• Anonym (Ledsen)

Han vill " vara själv". Dåligt tecken?

Jag och min kille har varit ihop i ca 9 månader. Sist vi sågs verkade allt toppen vi var på en minisemester och han verkade glad och kärleksfull. Denna vecka skulle vi eventuellt gå på bio men jag vet att han jobbar extra mycket denna veckan och han förvarnade mig om att han kanske inte skulle orka med bio på kvällen.

Idag skrev han att han kände sig sänkt och var på "konstigt humör" och att han inte skulle orka bio och att han egentligen skulle vilja vara själv och vila. Han avslutade meddelandet med "puss" om det är relevant.

Normalt sätt brukar han ändå vilja att jag kommer förbi och t.ex sover ihop när han är trött

Jag är jätteorolig att han ska dumpa mig då jag tycker så otroligt mycket om honom. Jag svarade att jag också är trött (sant) och att jag hoppas han mår bättre snart. Sedan skickade jag ett sms att jag gärna hörs på telefon om han orkar, antingen ikväll eller imorn. Han har sett meddelandet men inte svarat något och jag är sjukt orolig. Ångrar också att jag i panik bad om ett telefonsamtal när han precis bett om space. Jag är så dum.

Är jag rökt? Vad tror ni? Är skitledsen och orolig just nu.
  • Svar på tråden Han vill " vara själv". Dåligt tecken?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Allan ballan) skrev 2025-04-17 11:55:00 följande:
    Har du autism? Är du samma TS som skrivit här innan med alla pauser och tveksam pojkvän?

Den typen av fakta kommer ge dig helt andra svar än du fått ovan, är det därför du väljer att inte skriva ut det eftersom du vet vad svaren kommer bli?
    Vad har min eventuella autism att göra med det hela? Jag ville mest ha synpunkter från folk med liknande erfarenhet etc. Att skriva exakt alla fakta och hela relationshistorien orkar ju ingen läsa heller.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Alice) skrev 2025-04-17 12:04:12 följande:

Alltså, bland det viktigaste imo att förstå när det kommer till förhållanden är att alla fungerar olika. Att han vill vara ifred behöver inte alls handla om dig eller att han inte vill vara med dig. 

Jag skulle känna mig väldigt kvävd om en partner skulle få extrema ångestattacker varje gång jag bad om att få vara själv en stund. Herregud.

Ja det är ju sant att alla är olika. Hoppas han inte upplevde mig som ängslig för att jag verkligen inte vill göra min ångest till hans problem.
  • Anonym (Allan ballan)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-04-17 12:18:04 följande:
    Vad har min eventuella autism att göra med det hela? Jag ville mest ha synpunkter från folk med liknande erfarenhet etc. Att skriva exakt alla fakta och hela relationshistorien orkar ju ingen läsa heller.
    Det säger massor om hur du tolkar din omvärld om du har autism, det säger att du tolkar mycket mer bokstavligt (typ att han skriver puss vilket många av oss bara tolkar som en vana mer än att han behöver mena det) och också att du har svårt att läsa av signaler från honom.

Jag skrev heller inget om att skriva alla fakta eller en lång uppsats, det räcker ju med att du skriver att du skrivit förut om erat skakiga förhållande istället för att ljuga.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Allan ballan) skrev 2025-04-17 12:43:15 följande:
    Det säger massor om hur du tolkar din omvärld om du har autism, det säger att du tolkar mycket mer bokstavligt (typ att han skriver puss vilket många av oss bara tolkar som en vana mer än att han behöver mena det) och också att du har svårt att läsa av signaler från honom.

Jag skrev heller inget om att skriva alla fakta eller en lång uppsats, det räcker ju med att du skriver att du skrivit förut om erat skakiga förhållande istället för att ljuga.
    Tycker det är skitkonstigt att skriva puss i sms om man inte menar det, men visst kanske gör vissa det av vana, jag vet inte. Dock var han var väldigt kärleksfull och inte alls kylig  alldeles nyss i verkligheten också därav min förvirring.
  • vxx
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-04-17 12:18:04 följande:

Oj, jag tolkar lite detta svaret som du faktiskt kan ha autism. Jag utlämnnar mig lite nu. Jag har autism, diagnos sedan tiden det fortfarande sattes Aspergers som diagnos.

