• Anonym (Anna)

Min partner har inte bjudit mig.

Hej! 
    Lägger tråden i Känsliga rummet då jag vill vara anonym. 
    Jag och min partner har träffats i ca ett år, vi bor inte ihop. Han fyller år om några veckor och ska då ha en fest för sina vänner och bekanta. Saken är den att jag är inte bjuden. Han har nämnt festen för mig men ingenting om att jag är bjuden. Jag har tänkt att inbjudan kommer väl men nu börjar festen närma sig och jag har inte hört någonting. Av en slump såg jag att han gjort ett evenemang på Facebook där han bjudit in folk, jag har inte fått någon inbjudan där heller. 
    Ska jag ta upp detta med honom och vad ska jag säga? Har han glömt att bjuda sin partner eller vill han inte att jag ska komma?
    Vi är båda i 40-års åldern och har barn från tidigare förhållanden. 

• Svar på tråden Min partner har inte bjudit mig.
  • Corrie

Hade detta hänt mig så hade jag också varit extremt undrande jag med. Hade det inte varit så att TS har både jobb och barn att rodda medi för att få tider att klaffa hade mitt svar varit att han naturligtvis inkluderar henne. Som det är nu så är det hela märkligt. Och ja, väldigt sårande. 

Jag tycker att du ska fråga honom vad det är som pågår, och om inte en bra och överraskande förklaring dyker upp så tja... dags att distansera sig från den där.

• Virriga Vera

Det är snart 1 vecka sedan du postade ditt inlägg och du har fortfarande inte pratat med din partner?

• nihka

Jag har aldrig formellt bjudit en partner utan tycker det är självklart. Men man måste ju förstås kolla att datumet passar innan man bjuder in en massa andra människor.

Kanske tänkte han att "nämna festen" var en inbjudan och att du inte sagt nåt om att du jobbar innebär att du kan och vill komma? Eller skapade han evenemanget innan han nämnde festen för dig första gången?

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (C)

Snälla. Kvinnor måste leta ursäkter för mäns värdelösa beteende. 

Han är uppebarligen värdelös på att kommunicera. Om han har andra bra sidor så hade jag pratat om det en gång. Ingen förbättrning = gå vidare. 

Dock...att han ens skapar ett evenemang och inte bjuder in dig talar sitt tydliga språk. Du verkar ju helt jävla osynlig för honom? Vad ska han med dig ens? Vadå "med-värd"... i call bullshit. Det är man när man bor under samma tak och varit tsm länge. 

• Anonym (At)
    Anonym (Anna) skrev 2025-04-07 18:43:43 följande:
    Min partner har inte bjudit mig.

Hej! 
    Lägger tråden i Känsliga rummet då jag vill vara anonym. 
    Jag och min partner har träffats i ca ett år, vi bor inte ihop. Han fyller år om några veckor och ska då ha en fest för sina vänner och bekanta. Saken är den att jag är inte bjuden. Han har nämnt festen för mig men ingenting om att jag är bjuden. Jag har tänkt att inbjudan kommer väl men nu börjar festen närma sig och jag har inte hört någonting. Av en slump såg jag att han gjort ett evenemang på Facebook där han bjudit in folk, jag har inte fått någon inbjudan där heller. 
    Ska jag ta upp detta med honom och vad ska jag säga? Har han glömt att bjuda sin partner eller vill han inte att jag ska komma?
    Vi är båda i 40-års åldern och har barn från tidigare förhållanden. 

Ja, varsågod att ta upp det. Du sa att han hade nämnt det? Eftersom att ni säkert pratar varje dag så såg han säkert att han tog upp det som en inbjudan, eller kanske trodde att du skulle säga "Vad bra, då ska jag dit.".

Fråga hur han har tänkt att göra så slipper du göra bort dig. 
  • Anonym (Betty)

Har ni fortfarande inte snackat?

• Anonym (L)

Hur går det TS? Har du pratat med din partner?

• Anonym (Anna)

Hej och ursäkta för sen uppdatering.
    Jag tog upp detta med honom och berättade att jag var väldigt ledsen. Han pratade bara bort det, ville inte alls svara på mina frågor om utebliven inbjudan. Det var väldigt tydligt att han inte ville ha mig med på festen. Han är nu ett avslutat kapitel i mitt liv. 

• Anonym (Hh)
    Anonym (Anna) skrev 2025-04-19 20:16:45 följande:

Hej och ursäkta för sen uppdatering.
    Jag tog upp detta med honom och berättade att jag var väldigt ledsen. Han pratade bara bort det, ville inte alls svara på mina frågor om utebliven inbjudan. Det var väldigt tydligt att han inte ville ha mig med på festen. Han är nu ett avslutat kapitel i mitt liv. 

Åh, så tråkigt ts 😢
Svar på tråden Min partner har inte bjudit mig.