Kompromissar bort egentid
Hej,
Jag har varit i denna nya kärleksrelation i ett år nu ungefär.
Redan från första stund klickade vi direkt och trivdes väldigt bra i varandras sällskap.
Jag är introvert och behöver egentid för att kunna återhämta mig ibland, han är inte som mig och kan umgås med mig 24/7 utan att det påverkar honom och hans energi.
Han har starka åsikter kring hur jag ska vara, som han kallar sina grundpelare i relationer.
Jag hade sociala medier när vi träffades, han kan inte vara i en relation med någon som har sociala medier. Jag har kompromissat och tagit bort mina sociala medier.
Jag är mycket för friluftsliv och gillar att vara i skogen och fika, vandra campa.
Han är inte den typen och han har inte en endaste gång följt med på en liten vandring även om han sagt att han vill med och jag har frågat.
Jag tycket om att cykla flera mil när vädret är varmt. Han tycker inte om tanken att jag ska göra sådant ensam.
Jag är kreaktiv av mig och gillar att måla, rita och skriva men det har jag knappt gjort fö efter att han och jag blev ett par.
Mina hobbys tar inte mycket tid från mig utan allt detta gör jag väl ungefär åtta timmar om veckan.
Jag tycker om att träffa mina vänner på någon tillställning en gång i månaden för att få träffa lite andra människor som inte är kollegor och familj.
Eftersom jag har kompromissat bort mina sociala medier har oxå mitt sociala umgånge med kompisar slutat att existera efter som ddet var vårt forum att kommunicera.
Varje gång det kommer på tal att jag ska cykla, vandra, måla eller träffa någon kompis blir det magiskt ett bråk om antingen det eller någonting helt annat. Och det slutar alltid med att jag lägger mig platt och gör ingenting utan stannar bara inne med honom för att göra honom glad och nöjd.
Och han tar alltid upp att jag vill vara själv, det han menar att jag inte vill vara i en relation med honom.
Han lyssnar inte på när jag försöker kommunicera att jag älskar honom och bara för att jag vill göra någonting för mig själv som är mina hobbys som jag alltid har haft och som han hela tiden har vetat om att jag inte vill vara utan honom.
Jag får absolut inte ha sociala medier och jag får inte festa med mina kompisar, för då gör han slut säger han.
Jag har aldrig känt mig så älskad eller så sedd som jag gör med honom men jag har heller aldrig känt mig så begränsad.
Han någon utomstående någon input i hur jag upplever min relation här?