• Anonym (Ledsen)

Han vill " vara själv". Dåligt tecken?

Jag och min kille har varit ihop i ca 9 månader. Sist vi sågs verkade allt toppen vi var på en minisemester och han verkade glad och kärleksfull. Denna vecka skulle vi eventuellt gå på bio men jag vet att han jobbar extra mycket denna veckan och han förvarnade mig om att han kanske inte skulle orka med bio på kvällen.

Idag skrev han att han kände sig sänkt och var på "konstigt humör" och att han inte skulle orka bio och att han egentligen skulle vilja vara själv och vila. Han avslutade meddelandet med "puss" om det är relevant.

Normalt sätt brukar han ändå vilja att jag kommer förbi och t.ex sover ihop när han är trött

Jag är jätteorolig att han ska dumpa mig då jag tycker så otroligt mycket om honom. Jag svarade att jag också är trött (sant) och att jag hoppas han mår bättre snart. Sedan skickade jag ett sms att jag gärna hörs på telefon om han orkar, antingen ikväll eller imorn. Han har sett meddelandet men inte svarat något och jag är sjukt orolig. Ångrar också att jag i panik bad om ett telefonsamtal när han precis bett om space. Jag är så dum.

Är jag rökt? Vad tror ni? Är skitledsen och orolig just nu.
  • Svar på tråden Han vill " vara själv". Dåligt tecken?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Odense) skrev 2025-04-17 09:45:09 följande:

Nooo, är det du med killen med barn sen tidigare som nojar om allt och kväver killen?

Ingen av oss har barn...
  • vxx
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-04-17 10:10:53 följande:
    Det är just för att inte trötta ut honom som jag ber om synpunkter här och inte bekräftelse från honom för att han bett om att vara ifred. Hur är det att inte respektera hans känslor? Jag visar väl omtanke genom att låta honom vara trots att jag så gärna vill prata med honom? Du däremot verkar inte tycka jag har rätt till mina för stt jag startar en tråd om min oro. 

Att respektera honom, hans mående, skulle vara att låta honom vara ifred. Att inte behöva skriva ett inlägg på ett forum där du bjuder in andra att analysera hans beteende när han förmodligen bara är förkyld eller hängig. Självklart, för all del, skapa hur många trådar du vill. För min del är det underhållning.
    vad spelar det för roll ändå vad jag tycker huruvida du startar trådar eller ej?
    Hade du istället gått till en väninna eller jag varit din väninna, och du berättat detta. Hade jag känt precis likadant.

vill du visa genuin omtanke? Låt honom må dåligt, hängig, behöva en kväll själv. UTAN att spinna runt det att det handlar om dig, ifrågasätta varför han inte skriver lika gulligt när han tydligt sagt att han behöver vila och kanske inte mår bra?
    hur är det omtanke? Genuin omtanke? Det handlar ju fortfarande i slutändan om dig! 

• Anonym (Ledsen)
    vxx skrev 2025-04-17 10:22:48 följande:

Att respektera honom, hans mående, skulle vara att låta honom vara ifred. Att inte behöva skriva ett inlägg på ett forum där du bjuder in andra att analysera hans beteende när han förmodligen bara är förkyld eller hängig. Självklart, för all del, skapa hur många trådar du vill. För min del är det underhållning.
    vad spelar det för roll ändå vad jag tycker huruvida du startar trådar eller ej?
    Hade du istället gått till en väninna eller jag varit din väninna, och du berättat detta. Hade jag känt precis likadant.

vill du visa genuin omtanke? Låt honom må dåligt, hängig, behöva en kväll själv. UTAN att spinna runt det att det handlar om dig, ifrågasätta varför han inte skriver lika gulligt när han tydligt sagt att han behöver vila och kanske inte mår bra?
    hur är det omtanke? Genuin omtanke? Det handlar ju fortfarande i slutändan om dig! 

Att starta en tråd handlar väl knappast om att inte låta honom vara ifred? Jag länkar inte den till honom och forumet är anonymt.
    Förkyld är han troligen inte, han blev plötslig trött och på "ruttet humör", ganska olikt honom. När han blir förkyld eller går igenom saker brukar han oftast vara mer kommunikativ.

Jag ser inte varför det ena skulle utesluta det andra? Kan man inte både visa respekt för partnerns vilja samtidigt som man är orolig för att något annat kanske ligger bakom? 
  • vxx
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-04-17 10:34:29 följande:
    Att starta en tråd handlar väl knappast om att inte låta honom vara ifred? Jag länkar inte den till honom och forumet är anonymt.
    Förkyld är han troligen inte, han blev plötslig trött och på "ruttet humör", ganska olikt honom. När han blir förkyld eller går igenom saker brukar han oftast vara mer kommunikativ.

