• Anonym (Bodoni)

Trumps tullar

Vad tror ni? Kommer usa bli rikare? 

• Svar på tråden Trumps tullar
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2025-05-31 13:41:00 följande:

Definitivt en betydande del av donalds väljare.
    Men alla?
    Försökte du inbilla dig svart och vitt argumentation skulle funka för något?

Här får du en hint, om nu inte egot hindrar dig kolla på ett gäng av dessa videos.
    För det visar hur illa ställt det är med alldeles för många Amerikaner, och av någon underlig anledning säger sig de som är mindre bemedlade med intellekt, ofta röstar extremhöger.

">Jay Leno JayWalking: Do Pickup Lines Work?
    https://tinyurl.com/vpcy428w

Och ja, den som säger donalds aldrig ljugit eller gjort fel, den är svårt obegåvad och har ett narrativ och en agenda där man måste ljuga och luras.

Du linkar till en komiker som frågar folk på stan om deras 'värsta pickup lines', verkligen. Undrar vem som är den mindre bemedlade med intellekt här.
  • Anonym (Mini)
    Tow2Mater skrev 2025-05-31 15:34:01 följande:
     Du linkar till en komiker som frågar folk på stan om deras 'värsta pickup lines', verkligen. Undrar vem som är den mindre bemedlade med intellekt här.
    På svenska heter det länka. Det heter inte heller link utan länk. Om du ska skriva engelska så får du hålla dig till engelskspråkig media.
  • Tow2Mater
    Anonym (Mini) skrev 2025-05-31 15:44:36 följande:
    På svenska heter det länka. Det heter inte heller link utan länk. Om du ska skriva engelska så får du hålla dig till engelskspråkig media.
    Ja har man inget bättre att komma med kan man alltid hacka på andras stavning och språk. Vad heter 'pickup lines' på svenska? jag minns faktist inte.
  • Dr Nail
    Tow2Mater skrev 2025-05-31 15:46:53 följande:
    Ja har man inget bättre att komma med kan man alltid hacka på andras stavning och språk. Vad heter 'pickup lines' på svenska? jag minns faktist inte.
    Det heter ingenting då vi sysslar inte med sån skit i Sverige.
  • Tow2Mater
    Anonym (Mini) skrev 2025-05-31 15:44:36 följande:
    Jag kan skriva svengelska om jag vill. Inte upp till dig att diktera hur jag stavar och uttalar ord.
  • Xenia
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-05-31 13:34:04 följande:
    Även om man häpnas över hur många röstar och resonerar, är det ett  rasistiskt påstående. 
    Allt är tydligen rasism. Tungan ute

På vilket sätt menar du att det är rasistiskt? Jag har öht inte skrivit något om ras.
  • FuckGoggleAskMe
    Xenia skrev 2025-05-31 19:35:35 följande:
    Allt är tydligen rasism. Tungan ute

På vilket sätt menar du att det är rasistiskt? Jag har öht inte skrivit något om ras.

Nej det finns ju bara en ras av människor, Homo Sapiens.

Men det brukar betraktas som rasistiskt att komma med svepande omdömen om en grupp människor indelade enligt tex religion eller nationalitet. Att tala om bristande intelligens beträffande alla eller större delen av amerikaner tycker jag är rasistiskt.

Även om jag inte kan förstå hur Big Mac D kunde bli vald, tror jag inte att det beror på något mentalt handikapp, utan snarare på ett annorlunda sätt att resonera, andra referensramar och skolning, brist på information etc. 

• FuckGoggleAskMe
    Uppraggningsreplik kanske? 

Sen tycker jag det är underligt att klaga på någons språk så länge meningen går fram. Jag har bott utomlands längre än i Sverige och kämpar ibland med att hitta rätt ord. Känner mig också träffad för får alltid fundera på om det heter linka eller länka, link eller länk. Bland annat. 
  • Anonym (Mini)
    Här hackas inte, jag berättar eftersom du inte förstår var gränsen går. Raggningsrepliker är inte nödvändigt att använda, link däremot ser bara för dumt ut.
  • Anonym (Mini)
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-05-31 22:47:25 följande:

Även om jag inte kan förstå hur Big Mac D kunde bli vald, tror jag inte att det beror på något mentalt handikapp, utan snarare på ett annorlunda sätt att resonera, andra referensramar och skolning, brist på information etc. 

Nä, det kan ju inte gärna röra sig om att amerikaners hjärnor är sämre än resten av världen även om det verkar så. Hörde visserligen en teori om inavel som var intressant, det skulle förklara mkt i så fall. Jag tror dock på ett kulturellt handikapp som får amerikanerna att verka stendumma eller om dom faktiskt har lägre iq än t ex européer av nån orsak.
Svar på tråden Trumps tullar