• Anonym (aksdapo)

Hur tänker dom?

Lär få skit för det jag tänker skriva nu så spy inte galla över mig.. ska du nu klaga och nervärdera mig gör det med stil och skriv bara inte det samma cliché man får läsa i olika trådar tack.

Är 45 år gammal, varit arbetslös sen 2023 och inga jobb fått ännu.
    Har haft en praktik som inte gick att slutföra pga vissa omständigheter.
    Endast en intervju har jag fått komma på och de har varit ett jobb jag haft tidigare, men inte hört något ännu.

Nu är A-kassan snart slut och jag är då satt på jobb och utvecklingsgaratin, det har då sagt att dom tänker hålla dialog med Samhall om städjobb.

lägsta i ersättning är 223:-/dag 
    Eftersom jag inte uppfyller kraven då jag inte jobbat på länge är detta vars jag hamnar.
    Min hyra är 6122:-
    Men Samhall- Jag?- Städa?.. jag som är så jätteduktig på att städa så att jag behöver en hel jävla vecka på mig att städa en 62 kvadratmeters lägenhet..
    Sökt sen arbetslös 15 jobb i månaden. Men de är väl nu åldersdiskrimineringen börjar  göra sig påtänkt.
    Har inget intresse eller driv att starta eget eller ( Nu kommer jag få skit för detta) jobba inom vården.
    försörjningsstöd om möjligt.. yay 😑..

• Svar på tråden Hur tänker dom?
  • Anonym (aksdapo)
    Trent skrev 2025-05-02 22:29:25 följande:
    Om skalan går från 1 - 10 kan din entusiasm omöjligen vara -10000000000000000000. 
    Vars står det på FL att man måste vara matematiskt korrekt??
    vad är du nummer polis?
  • Trent
    Anonym (aksdapo) skrev 2025-05-02 22:32:12 följande:
    Vars står det på FL att man måste vara matematiskt korrekt??
    vad är du nummer polis?
    Det finns inga såna krav vad jag vet men antingen har du mätt fel eller så använder du fel skala. Jag tror på mätfel. Alltså att din entusiasm egentligen är 1.

1 är väl också antalet jobberbjudanden du just nu har att ta ställning till va?
  • Anonym (aksdapo)
    Trent skrev 2025-05-02 22:36:00 följande:
    Det finns inga såna krav vad jag vet men antingen har du mätt fel eller så använder du fel skala. Jag tror på mätfel. Alltså att din entusiasm egentligen är 1.

1 är väl också antalet jobberbjudanden du just nu har att ta ställning till va?
    Jag godtar inte städning, speciellt inte Samhall
  • Anonym (Eve)
    Anonym (aksdapo) skrev 2025-05-02 22:40:43 följande:
     Samhall har samma stress som på andra ställen,
    men jag har för mig att det är lägre betalt. Kolla upp det.

Akta dig också för trappstädning, det är oerhört slitsamt för kroppen.

Kolla upp om det finns någon bra utbildning på Yrkeshögskolan (2-åriga utbildningar till yrken som inte är akademiska) eller läs till undersköterska (slitigt det också, men det brukar finnas jobb).
  • Anonym (G)

Jag fattar inte problemet? Du har har ingen inkomst och har inte jobbat sen 2023. Nu får du möjlighet till ett jobb men då gnäller du pga du är inte motiverad? Vill du inte kunna försörja dig själv? Eller har du nån funktionsnedsättning som gör att du inte kan? Lite oklart.

Tips: ta jobbet och sök samtidigt annat som känns roligare eller skola om dig om du har möjlighet. Jag är handläggare på försörjningsstöd. Jag hade avslagit din ansökan om det visat sig att du tackat nej till erbjudna jobb. Lycka till och ta kommandot över ditt liv.

• Anonym (Eld)
    Anonym (aksdapo) skrev 2025-05-02 22:40:43 följande:
    Än en gång, ingen tvingar dig. 
  • Anonym (aksdapo)
    Anonym (Eve) skrev 2025-05-02 22:52:07 följande:
     Samhall har samma stress som på andra ställen,
    men jag har för mig att det är lägre betalt. Kolla upp det.

Akta dig också för trappstädning, det är oerhört slitsamt för kroppen.

Kolla upp om det finns någon bra utbildning på Yrkeshögskolan (2-åriga utbildningar till yrken som inte är akademiska) eller läs till undersköterska (slitigt det också, men det brukar finnas jobb).
    Eftersom jag inte uppfyllt kraven så kommer min ersättning via jobb och utvecklingsgarantin bli 223:- / dag. FÖRE skatt..
    Jag har redan problem med ett knä.
    Hittar inga utbildningar, och undersköterska är inte något för mig.
  • Anonym (aksdapo)
    Anonym (G) skrev 2025-05-02 22:54:13 följande:

Jag fattar inte problemet? Du har har ingen inkomst och har inte jobbat sen 2023. Nu får du möjlighet till ett jobb men då gnäller du pga du är inte motiverad? Vill du inte kunna försörja dig själv? Eller har du nån funktionsnedsättning som gör att du inte kan? Lite oklart.

Tips: ta jobbet och sök samtidigt annat som känns roligare eller skola om dig om du har möjlighet. Jag är handläggare på försörjningsstöd. Jag hade avslagit din ansökan om det visat sig att du tackat nej till erbjudna jobb. Lycka till och ta kommandot över ditt liv.

Det blir en mindre skatt till kommunen då.. Men om du vill kan vi byta, jag tar ditt jobb och du kan städa på Samhall.
  • Anonym (G)
    Anonym (aksdapo) skrev 2025-05-02 23:08:34 följande:
    Det blir en mindre skatt till kommunen då.. Men om du vill kan vi byta, jag tar ditt jobb och du kan städa på Samhall.
    Jag har pluggat 3,5 år på universitetet för att kunna utföra mitt jobb. Inget hindrar dig från att plugga om du nu känner för det. 
  • Anonym (aksdapo)
    Anonym (G) skrev 2025-05-02 23:17:26 följande:
    Jag har pluggat 3,5 år på universitetet för att kunna utföra mitt jobb. Inget hindrar dig från att plugga om du nu känner för det. 
    Hittar inget att plugga ju... 
Svar på tråden Hur tänker dom?