-
-
Svar på tråden Bråk på tåget
-
Det för du tycka. Men din jacka tolkades inte att platsen var upptagen, och nu var inte heller platsen upptagen.Anonym (Bråk) skrev 2025-04-28 09:45:12 följande:Men jag hade ju lagt min jacka där jag satt för att markera att det är upptaget. Det är respektlöst att sätta sig där då. -
Man ber inte någon flytta på sig från en ledig plats.Anonym (Bråk) skrev 2025-04-28 10:07:21 följande:Jag vet inte hur man på ett trevligt sätt kan be någon att avlägsna sig/flytta på sig? Hur lättkränkt är man egentligen om man blir sur för att någon säger åt en att flytta på sig?
-
Vilket är helt normalt och helt ok.Anonym (Bråk) skrev 2025-04-28 10:50:49 följande:Anonym skrev 2025-04-28 10:47:13 följande:Igen då: Det handlar inte om din plats, som du använde.
Det handlar om den lediga platsen bredvid din. Dvs den som inte var din och som du inte använde eller hade med att göra utan bara trodde att du kunde bestämma över.
Jag lade min jacka kors över båda säten, så hon flyttade min jacka mot fönstret och satte sig. -
Jag anser inte att platserna var lediga. Hade jag suttit där fysiskt hade hon troligtvis inte satt sig där.EpicF skrev 2025-04-28 11:05:44 följande:Man ber inte någon flytta på sig från en ledig plats. -
Meddelande borttaget -
Det hade hon troligen gjort. Och vad du anser är irrelevant.Anonym (Bråk) skrev 2025-04-28 11:11:47 följande:Jag anser inte att platserna var lediga. Hade jag suttit där fysiskt hade hon troligtvis inte satt sig där. -
I ditt läge hade jag mest varit lättad över att jackan var kvar.
Jag undviker, så långt det bara går, att vara på toa när tåget står vid en station. Det är så himla lätt för någon att norpa ens grejer och försvinna av tåget. -
Hur skulle det funka i praktiken? Då skulle ju all kollektivtrafik bara vara fylld till hälften om alla vill ha en egen dubbelplats.Anonym (Bråk) skrev 2025-04-28 09:20:11 följande:Ja jag vill inte sitta bredvid någon. -
Synd att inte jag var hon. Jag hade satt mig med hela min vikt i knät på dig om du protesterade mot att jag tog platsen. Hela resan!
Hade jag varit på bra humör hade jag tillkallat tågvärd så de kunde slänga av dig.
Såna som du borde hålla sig i sitt trygga hem och inte gett sig ut på äventyr du inte klarar av. -
Det hade hon väl om tåget var fullt? Eller är din blotta uppenbarelse så avskyvärd för dina medmänniskor att de skyr platsen bredvid dig som pesten?Anonym (Bråk) skrev 2025-04-28 11:11:47 följande:Jag anser inte att platserna var lediga. Hade jag suttit där fysiskt hade hon troligtvis inte satt sig där.
Synd att du inte blev utsläpad av väktare😂