag inte. Hur jag ska få med henne på det vet jag inte heller. Hur har andra gjort som kanske inte riktigt haft med er partner från början? Det är många som lever detta livet, så mycket vet jag...

• Svar på tråden Få min fru intresserad av parträffar
  • Anonym (Endast rätt åsikt respekteras)
    Anonym (Förstör en relation) skrev 2025-03-27 19:31:50 följande:

Att ta in fler personer i sexlivet förstör en relation. Förstör kärleken i den (Om den nånsin ens funnits där?). 

Det sabbar inte bara sexlivet, utan allt annat med. Det spelar ingen roll om det är cuckolding, hotwife, swinging osv. alla sådana varianter är samma sak. Kvinnan blir ett sexobjekt som mannen använder för att få utlopp för sina sjuka cuckfantasier, som present eller muta till andra män, eller i utbyte mot en annan mans sexbjekt.

Det är det hon blir. En man som ser dig på det sättet kommer aldrig älska dig.

Nej, rent generellt har du självfallet fel.

För dig, och för många andra, kan din beskrivning kanske stämma, men jag ser det snarare som en ren fulbeskrivning.

För mig, och för många andra, är det självklart att du har fel.

Vi är alla olika, som tur är.
    Jag respekterar det du skriver.
    Men det passar inte mig, jag gillar ett annat kärleksliv än det du verkar gilla.
    Det du beskriver påverkar inte mig, det spelar ingen roll för mig och mitt liv, så självfallet är det enkelt för mig respektera det du tycker och det du gillar.

Mitt kärleksliv, det jag gillar, är helt annorlunda än ditt.
    Detta påverkar inte dig, inte ditt liv, och mitt kärleksliv spelar ingen roll för dig  överhuvudtaget.
    Hur är din acceptans gällande att jag är annorlunda än du? Du verkar inte ens ha förmåga respektera att jag och andra gillar andra saker än du?

Du klarar inte ens respektera det trots att det inte påverkar dig överhuvudtaget...
  • Anonym (Endast rätt åsikt respekteras)
    Anonym (Hm) skrev 2025-03-27 19:00:21 följande:
    Det finns en poäng som även du missar, inte bara ts. För mig är den typen av sex jag har med min partner inte något som jag skulle ha med en främling eller bekant. Att dela med sig av en sån fantasi skulle berätta för mig att jag inte har den platsen i partnerns liv, att den inte på något vis är unik som partnerns är för mig.

Om jag skulle se min partner ha sex med en annan så skulle jag vilja dö. Eller iaf få en ångest bortom det mesta. Det har noll med ett öppet sinne att göra, där slår jag dom flesta. Jag har uppfyllt i stort sett alla fantasier jag haft och jag vet vem jag är och vad jag tycker om och inte.
    Du har alltså en typ av sex.

Jag och många andra har (minst) två typer av sex. Jag har t ex en typ av kärleksliv, och som innehåller sex, med min älskade make.
    Och jag har dessutom en annan typ av sex med andra partners.

Jag respekterar att du har den typ av sex som du beskriver.
    Men du kan alltså inte acceptera att jag och min älskade make, och andra människor, har de typer av sex som jag och vi gillar?
    På vilket sätt känner att vårt sätt påverkar dig och ditt liv?

Jag och min make, och andra människor jag har träffat, älskar att dela alla möjliga och omöjliga fantasier, både om sex och andra fantasier. All litteratur och alla filmer, och massor av andra exempel, om sex och annat, är ju fantasier.
    Jag har aldrig varit med om att någon skulle döma ut sin partner för att den berättar om sina fantasier.
    Tvärtom, jag gillar hellre att dela fantasier och prata om det än att man hemlighåller dem för varandra.

Dina problem med att vilja dö och din allvarliga ångest väljer jag avstå från att kommentera på annat sätt än att jag hoppas att du inte dömer alla andra människor bara för att du tror att de/vi skulle ha samma problem som du?
    Vi är alla olika, och det är ju verkligen tur det (!).

Så vitt jag kan se så uppvisar du allt annat än ett öppet sinne. Kanske öppet för dig själv och för vad du själv tycker och gillar. Men absolut inte öppet för att andra människor tycker annorlunda än du.
  • Anonym (Lever så)

Att ta in fler personer i sexlivet förstör en relation. Förstör kärleken i den (Om den nånsin ens funnits där?). 

Det sabbar inte bara sexlivet, utan allt annat med. Det spelar ingen roll om det är cuckolding, hotwife, swinging osv. alla sådana varianter är samma sak. Kvinnan blir ett sexobjekt som mannen använder för att få utlopp för sina sjuka cuckfantasier, som present eller muta till andra män, eller i utbyte mot en annan mans sexbjekt.

Det där är ju rent trams. Det är väl lika mycket vi män som blir sexobjekt för kvinnorna isåfall?

