• Anonym (???)

Hon beter sig märkligt?

En tjej som är tillsammans med min mans kompis var med på min möhippa och bröllop för ca ett år sedan. Innan bröllopet så följde vi varandra på Instagram. Men efter bröllopet så avföljde jag henne. Jag har dock kvar alla de andra från möhippan men henne avföljde jag för hon betyder inte så mycket för mig. Vi var aldrig nära vänner fast hon ville nog bli vän med mig. Hon är väldigt snäll och så, har fått en del av hennes studentrabatter när jag frågat (hon studerar) och hon delar med sig osv. Men hon är inte min typ. Nu verkar det som att hon har sett att jag har avföljt henne för dels så avföljde hon tillbaka men när vi har setts så har hon knappt hälsat på mig och betett sig jättekonstigt. Det är som att hon inte vill prata med mig längre. Efter en sådan löjlig sak som Instagram. Hon får la bete sig märkligt och tror kanske hon blev sårad men, hur allvarligt kan man ta Instagram egentligen? Sårar det så fruktansvärt när man blir avföljd? Varför isåfall?
  • Svar på tråden Hon beter sig märkligt?
  • Anonym (Flipp)

Hon beter sig exakt så som ditt beteende tyder på att du vill bli behandlad, så vad gnäller du om?

• Anonym (Missie)

Du väljer ut en person från en distinkt vängrupp att ta bort utan anledning och blir sen upprörd när den reagerar?

Okej...

Man måste inte vara super-bestie med allt och alla men man behöver inte markera som att man vore ovänner helt ur det blå heller. Du har varit socialt osmidig och mitt tips är att be om ursäkt innan du blir "den där konstiga divan" i hela den gruppen vänner.

• Corrie

Men vad handlar den här historien om för dig, TS? Du och den där tjejen verkar ha någon sorts kontaktyta tillsammans med andra personer och en dag bestämmer du dig för att just den här personen ska rensas bort från ditt Instagram. Varför tyckte du så, jag förstår inte. Det gör inte hon heller, men självklart uppfattar hon din handling som att du aktivt markerar att du inte tycker om henne. Hur tänkte du att hon skulle uppfatta saken?

• Anonym (otroligt)

Du fick ju som du ville. Du ville inte ha henne som en bekant ens. Nu hejar hon inte, precis som du önskade.

Så vad är problemet?

• Anonym (S)

Jag skulle inte bry mig ett dugg om någon tog bort mig från Instagram. Har inga problem att ta bort folk heller om jag vill. Man har rätt att välja sina vänner och sen är det inget mer med det. Men hon blev säkert ledsen och besviken när du gjorde så. Det är väl därför hon knappt hälsar nu. 

• Anonym (???)
    Anonym (S) skrev 2025-04-25 12:57:08 följande:

Jag skulle inte bry mig ett dugg om någon tog bort mig från Instagram. Har inga problem att ta bort folk heller om jag vill. Man har rätt att välja sina vänner och sen är det inget mer med det. Men hon blev säkert ledsen och besviken när du gjorde så. Det är väl därför hon knappt hälsar nu. 

Exakt man har rätt att välja vem och vilka man vill ha på Instagram och vilka man vill ha som vänner. Ja tydligen blev hon sur/ledsen, men då får hon vara det.
  • Anonym (???)
    Corrie skrev 2025-04-25 12:05:16 följande:

Men vad handlar den här historien om för dig, TS? Du och den där tjejen verkar ha någon sorts kontaktyta tillsammans med andra personer och en dag bestämmer du dig för att just den här personen ska rensas bort från ditt Instagram. Varför tyckte du så, jag förstår inte. Det gör inte hon heller, men självklart uppfattar hon din handling som att du aktivt markerar att du inte tycker om henne. Hur tänkte du att hon skulle uppfatta saken?

En markering att vi inte är nära vänner. Jag bjöd in några vänner för en after Work en kväll i en Facebook-chatt, men då bjöd min man in henne och hennes kille. Hon borde förstå att jag inte har något intresse i hennes närvaro eftersom min man lade till henne och hennes kille i efterhand.
  • Anonym (Ella)
    Anonym (???) skrev 2025-04-25 13:02:19 följande:
    Exakt man har rätt att välja vem och vilka man vill ha på Instagram och vilka man vill ha som vänner. Ja tydligen blev hon sur/ledsen, men då får hon vara det.
    Du har såklart rätt att ta bort vem du vill från dina sociala medier, men då får du räkna med att vissa kommer ta illa upp. Det är en diskussion du ska ta med personen ifråga istället för att starta en tråd på fl, är mitt råd. Men du får såklart göra vad du vill med den informationen...
  • Anonym (Ella)
    Anonym (???) skrev 2025-04-25 13:04:38 följande:
    En markering att vi inte är nära vänner. Jag bjöd in några vänner för en after Work en kväll i en Facebook-chatt, men då bjöd min man in henne och hennes kille. Hon borde förstå att jag inte har något intresse i hennes närvaro eftersom min man lade till henne och hennes kille i efterhand.
    Men varför säger du inget då? Din man tror säkert att du och hon fortfarande har en begynnande vänskap. Och han är ju kompis med hennes kille, han vill väl knappast ha konflikt mellan er.
  • Anonym (???)
    Anonym (Flipp) skrev 2025-04-25 07:39:48 följande:

Hon beter sig exakt så som ditt beteende tyder på att du vill bli behandlad, så vad gnäller du om?

Hur kan man bli så kränkt över att nån avföljer en? Jag förstår inte heller varför hon så gärna vill vara vän med mig om jag ska vara ärlig. Våra vägar korsades genom min man och hans kompis (hennes kille).
Svar på tråden Hon beter sig märkligt?