• Magnus85

Få min fru intresserad av parträffar

Vi är ett par i 35-40 års åldern som har det som många andra par med småbarn. Spänningen försvinner och det blir slentrian. 

Jag som är mannen här har under en tid fantiserat väldigt mycket om att vi tillsammans ska hitta ett annat par att umgås med ibland. Vanliga vänner som vi äter middagar med och dricker vin, umgås och har kul.. men att det finns något mer. Att det får förekomma sex vid våra träffar, antingen par för par, alla tillsammans och kanske även att vi byter partner för kvällen. Ibland kanske vi åker på spa eller weekends tillsammans..

Men ja, hur fan jag ska lyfta detta för min fru vet jag inte. Hur jag ska få med henne på det vet jag inte heller. Hur har andra gjort som kanske inte riktigt haft med er partner från början? Det är många som lever detta livet, så mycket vet jag...

• Svar på tråden Få min fru intresserad av parträffar
  • Noname00

Det är många par som faktiskt sysslar med detta.
    Det tar ett tag å komma in i det hela.

Men sen flyter det på när man hittat rätt sällskap.

• Anonym (Swingerkent)

Vad alla är dömande!
    Vi har levt i ett sådant förhållande i många år.
    Vi träffar andra par med jämna mellanrum.
    Jag har inte alls tröttnat på min fru, utan tvärt om så har detta gett oss en extra krydda.
    Att se ett annat par ha det skönt samtidigt som jag själv gör det skönt för min fru är så upphetsande. När vi byter partners (vilket inte händer så ofta) så är det kicken att se min fru njuta med en annan man. Inte att jag får knulla en annan kvinna. Det är bara en bonus.

Så det behöver inte alls handla om att man tröttnat på sin partner, utan at man vill utvecklas sexuellt tillsammans.

Till TS, har ni någon gång närmat er ämnet på något sätt innan?
    Om inte så skulle jag gå väldigt försiktigt fram. Hinta lite försiktigt och låta idén gro hos henne. Jag t ex bara nämnde att jag hörde någon som kände någon som höll på med partnerbyte. Nämnde det i förbifarten bara för att se hennes reaktion.
    När jag märkte att hon i alla fall inte tog avstånd från det så hintade jag något igen, några månader senare. Och så fortsatte jag så.
    En kväll efter lite vin så nämnde jag att jag tyckte det verkade spännande, men sa inget mer.
    Efter något halvår så tog hon upp det och sedan var det igång.
    Nu säger jag inte att det alltid fungerar så.
    Men man måste verkligen börja med att känna av terrängen, för det finns nog inget som kan gå så snett som om det kommer från en klarblå himmel.
    Då skulle hon nog börja fundera på om du tröttnat på henne osv.

Sedan så MÅSTE ni prata genom ORDENTLIGT innan det blir tal om partnerbyte.
    Ni måste vara helt 110% bekväma och säkra på varandra, så det inte uppstår svartsjuka. Tänk dig själv att se din fru med en annan man och hon stönar och njuter på ett sätt som du inte upplever att hon gör med dig......
    Just saying.....

• Anonym (Ida)
    Anonym (Z2) skrev 2025-03-26 15:28:22 följande:
    Om han ville att endast du hade sex med en annan man då? 
    Åh fy aldrig i livet!!
  • Anonym (Ida)
    Anonym (r) skrev 2025-03-26 16:00:26 följande:

Konstigt klimat i era förhållanden om man inte kan nämna en så enkel fantasi utan att ni direkt dumpar partnern. Alla fantasier som sägs högt behöver inte förverkligas. Det är inte krav.

Visst nämna det som fantasi! Men inte be om att förverkliga det!
  • Anonym (r)
    Anonym (Ida) skrev 2025-03-26 17:09:00 följande:
    Man hör vad den andra säger först. Ibland är man inte ensam om en fantasi.
  • Anonym (J)
    Noname00 skrev 2025-03-26 16:19:14 följande:

Det är många par som faktiskt sysslar med detta.
    Det tar ett tag å komma in i det hela.

Men sen flyter det på när man hittat rätt sällskap.

Men han ska ju inte göra det för han är uttråkad. BÅDA ska isåfall vilja det för DE vill ha lite krydda. Inte för att han ska få ligga med andra tjejer med tillåtelse
  • Anonym (J)
    Anonym (r) skrev 2025-03-26 17:10:22 följande:
    Man hör vad den andra säger först. Ibland är man inte ensam om en fantasi.
    Detta är väl dock inte en fantasi, det är en uttråkad kille 
  • Anonym (r)
    Anonym (J) skrev 2025-03-26 16:13:17 följande:
    Fast det är rätt uppenbart att han är uttråkad 

Du vet, är man tillsammans länge kan det kännas som att saker går på rutin. För många är swingande en givande sak och behöver inte betyda att sexet med enbart en partner är fel men att någon extra krydda inte skadar. Många får t.om en nytändning. Chockerande. Jag vet. FL s trångsynthet är mer avtändande än att någon nämner en fantasi för mig.

En kakbit kan vara god. En kakbit med grädde kan vara godare. Inget är fel.

• Anonym (J)
    Anonym (Ida) skrev 2025-03-26 17:09:00 följande:

Det värsta är väl att nu kommer väl ts göra just er, ljuga till att det bara är en fantasi.

När det egentligen kanske är att han har familj och därför inte vill lämna, men är trött på vardagen med henne och vill prova andra tjejer. Precis som det står i tråden. 

• Anonym (J)
    Anonym (r) skrev 2025-03-26 17:13:58 följande:

Du vet, är man tillsammans länge kan det kännas som att saker går på rutin. För många är swingande en givande sak och behöver inte betyda att sexet med enbart en partner är fel men att någon extra krydda inte skadar. Många får t.om en nytändning. Chockerande. Jag vet. FL s trångsynthet är mer avtändande än att någon nämner en fantasi för mig.

En kakbit kan vara god. En kakbit med grädde kan vara godare. Inget är fel.

Tror inte ett skit på det där
Svar på tråden Få min fru intresserad av parträffar