• Anonym (Ledsen)

Han vill " vara själv". Dåligt tecken?

Jag och min kille har varit ihop i ca 9 månader. Sist vi sågs verkade allt toppen vi var på en minisemester och han verkade glad och kärleksfull. Denna vecka skulle vi eventuellt gå på bio men jag vet att han jobbar extra mycket denna veckan och han förvarnade mig om att han kanske inte skulle orka med bio på kvällen.

Idag skrev han att han kände sig sänkt och var på "konstigt humör" och att han inte skulle orka bio och att han egentligen skulle vilja vara själv och vila. Han avslutade meddelandet med "puss" om det är relevant.

Normalt sätt brukar han ändå vilja att jag kommer förbi och t.ex sover ihop när han är trött

Jag är jätteorolig att han ska dumpa mig då jag tycker så otroligt mycket om honom. Jag svarade att jag också är trött (sant) och att jag hoppas han mår bättre snart. Sedan skickade jag ett sms att jag gärna hörs på telefon om han orkar, antingen ikväll eller imorn. Han har sett meddelandet men inte svarat något och jag är sjukt orolig. Ångrar också att jag i panik bad om ett telefonsamtal när han precis bett om space. Jag är så dum.

Är jag rökt? Vad tror ni? Är skitledsen och orolig just nu.
  • Svar på tråden Han vill " vara själv". Dåligt tecken?
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-04-16 22:06:36 följande:
    Jag skrev jubatt jag gärna rings om han orkar. Han svarade inte förrän? han skulle lägg sig så tydligen orkad han inte. Annars hade det varit skönt att prata... men jag respekterar hans vilja

Ah jag förstår. Ja antingen så får det bara vila lite nu och så får du försöka fokusera på någonting annat under tiden och se lite längre fram hur det går och känns. 

Är ni tillsammans så tänker jag att du också kan svänga förbi honom en dag och ringa på. Ta med dig en ask choklad eller någonting som han tycker om.

En relation ska inte behöva vara så komplicerad om man verkligen tycker om varandra. 

Glöm heller inte att dina känslor också är viktiga i detta, och hur du mår och vad du känner. 

• Anonym (s)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-04-16 22:09:17 följande:
    Han får såklart vara vad han vill. Men jag är fundersam eftersom han aldrig slutat gulligulla eller vad man ska kalla det innan, inte ens när en släkting till honom fick cancer. Orolig över beteende jag ikte dett från honom.

Innan brukade han oftast säga VARFöR han mådde såöigt eller var på dåligt humör, alrig bara säga att han inte är på humör.

Ska förstås inte ringa honom. Svarade på hans godnattsms och hoppas han hör av sig snart :(
    Det är inte ett sunt beteende att ständigt förvänta sig gulligull. Han har svarat så gott han orkar för att han mår dåligt och du tänker bara på sig själv. Ni har varit tillsammans ett tag, han ska inte behöva vända ut och in på sig själv längre. Sök hjälp för din ångest.
  • Anonym (s)
    Anonym (Mm) skrev 2025-04-16 22:19:51 följande:

Är ni tillsammans så tänker jag att du också kan svänga förbi honom en dag och ringa på. Ta med dig en ask choklad eller någonting som han tycker om.

En relation ska inte behöva vara så komplicerad om man verkligen tycker om varandra. 

Glöm heller inte att dina känslor också är viktiga i detta, och hur du mår och vad du känner. 

För att han mår dåligt och behöver vila en dag plus kommunicerar detta ska TS åka dit med choklad? Gör något i detta mer än TS hysteri relationen komplicerad? Är TS känslor viktiga men inte killens?
  • Anonym (Mm)
    Anonym (s) skrev 2025-04-16 22:25:41 följande:
    För att han mår dåligt och behöver vila en dag plus kommunicerar detta ska TS åka dit med choklad? Gör något i detta mer än TS hysteri relationen komplicerad? Är TS känslor viktiga men inte killens?

Nej, han ska såklart respekteras och att han vill vila. Men mår han dåligt och hon är orolig för honom, kan hon ju åka förbi en dag längre fram och säga hej. Dom är ändå tillsammans. Det visar ju bara att man bryr sig.

Drama är aldrig att eftersträva.

• Anonym (s)
    Anonym (Mm) skrev 2025-04-16 22:30:33 följande:

Nej, han ska såklart respekteras och att han vill vila. Men mår han dåligt och hon är orolig för honom, kan hon ju åka förbi en dag längre fram och säga hej. Dom är ändå tillsammans. Det visar ju bara att man bryr sig.

Fast de kan kommunicera om när de ska ses, TS behöver inte vara extra på om han kommunicerat att han inte orkat umgås EN dag.
  • Anonym (Mm)
    Anonym (s) skrev 2025-04-16 22:55:52 följande:
    Fast de kan kommunicera om när de ska ses, TS behöver inte vara extra på om han kommunicerat att han inte orkat umgås EN dag.

Nej inte extra på. Menar att man kanske bara kan ta det lite mer avslappnat. 

Tänkte på när jag själv var den som backade och var den som drog mig undan ett tag, av olika anledningar, och killen stod en kväll vid min dörr och hade köpt med sig en ros och lite bullar. Det var fint.  

• Anonym (Leave it alone!)
    Anonym (Mm) skrev 2025-04-16 23:04:50 följande:

Tänkte på när jag själv var den som backade och var den som drog mig undan ett tag, av olika anledningar, och killen stod en kväll vid min dörr och hade köpt med sig en ros och lite bullar. Det var fint.  

Men nu funkar ju inte alla som man själv gör, och en tjej som gör så hade nog snarare blivit sedd som nåt åt stalkerhållet eller ett kontrollfreak, om killen bara vill vara ifred.
  • Lynx123
    Anonym (Mm) skrev 2025-04-16 23:04:50 följande:

Just en sådan grej hade jag upplevt som både obehagligt och repektlöst. Men vi är ju alla olika.
  • felicityporter
    Anonym (Mm) skrev 2025-04-16 22:30:33 följande:

Jag är själv kvinna och jag hade blivit helt förskräckt om en kille kom oanmäld med choklad hem till mig när jag redan förklarat i sms att jag inte mår bra och inte pallar att umgås. Det är höjden av respektlöshet!
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (s) skrev 2025-04-16 22:55:52 följande:
    Under påskhelgen är jag bortrest till tisdag kväll......så om han inte orkar ses idag  är det minst en vecka till nästs gång :( funderar på att ev skriva till honom under dagen och fråga hur han mår eller är det bättre att ligga lågt och låta honom ta kontakt?
Svar på tråden Han vill " vara själv". Dåligt tecken?