Anonym (Hm) skrev 2025-03-27 19:00:21 följande:
Det finns en poäng som även du missar, inte bara ts. För mig är den typen av sex jag har med min partner inte något som jag skulle ha med en främling eller bekant. Att dela med sig av en sån fantasi skulle berätta för mig att jag inte har den platsen i partnerns liv, att den inte på något vis är unik som partnerns är för mig.
Om jag skulle se min partner ha sex med en annan så skulle jag vilja dö. Eller iaf få en ångest bortom det mesta. Det har noll med ett öppet sinne att göra, där slår jag dom flesta. Jag har uppfyllt i stort sett alla fantasier jag haft och jag vet vem jag är och vad jag tycker om och inte.
Du har alltså en typ av sex.
Jag och många andra har (minst) två typer av sex. Jag har t ex en typ av kärleksliv, och som innehåller sex, med min älskade make.
Och jag har dessutom en annan typ av sex med andra partners.
Jag respekterar att du har den typ av sex som du beskriver.
Men du kan alltså inte acceptera att jag och min älskade make, och andra människor, har de typer av sex som jag och vi gillar?
På vilket sätt känner att vårt sätt påverkar dig och ditt liv?
Jag och min make, och andra människor jag har träffat, älskar att dela alla möjliga och omöjliga fantasier, både om sex och andra fantasier. All litteratur och alla filmer, och massor av andra exempel, om sex och annat, är ju fantasier.
Jag har aldrig varit med om att någon skulle döma ut sin partner för att den berättar om sina fantasier.
Tvärtom, jag gillar hellre att dela fantasier och prata om det än att man hemlighåller dem för varandra.
Dina problem med att vilja dö och din allvarliga ångest väljer jag avstå från att kommentera på annat sätt än att jag hoppas att du inte dömer alla andra människor bara för att du tror att de/vi skulle ha samma problem som du?
Vi är alla olika, och det är ju verkligen tur det (!).
Så vitt jag kan se så uppvisar du allt annat än ett öppet sinne. Kanske öppet för dig själv och för vad du själv tycker och gillar. Men absolut inte öppet för att andra människor tycker annorlunda än du.