Vad alla är dömande!
Vi har levt i ett sådant förhållande i många år.
Vi träffar andra par med jämna mellanrum.
Jag har inte alls tröttnat på min fru, utan tvärt om så har detta gett oss en extra krydda.
Att se ett annat par ha det skönt samtidigt som jag själv gör det skönt för min fru är så upphetsande. När vi byter partners (vilket inte händer så ofta) så är det kicken att se min fru njuta med en annan man. Inte att jag får knulla en annan kvinna. Det är bara en bonus.
Så det behöver inte alls handla om att man tröttnat på sin partner, utan at man vill utvecklas sexuellt tillsammans.
Till TS, har ni någon gång närmat er ämnet på något sätt innan?
Om inte så skulle jag gå väldigt försiktigt fram. Hinta lite försiktigt och låta idén gro hos henne. Jag t ex bara nämnde att jag hörde någon som kände någon som höll på med partnerbyte. Nämnde det i förbifarten bara för att se hennes reaktion.
När jag märkte att hon i alla fall inte tog avstånd från det så hintade jag något igen, några månader senare. Och så fortsatte jag så.
En kväll efter lite vin så nämnde jag att jag tyckte det verkade spännande, men sa inget mer.
Efter något halvår så tog hon upp det och sedan var det igång.
Nu säger jag inte att det alltid fungerar så.
Men man måste verkligen börja med att känna av terrängen, för det finns nog inget som kan gå så snett som om det kommer från en klarblå himmel.
Då skulle hon nog börja fundera på om du tröttnat på henne osv.
Sedan så MÅSTE ni prata genom ORDENTLIGT innan det blir tal om partnerbyte.
Ni måste vara helt 110% bekväma och säkra på varandra, så det inte uppstår svartsjuka. Tänk dig själv att se din fru med en annan man och hon stönar och njuter på ett sätt som du inte upplever att hon gör med dig......
Just saying.....