Ska på sexfest i helgen, ska bli fantastiskt trevligt och kul. Några tidigare bekantskaper och några nya.

26 år har vi varit ihop, och lever lyckligt ihop. Swingat i 25.

Mvh
  • Wattie

Vi testade lite swing, klubb, parträffar i tre år utan att ngt blev förstört. Lägg ner moralismen och uttala er när ni själva testat.

Trevlig helg!

• Anonym (Hm)
    Anonym (Endast rätt åsikt respekteras) skrev 2025-03-28 11:22:53 följande:
    Du har alltså en typ av sex.

Jag och många andra har (minst) två typer av sex. Jag har t ex en typ av kärleksliv, och som innehåller sex, med min älskade make.
    Och jag har dessutom en annan typ av sex med andra partners.

Jag respekterar att du har den typ av sex som du beskriver.
    Men du kan alltså inte acceptera att jag och min älskade make, och andra människor, har de typer av sex som jag och vi gillar?
    På vilket sätt känner att vårt sätt påverkar dig och ditt liv?

Jag och min make, och andra människor jag har träffat, älskar att dela alla möjliga och omöjliga fantasier, både om sex och andra fantasier. All litteratur och alla filmer, och massor av andra exempel, om sex och annat, är ju fantasier.
    Jag har aldrig varit med om att någon skulle döma ut sin partner för att den berättar om sina fantasier.
    Tvärtom, jag gillar hellre att dela fantasier och prata om det än att man hemlighåller dem för varandra.

Dina problem med att vilja dö och din allvarliga ångest väljer jag avstå från att kommentera på annat sätt än att jag hoppas att du inte dömer alla andra människor bara för att du tror att de/vi skulle ha samma problem som du?
    Vi är alla olika, och det är ju verkligen tur det (!).

Så vitt jag kan se så uppvisar du allt annat än ett öppet sinne. Kanske öppet för dig själv och för vad du själv tycker och gillar. Men absolut inte öppet för att andra människor tycker annorlunda än du.
    Hm :) Du överskattar din egen betydelse en smula, jag varken tänker över vad jag "accepterar" att andra sysslar med sexuellt eller inte. Du får gärna ligga med folk i tiotal om du så önskar, det är så extremt ointressant för mig.

Mitt svar var till TS som vill få sin partner att vilja ligga med andra, jag gav min syn på hans frågeställning.
  • Anonym (Surf the wave)

Jag vet inte det jag. Har hittat en extra man som gör allt jag vill så länge jag vill, och ibland hellre vill bli nekad orgasm och ge mig tre.

Det finns mycket roligt man kan göra om man bara hittar någon som vill experimentera.
  • Anonym (Man)
    Magnus85 skrev 2025-03-26 14:46:36 följande:
    Få min fru intresserad av parträffar

Vi är ett par i 35-40 års åldern som har det som många andra par med småbarn. Spänningen försvinner och det blir slentrian. 

Jag som är mannen här har under en tid fantiserat väldigt mycket om att vi tillsammans ska hitta ett annat par att umgås med ibland. Vanliga vänner som vi äter middagar med och dricker vin, umgås och har kul.. men att det finns något mer. Att det får förekomma sex vid våra träffar, antingen par för par, alla tillsammans och kanske även att vi byter partner för kvällen. Ibland kanske vi åker på spa eller weekends tillsammans..

Men ja, hur fan jag ska lyfta detta för min fru vet jag inte. Hur jag ska få med henne på det vet jag inte heller. Hur har andra gjort som kanske inte riktigt haft med er partner från början? Det är många som lever detta livet, så mycket vet jag...

Jag tog tjuren vid hornen vid något tillfälle när vi diskuterade sex och kanske kom in på fantasier. Hon blev helt stum när jag sa att jag fantiserar om henne när hon ligger med någon annan. Först trodde hon att jag ville ligga med någon annan och därför skulle få henne att göra det först. Efter ett par fler diskussioner så har hon landat i och förstått att detta är min fantasi. Hon har också berättat om fantasier som hon skämdes för att prata om men jag tror vi är glada att så blev fallet. Nu brukar hon dirty talka och fråga om jag skulle vilja att någon fler är med når vi ligger, vem av han eller jag som ska få knulla henne osv.  Vi är väl inte riktigt där att bjuda in par mm men i framtiden tänker jag mig en trekant i vartfall  Det skulle på sätt och vis uppfylla båda våra fantasier. 
  • Robiel

Tror i princip alla män som varit gifta några år tänker likadant som du. Allt är bra hemma, men det lockar att kunna ha möjlighet till gemensamma fantasier och äventyr med sin partner, att det fortfarande finns något spännande att utforska. Man vill inte känna att man hade provat allt man skulle uppleva genom hela livet redan när man var 19 år gammal, det är ju nu i vuxen ålder med mera avslappnad syn på livet man vill utforska saker.

