Anonym (Anna) skrev 2025-04-09 21:22:00 följande:
Festen är inte på just den dagen han fyller år utan han ska ha festen helgen efter. Det är en helg då jag arbetar. Hade han bjudit in mig hade jag kunnat byta arbetspass alt tagit ledigt, nu är det för sent. Vi har träffats i ett år ca, inte varit ett par officiellt i ett år utan runt 6 månader. De flesta här verkar tycka att det är fullt okej att skapa ett evenemang och bjuda in folk men utesluta sin partner. Jag är ledsen och sårad över hela situationen, men ska ta detta när vi ses och ta det mellan fyra ögon.
Nej, det tycker inte de flesta i tråden, men du har fått många svar som urskuldar mannen; att du ska ägna dig åt någon sorts gissningslek. Nu är det ju för sent i alla fall, du kan inte byta arbetspass i elfte timmen. Faktiskt är det så att du måste prioritera ditt arbete och inte krångla för hans skull, det är han inte värd. Så värst officiella som par kan ni inte vara, det anser inte han i alla fall. Du skulle varit med i planeringen från dag ett som hans självklara partner. Du skulle varit engagerad långt innan inbjudningarna gick iväg. Jag vet inte varför flera här, även du TS, ser så försonligt på hans beteende. Jag hade slängt ut karlskrället på direkten om han inte ha mig med på festen! Dessutom lär det ju finnas lite tjejer inbjudna, nog räknar han med att få napp. TS, du skriver att "han är så gullig", självklart är han det, han vill ju träffas och "gulligheten" är hans sätt att försäkra sig om att du vill fortsätta att träffa honom. Dock räknas handling och inte vackra ord, här har han visat var han verkligen står i förhållande till dig. Detta kommer du inte över, TS, lika bra att du inser det och inte klänger dig fast. Han är inte tillräckligt intresserad av dig och anser inte att ni är partners, i så fall endast när det passar honom. Gör processen kort och avsluta.