• Magnus85

Få min fru intresserad av parträffar

Vi är ett par i 35-40 års åldern som har det som många andra par med småbarn. Spänningen försvinner och det blir slentrian. 

Jag som är mannen här har under en tid fantiserat väldigt mycket om att vi tillsammans ska hitta ett annat par att umgås med ibland. Vanliga vänner som vi äter middagar med och dricker vin, umgås och har kul.. men att det finns något mer. Att det får förekomma sex vid våra träffar, antingen par för par, alla tillsammans och kanske även att vi byter partner för kvällen. Ibland kanske vi åker på spa eller weekends tillsammans..

Men ja, hur fan jag ska lyfta detta för min fru vet jag inte. Hur jag ska få med henne på det vet jag inte heller. Hur har andra gjort som kanske inte riktigt haft med er partner från början? Det är många som lever detta livet, så mycket vet jag...

• Svar på tråden Få min fru intresserad av parträffar
  • Anonym (Lever så)
    Anonym (Hm) skrev 2025-03-27 09:00:10 följande:
    Jag skulle säga att du missar orsaken till att dom flesta är mkt negativa. Dom som inte är polyfolk vill vara nr 1 för partnern i alla avseenden vad gäller relationen. Hade min partner föreslagit det du tänker på hade jag blivit oerhört ledsen och börjat avveckla relationen, partnern är då inte den jag trodde utan fel person för mig. Jag har ett oerhört bra (experimentellt för vissa säkert) sexliv och har haft det med olika partners genom livet så det är inte där det avgörs, att folk saknar ett öppet sinne. Jag har även provat ett polyförhållande, det var inget för mig i praktiken.

För mig är det bästa sexet något där jag ger av mig själv till den jag är förälskad i. Det är bara till för den där utvalda och jag vill ha samma tillbaka. Visar det sig att vi inte är på samma våglängd så hoppar jag av. Sex är för mig inte en fysisk akt där man använder varandras kroppar, det är mkt mer än så. 

För dig ts är det inte så noga vem du blandar kroppsvätskor med. Det är inte säkert att din partner ser det på samma sätt som dig.
    Det finns väl inget motsatsförhållande mellan att vara nummer 1 för sin partner och att ha sex med andra.

Det är väl snarare ännu tydligare att den man lever med är nummer 1, de andra är bara ett roligt och trevligt nöje.

Om man avslutar ett förhållande för att den andre berättar om en fantasi som inte passar en (och som inte är speciellt kontroversiell överhuvudtaget) så har man knappast ett "öppet" sinne..
  • Anonym (J)
    Magnus85 skrev 2025-03-26 21:54:21 följande:

Var säger jag att man är bitter och sur för att man inte vill ha sex med andra eller leva i en sådan relation?

Det är väl självklart att det inte är för alla, något annat har väl varken jag eller någon annan sagt? Att lägga ord i mun på andra är en riktigt dålig egenskap.

Men att inte kunna vidga sina vyer i ett diskussionsforum där en fråga diskuteras utan att döma eller se ner på andra tycker jag faktiskt känns bittert och trångsynt. 

Och som svar på en tidigare kommentar från en av er.

Jag städar, jag lagar mat, jag diskar och är tränare för två barn. Jag renoverar och tar hand om hus och trädgård. Vi har inget förhållande där en gör mer än den andra över tid. Mer troligt gör jag mer.

Vad du eller ni inte verkar förstå är att vi har ett bra, rikt och härligt liv med socialt umgänge, resor, god mat och dryck. Även ett bra, välfungerande sexliv.

Att man hamnar i slentrian är inget fel, det innebär inte att jag är trött på min fru eller hon på mig. Men man kan också våga chansa, diskutera eller öppna upp för olika kryddor. Det gäller dock att göra det på rätt sätt - därav denna tråden. 

Ni ger mig fortfarande glädje - och ja, jag uppskattar min fru än mer när jag inser den oförmågan som finns att lyssna, försöka förstå och sätta sig in i en fråga utan att direkt gå till attack. Prova nästa gäng att ställa några frågor så kanske du eller ni får bättre förståelse - eller inte. Men en diskussion är både bättre och intressantare om man bara öppnar lite på skygglapparna.

Men fråga henne direkt kan du tydligen inte göra? Utan du måste ta det på ett forum. 
  • Anonym (J)

Det var hur du lade upp din tråd som skapade reaktionerna. Men det är kanske svårt för dig att se det själv. 

• Anonym (Eros)
    Anonym (J) skrev 2025-03-27 14:44:28 följande:
    Men fråga henne direkt kan du tydligen inte göra? Utan du måste ta det på ett forum. 
    Det är ett väldigt känsligt ämne, viktigt att ta det försiktigt. Börja med en oskyldig kommentar, se hur hon reagerar. Sen ta det bit för bit.

Min fru har ibland sagt tvärnej till saker som hon senare accepterar eller gillar. Det kan vara att man behöver processa så känsliga saker.
  • Anonym (Eros)
    Magnus85 skrev 2025-03-26 21:54:21 följande:

Var säger jag att man är bitter och sur för att man inte vill ha sex med andra eller leva i en sådan relation?

Det är väl självklart att det inte är för alla, något annat har väl varken jag eller någon annan sagt? Att lägga ord i mun på andra är en riktigt dålig egenskap.

Men att inte kunna vidga sina vyer i ett diskussionsforum där en fråga diskuteras utan att döma eller se ner på andra tycker jag faktiskt känns bittert och trångsynt. 

Och som svar på en tidigare kommentar från en av er.

