-
-
Svar på tråden Bråk på tåget
-
Meddelande borttaget -
Jaha det var en annan sak. Att en person får sitta på tåget står över din rätt att ha inte sitta bredvid någon. Res på annat sätt då.Anonym (Bråk) skrev 2025-04-28 09:20:11 följande:Ja jag vill inte sitta bredvid någon. -
Men jag hade ju lagt min jacka där jag satt för att markera att det är upptaget. Det är respektlöst att sätta sig där då.Anonym (H) skrev 2025-04-28 09:42:20 följande:Jaha det var en annan sak. Att en person får sitta på tåget står över din rätt att ha inte sitta bredvid någon. Res på annat sätt då. -
Meddelande borttaget -
Jo jag satt ju där. Hur kan man komma på tanken att tro att det är ledigt när det ligger en jacka/väska i sätena?Anonym skrev 2025-04-28 09:45:52 följande:Det var inte upptaget. -
Jag frågar ofta om jag får sitta bredvid någon när det är fullt på tåget, då förväntar jag mig att få ett ja. Ingen har sagt nej, även om jag förstår att de helst sluppit mig.
-
Du får väl köpa biljett i första klass, där finns det möjlighet att sitta ensam. Men du kan inte begära att någon inte ska sitta bredvid dig. Det skulle inte fungera om alla tänkte så.
-
Meddelande borttaget -
Vad menar du med inte tänkte använda? Jag använde en av två platser Och vill sitta själv.Anonym (Klifford) skrev 2025-04-28 09:40:14 följande:Så kan man känna, men det är inget du kan kräva. Åker du tåg och buss får du finna dig i att det är andra människor där.
Jag misstänker att det ligger någon rädsla eller annan svårighet bakom ditt beteende, men det är inte ok att bete sig illa mot andra bara för att man själv har ett problem. Man kan be snällt om hjälp, men det är man själv som har ansvar för sitt mående. Det är inte andras jobb att fixa.
-
Västtrafiks tåg har varken förstaklass eller bokning av sittplatser tyvärr. Jag tycker som sagt att min markering av jackan borde räckt.Shiba56 skrev 2025-04-28 09:48:49 följande:Du får väl köpa biljett i första klass, där finns det möjlighet att sitta ensam. Men du kan inte begära att någon inte ska sitta bredvid dig. Det skulle inte fungera om alla tänkte så.