Jag ser inte varför det ena skulle utesluta det andra? Kan man inte både visa respekt för partnerns vilja samtidigt som man är orolig för att något annat kanske ligger bakom? 
    Okej men vi kör på dina spår! du har helt rätt, du ger honom mycket med utrymme och det måste vara något som handlar om er eller dig. Hans humör som plötsligt var ruttigt, självklart handlar det om något han inte säger om er två! Som vi alla vet, är människor oftast oerhört statiska och därför kan man lära sig någons beteenden, och veta att den andre aldrig någonsin avviker från det.

så, detta är väl ungefär svaret du ville få eftersom vad än någon annan skriver så möts det av en motfråga.

det är du som vet honom och er relation bäst trots allt! vad än vi säger kommer ju inte vara rätt.
  • Anonym (Ledsen)
    vxx skrev 2025-04-17 10:22:48 följande:

Men jag hoppas förstås att du har rätt att han är nere av ssker orelaterade till relationen.
  • Anonym (Ledsen)
    vxx skrev 2025-04-17 10:39:07 följande:
    Okej men vi kör på dina spår! du har helt rätt, du ger honom mycket med utrymme och det måste vara något som handlar om er eller dig. Hans humör som plötsligt var ruttigt, självklart handlar det om något han inte säger om er två! Som vi alla vet, är människor oftast oerhört statiska och därför kan man lära sig någons beteenden, och veta att den andre aldrig någonsin avviker från det.

så, detta är väl ungefär svaret du ville få eftersom vad än någon annan skriver så möts det av en motfråga.

det är du som vet honom och er relation bäst trots allt! vad än vi säger kommer ju inte vara rätt.
    Jag skrev att jag är orolig att det kanske handlar om oss, inte att  det nödvändigtvis måste. Däremot förstår jag inte alls ditt resonemang om att skriva på forum = att inte ge honom utrymme, helt ologiskt och du verkar inte ens själv kunna svara på varför du tycker det ena utesluter det andra.
  • Anonym (Allan ballan)

Enligt Flashback är du absolut samma TS som skrivit innan med pauser hit och dit, där medger du också att du ändrar fakta för att inte bli igenkänd.

Varför skriver du inte med samma nick här? Då får du mycket bättre svar på din fråga eftersom vi vet bakgrunden och vet hur du och han har agerat och resonerat tidigare?

Svar på din fråga nu när vi vet läget: han är nog trött på dig och allt drama som blir (har du autism som du skrev i FB?) och behöver en kortare paus och fundera. Din magkänsla är nog korrekt.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Allan ballan) skrev 2025-04-17 11:23:38 följande:

Enligt Flashback är du absolut samma TS som skrivit innan med pauser hit och dit, där medger du också att du ändrar fakta för att inte bli igenkänd.

Varför skriver du inte med samma nick här? Då får du mycket bättre svar på din fråga eftersom vi vet bakgrunden och vet hur du och han har agerat och resonerat tidigare?

Svar på din fråga nu när vi vet läget: han är nog trött på dig och allt drama som blir (har du autism som du skrev i FB?) och behöver en kortare paus och fundera. Din magkänsla är nog korrekt.

Du inser att relationsproblem är rätt snarlika oavsett var i världen man är, eller hur?

Min magkänsla säger varken eller. Ibland känns det som att det är pga oss, ibland känns det som att han kanske bara ville  vila och skriver pussar i sms för stt jag inte sks tro att nåt är fel.

Min magkänsla drar mig lika mkt åt olika håll.
  • Anonym (Allan ballan)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-04-17 11:52:01 följande:
    Du inser att relationsproblem är rätt snarlika oavsett var i världen man är, eller hur?

Min magkänsla säger varken eller. Ibland känns det som att det är pga oss, ibland känns det som att han kanske bara ville  vila och skriver pussar i sms för stt jag inte sks tro att nåt är fel.

Min magkänsla drar mig lika mkt åt olika håll.
    Har du autism? Är du samma TS som skrivit här innan med alla pauser och tveksam pojkvän?

Den typen av fakta kommer ge dig helt andra svar än du fått ovan, är det därför du väljer att inte skriva ut det eftersom du vet vad svaren kommer bli?
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-04-16 20:13:56 följande:
    Jag bryr mig förstås om honom, men just nu känner jag mig bara avvisad och svårt att visa omtanke på annat sätt än att låta honom vara.

Jag förstår att han vill vara själv, men han har inte gett mig någon anledning att vara orolig för honom. Att han är "nere och på konstigt humör" är ganska vagt och en tydlig förändring i kommunikationsmönster. Något känns "off" och jag är så rädd att han kommer göra slut.

Alltså, bland det viktigaste imo att förstå när det kommer till förhållanden är att alla fungerar olika. Att han vill vara ifred behöver inte alls handla om dig eller att han inte vill vara med dig. 

Jag skulle känna mig väldigt kvävd om en partner skulle få extrema ångestattacker varje gång jag bad om att få vara själv en stund. Herregud.

Svar på tråden Han vill " vara själv". Dåligt tecken?