Jag kan genast kännas lite mer förståelse och medkänsla om du precis som jag, har en hjärna som gärna vid första skedet tolkar in mer bokstavligt och fastnar/låser mig. Du kanske har stark mönsterigenkänning och det gör att minsta förändring i någons beteende blir som en alarmklocka inom dig.

Jag omedvetet försrörde många nära relationer, speciellt intima, pga att jag inte hade full förståelse eller självinsikt kring min diagnos och hur min annorlunda perception påverkar mina sociala relationer.

Jag säger detta med handen på hjärtat nu. Du hade mått mycket bättre med rätt terapi. är medveten om att resurserna inte är bra, och det skiljer sig från städer till städer.

Har du testat bolla lite med ChatGpt? Den har hjälpt oerhört mycket för kunna få objektiva perspektiv utan inblandning av andra människors personliga upplevelser och åsikter, så som det blir när det ställs på ett forum.

• Anonym (Allan ballan)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-04-17 12:58:09 följande:
    Tycker det är skitkonstigt att skriva puss i sms om man inte menar det, men visst kanske gör vissa det av vana, jag vet inte. Dock var han var väldigt kärleksfull och inte alls kylig  alldeles nyss i verkligheten också därav min förvirring.
    Har du autism?

Är du samma TS som startat flera trådar innan om ert skakiga förhållande?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Allan ballan) skrev 2025-04-17 13:34:51 följande:
    Har du autism?

Är du samma TS som startat flera trådar innan om ert skakiga förhållande?
    Har inte autism vad  jag vet. Däremot en del relationsngest som ställt till det för mig i förhållanden. Försöker lägga band på mig själv men kan liksom inte se den objektiva bilden, får tunnelseende för det som bekräftar mina rädslor.
  • Anonym (Ledsen)
    vxx skrev 2025-04-17 13:14:02 följande:

Oj, jag tolkar lite detta svaret som du faktiskt kan ha autism. Jag utlämnnar mig lite nu. Jag har autism, diagnos sedan tiden det fortfarande sattes Aspergers som diagnos.

Jag kan genast kännas lite mer förståelse och medkänsla om du precis som jag, har en hjärna som gärna vid första skedet tolkar in mer bokstavligt och fastnar/låser mig. Du kanske har stark mönsterigenkänning och det gör att minsta förändring i någons beteende blir som en alarmklocka inom dig.

Jag omedvetet försrörde många nära relationer, speciellt intima, pga att jag inte hade full förståelse eller självinsikt kring min diagnos och hur min annorlunda perception påverkar mina sociala relationer.

Jag säger detta med handen på hjärtat nu. Du hade mått mycket bättre med rätt terapi. är medveten om att resurserna inte är bra, och det skiljer sig från städer till städer.

Har du testat bolla lite med ChatGpt? Den har hjälpt oerhört mycket för kunna få objektiva perspektiv utan inblandning av andra människors personliga upplevelser och åsikter, så som det blir när det ställs på ett forum.

Tack för tipset med chatgpt!! Jag har inte autism mdn en del ångestproblematik kring relationder.
  • Anonym (Allan ballan)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-04-17 13:46:11 följande:
    Har inte autism vad  jag vet. Däremot en del relationsngest som ställt till det för mig i förhållanden. Försöker lägga band på mig själv men kan liksom inte se den objektiva bilden, får tunnelseende för det som bekräftar mina rädslor.
    Är du samma TS som redan har skrivit flera trådar om relationen med pauser?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Allan ballan) skrev 2025-04-17 13:49:38 följande:
    Är du samma TS som redan har skrivit flera trådar om relationen med pauser?
    Vi har inte haft några pauser, om man inte räknar att han ville vara ensam igår.
Svar på tråden Han vill " vara själv". Dåligt tecken?