• Anonym (Anna)

Min partner har inte bjudit mig.

Hej! 
    Lägger tråden i Känsliga rummet då jag vill vara anonym. 
    Jag och min partner har träffats i ca ett år, vi bor inte ihop. Han fyller år om några veckor och ska då ha en fest för sina vänner och bekanta. Saken är den att jag är inte bjuden. Han har nämnt festen för mig men ingenting om att jag är bjuden. Jag har tänkt att inbjudan kommer väl men nu börjar festen närma sig och jag har inte hört någonting. Av en slump såg jag att han gjort ett evenemang på Facebook där han bjudit in folk, jag har inte fått någon inbjudan där heller. 
    Ska jag ta upp detta med honom och vad ska jag säga? Har han glömt att bjuda sin partner eller vill han inte att jag ska komma?
    Vi är båda i 40-års åldern och har barn från tidigare förhållanden. 

• Svar på tråden Min partner har inte bjudit mig.
  • Meddelande borttaget
  • Goneril
    Anonym skrev 2025-04-20 01:02:06 följande:
    Värst i det avseendet verkar hon banktanten vara, tycker jag. Gonorrè eller vad hon nu heter. Reagans syrra alltså.
    Delvis är du ute och cyklar, men du ?an ha rätt i att jag ibland uppträder anonymt och att jag har ett förflutet inom Bank och Finans, men jag har hunnit annat också, såsom att skriva kandidatuppsatser, därav min signatur "Goneril", en av Kung Lears döttrar i Shakespeares drama. Uppsatsen har titeln "The True Nature of Cordelia" och ligger på nätet. Där kan du läsa den och bli lite sllmänbildad! Tänk så imponerade dina vänner då ska bli!                                                                                                                                                                                            Alltså, "Goneril" och inte "Gonorré", några könssjukdomar har jag aldrig drabbats av, någonsin. Dylika kan undvikas med rätt livsstil och rätt umgänge. Hoppas stt du också undsluppit sjukdomar i de nedre regionerna och att du fortsättnings är försiktig i ditt val av lekkamrater. Läs hellre Shakespeare och öka din bildning. Jag har en känsla av att det behövs.                                                               
  • Anonym (Evy)
    Anonym (Kurt) skrev 2025-04-19 20:40:18 följande:
    Han var trött på dig och hade väl sina skäl. 
    Då har han varken stake eller ryggrad för att kunna säga det? Avsluta? Istället är han feg och kör barnsliga metoder som ska ge tecken? Vilken supertönt.
  • Anonym (Evy)
    Anonym skrev 2025-04-20 01:48:13 följande:
    Öh .... Nej?
    Ööööh ok. Jag svarade på trådstarten. Hade ej läst det var slut ööööh ok? Men ööööh, skönt för ts o slippa denna tönt.
  • Anonym (Evy)
    Anonym (Anna) skrev 2025-04-19 20:16:45 följande:

Hej och ursäkta för sen uppdatering.
    Jag tog upp detta med honom och berättade att jag var väldigt ledsen. Han pratade bara bort det, ville inte alls svara på mina frågor om utebliven inbjudan. Det var väldigt tydligt att han inte ville ha mig med på festen. Han är nu ett avslutat kapitel i mitt liv. 

Usch. Vilken idiot. Bra du lämnar honom bakom dig! Vilket jävla lågt beteende. Håll dig stark! Kram!
  • Anonym (M)
    nihka skrev 2025-04-12 13:04:13 följande:

Jag har aldrig formellt bjudit en partner utan tycker det är självklart. Men man måste ju förstås kolla att datumet passar innan man bjuder in en massa andra människor.

Kanske tänkte han att "nämna festen" var en inbjudan och att du inte sagt nåt om att du jobbar innebär att du kan och vill komma? Eller skapade han evenemanget innan han nämnde festen för dig första gången?

Fast du hade väl berättat om datum och tid informellt direkt till din partner så att hen kan planera efter det? Eller t om frågat innan så att du var säker på att din partner också kan komma. 
  • beli
    Anonym (Anna) skrev 2025-04-19 20:16:45 följande:

Hej och ursäkta för sen uppdatering.
    Jag tog upp detta med honom och berättade att jag var väldigt ledsen. Han pratade bara bort det, ville inte alls svara på mina frågor om utebliven inbjudan. Det var väldigt tydligt att han inte ville ha mig med på festen. Han är nu ett avslutat kapitel i mitt liv. 

Helt obegripligt beteende av honom.
  • nihka
    Anonym (M) skrev 2025-04-20 10:33:36 följande:
    Fast du hade väl berättat om datum och tid informellt direkt till din partner så att hen kan planera efter det? Eller t om frågat innan så att du var säker på att din partner också kan komma. 
    Ja, det är vad "Men man måste ju förstås kolla att datumet passar innan man bjuder in en massa andra människor." betyder.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (M)
    nihka skrev 2025-04-20 11:42:55 följande:
    Ja, det är vad "Men man måste ju förstås kolla att datumet passar innan man bjuder in en massa andra människor." betyder.
    Ändå skriver du så här;

Kanske tänkte han att "nämna festen" var en inbjudan och att du inte sagt nåt om att du jobbar innebär att du kan och vill komma? 

Du verkar tycka att det räcker att nämna festen för att det ska vara en inbjudan.
  • nihka
    Anonym (M) skrev 2025-04-20 11:56:10 följande:
    Ändå skriver du så här;

Kanske tänkte han att "nämna festen" var en inbjudan och att du inte sagt nåt om att du jobbar innebär att du kan och vill komma? 

Du verkar tycka att det räcker att nämna festen för att det ska vara en inbjudan.
    Läs hela inlägget som en sammanhängande enhet så kanske det klarnar. Jag behöver isf ingen skriftlig inbjudan utan det räcker med att jag får reda på det tänkta datumet så kan man planera.

Men nu var det inte så TS ex hade tänkt sig det hela utan han ville inte ha med henne på sin födelsedsgsfest vilket visar att den normala självklarheten att partnern är bjuden på en födelsedagsfest inte fanns.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Min partner har inte bjudit mig.