• Anonym (Ledsen)

Han vill " vara själv". Dåligt tecken?

Jag och min kille har varit ihop i ca 9 månader. Sist vi sågs verkade allt toppen vi var på en minisemester och han verkade glad och kärleksfull. Denna vecka skulle vi eventuellt gå på bio men jag vet att han jobbar extra mycket denna veckan och han förvarnade mig om att han kanske inte skulle orka med bio på kvällen.

Idag skrev han att han kände sig sänkt och var på "konstigt humör" och att han inte skulle orka bio och att han egentligen skulle vilja vara själv och vila. Han avslutade meddelandet med "puss" om det är relevant.

Normalt sätt brukar han ändå vilja att jag kommer förbi och t.ex sover ihop när han är trött

Jag är jätteorolig att han ska dumpa mig då jag tycker så otroligt mycket om honom. Jag svarade att jag också är trött (sant) och att jag hoppas han mår bättre snart. Sedan skickade jag ett sms att jag gärna hörs på telefon om han orkar, antingen ikväll eller imorn. Han har sett meddelandet men inte svarat något och jag är sjukt orolig. Ångrar också att jag i panik bad om ett telefonsamtal när han precis bett om space. Jag är så dum.

Är jag rökt? Vad tror ni? Är skitledsen och orolig just nu.
  • Svar på tråden Han vill " vara själv". Dåligt tecken?
  • Anonym (s)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-04-16 21:22:56 följande:
    Tror jag inte :( inte hänt förut, och det är inte första gången han inte mår bra, men första gången han beter sig så här.
    Han beter sig helt normalt. Du däremot, GAD?
  • Anonym (Ledsen)
    Lynx123 skrev 2025-04-16 21:23:19 följande:
    Ja, det kan det. Men det kan också bero på att han är trött, ledsen eller känner sig sjuk. Så låt honom vara och ha tålamod. När han vill kontakta dig så.gör han det.
    Han skrev faktiskt nyss att han mest legat på sängen och inte orkat något och sen puss och godnatt". Lite ovanligt av honom att inte använda emojis och fråga om min kväll... vet inte om det är nåt att att tänka på :( bättre än om han inte skrivit alls antar jag
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Mm) skrev 2025-04-16 21:30:30 följande:

Att vara för på är sällan en bra idé. Försök istället att lägga ifrån dig mobilen och göra annat en stund. Ge det några dagar och se vad som händer och ta det lite som det kommer. 

Ska inte vara för på föestås. Nu svarade han men var korr, även fast han skrev "puss och sov gott". Märkligt...
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-04-16 21:39:09 följande:
    Ska inte vara för på föestås. Nu svarade han men var korr, även fast han skrev "puss och sov gott". Märkligt...
    Det finns en coach på Youtube som är bra. Matthew Hussey, som du kan lyssna på om du vill. Han har nog en del råd om hur du kan tänka och göra, i din relation, om du känner dig orolig. 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Mm) skrev 2025-04-16 21:48:23 följande:
    Det finns en coach på Youtube som är bra. Matthew Hussey, som du kan lyssna på om du vill. Han har nog en del råd om hur du kan tänka och göra, i din relation, om du känner dig orolig. 
    Tack! Känner till honom och sett en deö men ville just nu mest höra folks synpunkter på min situation. Får kolla allmänna goda råd när jag måt bättre, hjärnan är helt paj just nu.
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-04-16 21:53:39 följande:
    Tack! Känner till honom och sett en deö men ville just nu mest höra folks synpunkter på min situation. Får kolla allmänna goda råd när jag måt bättre, hjärnan är helt paj just nu.

Så lite. Jag förstår, du känner att något är fel och du är rädd att förlora honom. Kan du testa och ringa honom? Det kanske är bättre att prata och berätta hur du känner det för honom. 

Det är svårt att veta hur han tänker. 

• Anonym (s)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-04-16 21:37:52 följande:
    Han skrev faktiskt nyss att han mest legat på sängen och inte orkat något och sen puss och godnatt". Lite ovanligt av honom att inte använda emojis och fråga om min kväll... vet inte om det är nåt att att tänka på :( bättre än om han inte skrivit alls antar jag
    Varför ska hans dåliga mående handla om dig? Varför får han inte vara trött och inte orka  gulligulla?
  • Anonym (s)
    Anonym (Mm) skrev 2025-04-16 22:03:23 följande:

Så lite. Jag förstår, du känner att något är fel och du är rädd att förlora honom. Kan du testa och ringa honom? Det kanske är bättre att prata och berätta hur du känner det för honom. 

Herregud TS ska inte ringa honom nu..... Ett sånt beteende kommer leda till att han gör slut i slutändan.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Mm) skrev 2025-04-16 22:03:23 följande:

Jag skrev jubatt jag gärna rings om han orkar. Han svarade inte förrän? han skulle lägg sig så tydligen orkad han inte. Annars hade det varit skönt att prata... men jag respekterar hans vilja
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (s) skrev 2025-04-16 22:04:57 följande:
    Varför ska hans dåliga mående handla om dig? Varför får han inte vara trött och inte orka  gulligulla?
    Han får såklart vara vad han vill. Men jag är fundersam eftersom han aldrig slutat gulligulla eller vad man ska kalla det innan, inte ens när en släkting till honom fick cancer. Orolig över beteende jag ikte dett från honom.

Innan brukade han oftast säga VARFöR han mådde såöigt eller var på dåligt humör, alrig bara säga att han inte är på humör.

Ska förstås inte ringa honom. Svarade på hans godnattsms och hoppas han hör av sig snart :(
Svar på tråden Han vill " vara själv". Dåligt tecken?