Anonym (TS) skrev 2025-04-08 23:00:26 följande:
Det symboliska är ju utifrån vad man faktiskt gjort? att bidra till narkotikaförsäljning är att bidra till gängskjutningar, mord av barn, sprängningar m.m
Så nog fan är det symboliskt om du ser på helheten.
Aha, du är en sådan där hjärntvättad person.
Man ville ta bort cannabis från drogskalan överhuvudtaget. Anledningen att det inte blev så utan att den endast sänktes, var för att Sverige, ja du LÄSTE RÄTT SVERIGE stoppade det inom Europa!
Samtidigt så gjorde Sverige cannabis tuggummin som producerades faktiskt här i Sverige! Men man har senare förflyttat det över till DK.
Man har även insett genom seriös forskning att alkohol är långt mycket mer farligare än vad cannabis är.
Här motsätter sig Sverige på grund av deras statliga alkoholmonopol! Trots nykterrörelsen (mot alkohol) var en av de största partierna i början av 1900 talet så klamrar sig staten idag fast vid sitt statliga monopol!
Men man vägrar göra det samma med cannabis, varför?
Jo, för att Sverige har ett nära samarbete med läkemedelsverket och läkemedelsverken. Man vill att folk ska drabbas av alkoholen för att sedan "behandla" dom. Det är även för att alkohol kan du ta patent för, vilket du inte kan göra på en ren växt! Därav så är läkemedelsverket totalt emot cannabis och staten tjänar på att hålla sig vän med dom, inte minst politikerna då de blir tipsade om vilka aktier som dom ska köpa när inför att en ny medicin släpps.
I andra länder så avkriminaliseras det och legaliseras det i rasande takt.
I ful media så försöker man då skylla på cannabis när det kommer till seriösa livsfarliga droger och hur människor har tagit skada eller blivit påverkade. Allt för att hålla den stora massan ovetandes om fördelarna och därmed kan tjäna pengar på läkemedelsbolagen.
Det är korruption rakt av som det handlar om och ingenting annat !
Att cannabis blev kriminaliserat i vår närtid hade med att göra på grund av 2 faktorer.
Om du kan uppge dessa 2. Så kanske jag kan finna dig lite seriös och fortsätta diskussionen med dig.
Men att skylla en cannabis brukare för att vara medskyldig till mord är helt befängt ! Det är inte bara befängt utan det är en lögn! En projicering som är helt felaktig och en manipulativ vinkling rakt av !
Men tillbaka till frågan, kan du uppge de två orsakerna, skriv dom här till mig då!
Jag väntar !