• Anonym (aksdapo)

Hur tänker dom?

Lär få skit för det jag tänker skriva nu så spy inte galla över mig.. ska du nu klaga och nervärdera mig gör det med stil och skriv bara inte det samma cliché man får läsa i olika trådar tack.

Är 45 år gammal, varit arbetslös sen 2023 och inga jobb fått ännu.
    Har haft en praktik som inte gick att slutföra pga vissa omständigheter.
    Endast en intervju har jag fått komma på och de har varit ett jobb jag haft tidigare, men inte hört något ännu.

Nu är A-kassan snart slut och jag är då satt på jobb och utvecklingsgaratin, det har då sagt att dom tänker hålla dialog med Samhall om städjobb.

lägsta i ersättning är 223:-/dag 
    Eftersom jag inte uppfyller kraven då jag inte jobbat på länge är detta vars jag hamnar.
    Min hyra är 6122:-
    Men Samhall- Jag?- Städa?.. jag som är så jätteduktig på att städa så att jag behöver en hel jävla vecka på mig att städa en 62 kvadratmeters lägenhet..
    Sökt sen arbetslös 15 jobb i månaden. Men de är väl nu åldersdiskrimineringen börjar  göra sig påtänkt.
    Har inget intresse eller driv att starta eget eller ( Nu kommer jag få skit för detta) jobba inom vården.
    försörjningsstöd om möjligt.. yay 😑..

• Svar på tråden Hur tänker dom?
  • Anonym (BL)

Fast alltså jag fattar inte det här!!
    Jag köper att man ska göra vad man kan och bidra etc, men varför är det ALLTID städa och vård som man ska skickas ut på för en jävla slavlön???? Varför anser de att de kan sätta precis "vem som helst" på sånt??? Att städa är en hel vetenskap, framför allt på en firma! Det är hur mycket som helst om tekniker, hygien, regler åt alla håll och kanter, det är inget första bästa kan gå in och göra bara sådär! Och definitivt inte med någon form av handikapp.
    Vården ska vi inte tala om....! Man skickar ut folk inom främst äldreomsorgen som både är halta, lytta och efterblivna och anser att de ska ta hand om de svagaste i samhället! Och som sagt för en ersättning som man inte ens överlever på.
    Det borde finnas hur många jobb som helst att placera ut folk på, mer anpassade efter deras egna behov? Samhall här vet jag körde ut mat till skolor och äldreboenden och så, det vore väl verkligen något för dig?? Varför inte stå bakom någon bananlåda på Ica och "göra rätt för sig", där man faktiskt ändå kanske kan göra någon nytta och något man kan trivas med?
    Mig skulle de också ha ut på lokalvård, "min enda chans". Jag har levt med boendestöd sen jag flyttade hemifrån.... "Äh, du lär dig, du får gå kurser!". Varför kan jag inte "gå kurser" i något som faktiskt skulle funka för mig då??? Jag radade upp exempel men nej då, Samhall it is!
    Tack vare ett bananskal från ovan var jag skiftkordinator på en industri några månader senare.....

• Anonym (aksdapo)

Nu har AF ringt och det ska uppenbarligen bli städning.. ( innan ni börjar sparka på mig och klaga på att det iaf är ett jobb) Jag hatar städning, vill inte.. nog trist att städa hemma.

• Anonym (?)
    Anonym (aksdapo) skrev 2025-05-02 14:16:54 följande:

Nu har AF ringt och det ska uppenbarligen bli städning.. ( innan ni börjar sparka på mig och klaga på att det iaf är ett jobb) Jag hatar städning, vill inte.. nog trist att städa hemma.

Skit i det då
  • Anonym (aksdapo)

Ser rätt mörkt ut.. hade jag haft någon idé, drift och intresse hade jag startat eget för länge sen.

• Anonym (Klara)
    Anonym (aksdapo) skrev 2025-05-02 14:16:54 följande:

Men det är ju jättebra! Nu ordnar det sig en tid framåt! 

Om de är ok med det så lyssna på radio i lurar. Det får dagen att gå snabbare. 

Jag hatar också att städa hemma men tyckte att det var helt ok att göra det som jobb. Att städa offentliga miljöer eller kontor är en annan sorts städning än det man gör hemma. Och så blir folk ofta glada och säger ibland tack. Bara det. 

• Anonym (Klara)
    Anonym (aksdapo) skrev 2025-05-02 14:27:45 följande:

Ser rätt mörkt ut.. hade jag haft någon idé, drift och intresse hade jag startat eget för länge sen.

Pytt heller! Det här är ju jättebra. Se nu till att få bra referenser och fortsätt söka såna jobb du vill ha under tiden du jobbar med städ. 
  • Anonym (aksdapo)
    Anonym (Klara) skrev 2025-05-02 14:41:12 följande:

Pytt heller! Det här är ju jättebra. Se nu till att få bra referenser och fortsätt söka såna jobb du vill ha under tiden du jobbar med städ. 
    🤮
  • Anonym (aksdapo)

Får väl gå på det jävla mötet på Torsdag.. min entusiasm och intresset lär vara    totalt -10000000000000000000% på en skala av 1- 10.

• Anonym (aksdapo)
    Anonym (aksdapo) skrev 2025-05-02 21:03:18 följande:

Får väl gå på det jävla mötet på Torsdag.. min entusiasm och intresset lär vara    totalt -10000000000000000000% på en skala av 1- 10.

Eller så "sjukanmäler" jag mig under onsdagen.
  • Anonym (Eld)
    Anonym (aksdapo) skrev 2025-05-02 21:03:18 följande:

Om du inte intresserad av att få en inkomst är det ju bara att strunta i det. Ingen tvingar dig. Försörj dig själv om det inte passar.
Svar på tråden Hur tänker dom?