-
-
-
Svar på tråden Hon beter sig märkligt?
-
Du verkar ha tagit väldigt illa vid dig av hennes avslöjning tsAnonym (???) skrev 2025-04-24 20:38:02 följande:
Ang studentrabatter frågade jag om hon har en kod hos visss företag. Eftersom hon inte skulle handla själv frågade jag om jag kunde få dem, hon svarade javisst. Hon hade kunnat säga nej, liksom.
Jag är förundrad över hur man kan ta en avföljning på så stort allvar att man börjar bete sig helt kyligt och kallt.
-
Hon var på din möhippa, verkar snäll säger du själv, har gett dig dina studentrabatter och är tillsammans med din mans kompis. Alltså vad är ditt problem? Man måste inte vara bästa kompisar för att följa någon på sociala medier. Menar du att du är supernära alla andra du är vänner med?
Vad exakt var besvär för dig att ni var vänner på insta? Tycker ändå att ni har tillräckligt mycket gemensamma nämnare för att kunna följa varandra.
Eller har jag missuppfattat nåt? Jag tänker att sociala medier är ganska ytligt? Man är vän men nån man jobbade med för 20 år sedna etc. Men ts kan inte tänka sig att vara vän med sina mans kompis tjej som dessutom varit med på möhippan.
Snacka om att du är divig ts -
Ha ha, jag är förvånad över hur hårt du tar det!Anonym (???) skrev 2025-04-24 20:38:02 följande:
Ang studentrabatter frågade jag om hon har en kod hos visss företag. Eftersom hon inte skulle handla själv frågade jag om jag kunde få dem, hon svarade javisst. Hon hade kunnat säga nej, liksom.
Jag är förundrad över hur man kan ta en avföljning på så stort allvar att man börjar bete sig helt kyligt och kallt.
-
Men vad ville du med avföljningen??? Det är ju en markering att du inte ens vill vara bekant med henne! Vad är det DU inte fattar?!Anonym (???) skrev 2025-04-24 20:38:02 följande:
En person som jag hade varit supernära vän med i 25 år blockade mig helt plötsligt utan att något hade hänt. Alltså verkligen ingenting mer än att vi inte hade hörts på ganska länge. (pandemin när typ alla tappade kontakten med varann och vi bor i olika länder) Men i många år så hade vi hörts varje dag och jag vaknar en dag och är blockad. Ingen förklaring, ingen orsak, ingenting! Du kan ge dig fan på att jag inte kommer att heja på stan eller höra av mig igen när jag är i dennes land som jag ofta är. Personen har ju markerat att jag plötsligt inte ens är värd att vara bland 500 andra "vänner" på social media.
Din bekant känner nog exakt likadant som jag! Väx upp för fan och bete dig som en normal människa ts! Du har problem, inte hon! -
Är ganska otrevligt att ta bort bekanta på Instagram. Klart att det kan uppfattas om att du är sur på henne. Varför liksom?
-
Du ts avföljer en person och när denne avföljer dej så tycker du att vederbörande beter sig märkligt... Du verkar ganska uppfylld av dej själv.
-
Jag ser det som att man har 3 alternativ på Instagram.
1. Antingen så har man en helt stängd Instagram. Dvs enbart familj, släkt och äkta nära vänner.
2. Privat Instagram med bekanta, kollegor, gymkompisen, sambons vänner, vänners vänner, egna vänner, familj, andras familjemedlemmar, släkt Osv. Här rensas endast folk som man av någon anledning inte hörts med eller haft någon kommunikation med på instagram på länge, som man inte träffar, kanske som bor kvar i hemstaden?ja ni fattar. Alternativt någon som man börjar förakta av en handling, konflikt.
3.Offentlig Instagram, alla, hela världen kan följa och avfölja hur de vill.
-
Det känns som att det är dags för dig att växa upp, det kan inte vara roligt att vara i din närhet. Väldig osäkerhet som sipprar ut från dig, genom att skriva på detta sätt om en annan människa som inte gjort dig något. Du antar att hon inte har vänner och kallar henne desperat, du förtjänar faktiskt inte att fylla hennes tomrum som du menar att hon har. Med största sannolikhet är hon rikare i livet än vad du någonsin kommer kunna bli med den här människosynen som du ger yttringar av. Du vet, du kan få ett liv som inte är ytligt och dramasökande om du ser människan bakom och tänker på andra än dig själv.Anonym (???) skrev 2025-04-24 17:55:05 följande:
Hon har knappt några vänner så hon är väl lite desperat.
Men det är inte min uppgift att fylla hennes tomrum. Hon har eget ansvar för sitt liv och mående. Om hon känner sig ensam får hon göra något åt det.
-
Och jag är förundrad över att hur låg självkänsla du måste ha som startar en tråd på FL om en då simpel sak som avföljning på Instagram.Anonym (???) skrev 2025-04-24 20:38:02
-
Hon är med på din möhippa, du utnyttjar henne men vill inte ha med henne att göra så till den grad att du avföljer henne på Instagram och sen tycker du att hon beter sig märkligt.Anonym (???) skrev 2025-04-24 17:28:39 följande:Hon beter sig märkligt? En tjej som är tillsammans med min mans kompis var med på min möhippa och bröllop för ca ett år sedan. Innan bröllopet så följde vi varandra på Instagram. Men efter bröllopet så avföljde jag henne. Jag har dock kvar alla de andra från möhippan men henne avföljde jag för hon betyder inte så mycket för mig. Vi var aldrig nära vänner fast hon ville nog bli vän med mig. Hon är väldigt snäll och så, har fått en del av hennes studentrabatter när jag frågat (hon studerar) och hon delar med sig osv. Men hon är inte min typ. Nu verkar det som att hon har sett att jag har avföljt henne för dels så avföljde hon tillbaka men när vi har setts så har hon knappt hälsat på mig och betett sig jättekonstigt. Det är som att hon inte vill prata med mig längre. Efter en sådan löjlig sak som Instagram. Hon får la bete sig märkligt och tror kanske hon blev sårad men, hur allvarligt kan man ta Instagram egentligen? Sårar det så fruktansvärt när man blir avföljd? Varför isåfall?
Har du allmänt svårt med sociala koder? Det finns hjälp stt få, kontakta din vårdcentral då kan de hjälpa dig vidare.