Jag städar, jag lagar mat, jag diskar och är tränare för två barn. Jag renoverar och tar hand om hus och trädgård. Vi har inget förhållande där en gör mer än den andra över tid. Mer troligt gör jag mer.

Vad du eller ni inte verkar förstå är att vi har ett bra, rikt och härligt liv med socialt umgänge, resor, god mat och dryck. Även ett bra, välfungerande sexliv.

Att man hamnar i slentrian är inget fel, det innebär inte att jag är trött på min fru eller hon på mig. Men man kan också våga chansa, diskutera eller öppna upp för olika kryddor. Det gäller dock att göra det på rätt sätt - därav denna tråden. 

Ni ger mig fortfarande glädje - och ja, jag uppskattar min fru än mer när jag inser den oförmågan som finns att lyssna, försöka förstå och sätta sig in i en fråga utan att direkt gå till attack. Prova nästa gäng att ställa några frågor så kanske du eller ni får bättre förståelse - eller inte. Men en diskussion är både bättre och intressantare om man bara öppnar lite på skygglapparna.

Försök att bara ignorera de griniga moralisterna här. Undvik att läsa deras inlägg, man blir bara ledsen. Jag tycker att alla borde ta fasta på TS fråga. Det är det som är dagordningen. Om TS vill diskutera äpplen så ska inte svaren handla om bananer.

Om man tycker att swingande är äckligt eller omoraliskt så kan man starta en egen tråd.
  • Anonym (Swingerkent)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-03-26 17:24:59 följande:
    Bra inlägg men jag vill lägga till en viktig sak: det är inte alls säkert att TS fru är det minsta intresserad. TS måste vara beredd att ta ett nej.

Nu känns det som att han tror att han ska kunna övertala henne, bara han använder rätt taktik, men sanningen är att det finns gott om människor som inte är swingers i själ och hjärta. Är TS fru en av dem så måste han respektera det.
    Absolut korrekt.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Lever så) skrev 2025-03-27 14:40:07 följande:
    Det finns väl inget motsatsförhållande mellan att vara nummer 1 för sin partner och att ha sex med andra.

Det är väl snarare ännu tydligare att den man lever med är nummer 1, de andra är bara ett roligt och trevligt nöje.

Om man avslutar ett förhållande för att den andre berättar om en fantasi som inte passar en (och som inte är speciellt kontroversiell överhuvudtaget) så har man knappast ett "öppet" sinne..
    Det finns en poäng som även du missar, inte bara ts. För mig är den typen av sex jag har med min partner inte något som jag skulle ha med en främling eller bekant. Att dela med sig av en sån fantasi skulle berätta för mig att jag inte har den platsen i partnerns liv, att den inte på något vis är unik som partnerns är för mig.

Om jag skulle se min partner ha sex med en annan så skulle jag vilja dö. Eller iaf få en ångest bortom det mesta. Det har noll med ett öppet sinne att göra, där slår jag dom flesta. Jag har uppfyllt i stort sett alla fantasier jag haft och jag vet vem jag är och vad jag tycker om och inte.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Eros) skrev 2025-03-27 15:21:29 följande:
    Försök att bara ignorera de griniga moralisterna här. Undvik att läsa deras inlägg, man blir bara ledsen. Jag tycker att alla borde ta fasta på TS fråga. Det är det som är dagordningen. Om TS vill diskutera äpplen så ska inte svaren handla om bananer.

Om man tycker att swingande är äckligt eller omoraliskt så kan man starta en egen tråd.
    Det har inget med moral att göra utan hur man fungerar känslomässigt. Jag har inga som helst åsikter om dom som gillar swingande, det passar tydligen dom. Dom flesta funkar inte så om dom har starka känslor för sin partner.
  • Anonym (Lever så)
    Anonym (Hm) skrev 2025-03-27 19:00:21 följande:
    Det finns en poäng som även du missar, inte bara ts. För mig är den typen av sex jag har med min partner inte något som jag skulle ha med en främling eller bekant. Att dela med sig av en sån fantasi skulle berätta för mig att jag inte har den platsen i partnerns liv, att den inte på något vis är unik som partnerns är för mig.

Om jag skulle se min partner ha sex med en annan så skulle jag vilja dö. Eller iaf få en ångest bortom det mesta. Det har noll med ett öppet sinne att göra, där slår jag dom flesta. Jag har uppfyllt i stort sett alla fantasier jag haft och jag vet vem jag är och vad jag tycker om och inte.
    Så öppet sinne för dig är att uppfylla dina egna fantasier , men dömer stenhårt utan andras on de inte passar? Skrattande

Intressant definition på öppet sinne.....

Känns som det mest är något du intalar dig själv att du har (vilket du tydligt visar med påståendet att du slår de flesta i att ha ett öppet sinne, sånt tyder i regel på det precis motsatta.

Helt ok att inte gilla sex på fler, men påstå inte att du har ett öppnare sinne än de flesta när du inte ens kan hantera att den partner kan tänka sig det.
  • Anonym (Förstör en relation)

Att ta in fler personer i sexlivet förstör en relation. Förstör kärleken i den (Om den nånsin ens funnits där?). 

Det sabbar inte bara sexlivet, utan allt annat med. Det spelar ingen roll om det är cuckolding, hotwife, swinging osv. alla sådana varianter är samma sak. Kvinnan blir ett sexobjekt som mannen använder för att få utlopp för sina sjuka cuckfantasier, som present eller muta till andra män, eller i utbyte mot en annan mans sexbjekt.

Det är det hon blir. En man som ser dig på det sättet kommer aldrig älska dig.

Svar på tråden Få min fru intresserad av parträffar