• Lynx123
    Anonym (Man) skrev 2025-04-02 14:39:59 följande:
    Jag tog tjuren vid hornen vid något tillfälle när vi diskuterade sex och kanske kom in på fantasier. Hon blev helt stum när jag sa att jag fantiserar om henne när hon ligger med någon annan. Först trodde hon att jag ville ligga med någon annan och därför skulle få henne att göra det först. Efter ett par fler diskussioner så har hon landat i och förstått att detta är min fantasi. Hon har också berättat om fantasier som hon skämdes för att prata om men jag tror vi är glada att så blev fallet. Nu brukar hon dirty talka och fråga om jag skulle vilja att någon fler är med når vi ligger, vem av han eller jag som ska få knulla henne osv.  Vi är väl inte riktigt där att bjuda in par mm men i framtiden tänker jag mig en trekant i vartfall  Det skulle på sätt och vis uppfylla båda våra fantasier. 
    Men din fantasi var väl typ sex med alla och partnerbyte? Det du sagt till din fru låter rätt annorlunda från det du skrev i ditt initiala inlägg här. Nu skriver du att din fru trodde att du ville ligga med någon annan och därför skulle få henne att göra der först...det har hon väl rätt i?
  • Anonym (Man)
    Lynx123 skrev 2025-04-03 08:29:48 följande:
    Men din fantasi var väl typ sex med alla och partnerbyte? Det du sagt till din fru låter rätt annorlunda från det du skrev i ditt initiala inlägg här. Nu skriver du att din fru trodde att du ville ligga med någon annan och därför skulle få henne att göra der först...det har hon väl rätt i?
    Vet inte om jag skrivit något annat i tråden tidigare. Eller jag kanske missar nått men jag förstår inte.
  • Lynx123
    Anonym (Man) skrev 2025-04-03 11:13:36 följande:
    Vet inte om jag skrivit något annat i tråden tidigare. Eller jag kanske missar nått men jag förstår inte.
    A - OK, förväxlade dig med TS. Ber om ursäkt!
  • Anonym (Tänk)

Igen inlägg som handlar om sex med flera eller flera partners. När ska svenskar förstå och erkänna att polygamie är det bästa som finns. De flesta människor är polyamorös, polygamer på något sätt. 

Jag håller med en del personer som skrev här. Det kan påverka antigen på ett negativt eller positivt sätt. 
    Det ska bero om tillit mellan er.
    Om du vill inblandera ett par det betyder att sexlivet fungerar inte bra länge mellan er vilket är synd. Kärlek kommer att försvinna, svartsjukan kan komma etc...
    Va försiktigt med henne.

• Anonym (Z2)
    Anonym (Tänk) skrev 2025-04-03 12:22:33 följande:

Igen inlägg som handlar om sex med flera eller flera partners. När ska svenskar förstå och erkänna att polygamie är det bästa som finns. De flesta människor är polyamorös, polygamer på något sätt. 

Jag håller med en del personer som skrev här. Det kan påverka antigen på ett negativt eller positivt sätt. 
    Om du vill inblandera ett par det betyder att sexlivet fungerar inte bra länge mellan er vilket är synd. Kärlek kommer att försvinna, svartsjukan kan komma etc...
    Va försiktigt med henne.

Att du pratar ur egna erfarenheter betyder inte lag och rätt för andra. Du lärde väl dig som lite "smaken är som baken"? 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Tänk) skrev 2025-04-03 12:22:33 följande:

Va försiktigt med henne.

Visa vetenskapligt stöd för att dom flesta är polyamorösa. 
  • Anonym (Grabb)
    Anonym (Hm) skrev 2025-04-03 13:06:13 följande:
    Visa vetenskapligt stöd för att dom flesta är polyamorösa. 
    Kan hålla med.

Vet att det var uppe för diskussion tidigare. Men för mig så är att vara polyamorös inte ett likhetstecken med att kanske vilja utforska sitt sexliv med att inkludera fler eller andra partners.

Det är inte ett likhetstecken med att leva polyamoröst och att ägna sig åt att besöka och delta i swingersaktiviteter.

Polyamorösitet handlar om kärlek, eller ska/bör handla om det. 

Att vilja ha en trekant, eller fundera på swingersaktiviteter handlar om sex.

Så fort jag hör folk börja surra om polyamorös när det handlar om "partnerbyte", "trekant", "se frugan med någon annan" så får jag direkt känslan av falsk marknadsföring.

Det låter mer städat och intellektuellt att surra om "polyamorös".

Säg som det är istället. Du vill testa att bjuda in fler partners i sänghalmen, du vill testa en trekant, du vill se frugan bli påsatt av någon annan än dig själv.

Göm dig inte bakom att du är "polyamorös".

Löjligt!
Svar på tråden Få min fru intresserad av parträffar