• Anonym (aksdapo)

Hur tänker dom?

Lär få skit för det jag tänker skriva nu så spy inte galla över mig.. ska du nu klaga och nervärdera mig gör det med stil och skriv bara inte det samma cliché man får läsa i olika trådar tack.

Är 45 år gammal, varit arbetslös sen 2023 och inga jobb fått ännu.
    Har haft en praktik som inte gick att slutföra pga vissa omständigheter.
    Endast en intervju har jag fått komma på och de har varit ett jobb jag haft tidigare, men inte hört något ännu.

Nu är A-kassan snart slut och jag är då satt på jobb och utvecklingsgaratin, det har då sagt att dom tänker hålla dialog med Samhall om städjobb.

lägsta i ersättning är 223:-/dag 
    Eftersom jag inte uppfyller kraven då jag inte jobbat på länge är detta vars jag hamnar.
    Min hyra är 6122:-
    Men Samhall- Jag?- Städa?.. jag som är så jätteduktig på att städa så att jag behöver en hel jävla vecka på mig att städa en 62 kvadratmeters lägenhet..
    Sökt sen arbetslös 15 jobb i månaden. Men de är väl nu åldersdiskrimineringen börjar  göra sig påtänkt.
    Har inget intresse eller driv att starta eget eller ( Nu kommer jag få skit för detta) jobba inom vården.
    försörjningsstöd om möjligt.. yay 😑..

• Svar på tråden Hur tänker dom?
  • Anonym (aksdapo)
    Anonym (J) skrev 2025-05-03 01:06:59 följande:

Tycker egentligen inte om högerregeringen men nog är det bra att de sätter lite eld i baken på såna som dig. Vet inte vad du förväntat dig av livet men ibland måste man göra saker som inte är så roliga för att sedan jobba sig upp. Om städning eller vården är så pass tråkigt att du hellre blir hemlös så får du väl bli lite kreativ. Finns säker massa roliga yrkesutbildningar eller högskoleutbildningar som kan passa dig.

Höger/ Vänster regering? spelar det någon egentlig roll när de känns som livet fistat en i röven med en hjälmkrossare från 1600 talet, sen födsel..?
  • Anonym (J)
    Anonym (aksdapo) skrev 2025-05-03 01:12:10 följande:
    Höger/ Vänster regering? spelar det någon egentlig roll när de känns som livet fistat en i röven med en hjälmkrossare från 1600 talet, sen födsel..?
    Vad har livet gjort mot dig som gör att du inte kan försörja dig själv? 
  • Anonym (Y)
    Anonym (aksdapo) skrev 2025-05-03 00:14:15 följande:
    Vem fan väljer gatan, skogen 100 gånger bättre.

Gör det då? Vad är det som hindrar dig? Du väljer själv. Du verkar gå i villfarelsen att andra väljer åt dig.

Andra hjälper dig, du väljer om det är det du vill ha.

• Anonym (aksdapo)
    Anonym (J) skrev 2025-05-03 01:15:23 följande:
    Vad har livet gjort mot dig som gör att du inte kan försörja dig själv? 
    Står utan arbete.. duh.. inte ovanligt, inte jobbat lika länge som övriga runt min ålder...
    Men höger regering eller vänster regering, same shit different name.
  • Anonym (aksdapo)
    Anonym (Y) skrev 2025-05-03 01:18:00 följande:

Gör det då? Vad är det som hindrar dig? Du väljer själv. Du verkar gå i villfarelsen att andra väljer åt dig.

Andra hjälper dig, du väljer om det är det du vill ha.

Känner många som jobbat på Samhall som varnar för att jobba där, känner även några som jobbat hos typ McDonalds eller liknande som varnar att de är skit, samma med en busschaufför jag jobbat med tidigare, varnar för att du tar busskort och blir anställd för att köra abonnerade bussar men i slutändan blir du ändå tvingad till linjekörning.
  • Anonym (J)
    Anonym (aksdapo) skrev 2025-05-03 01:19:27 följande:
    Står utan arbete.. duh.. inte ovanligt, inte jobbat lika länge som övriga runt min ålder...
    Men höger regering eller vänster regering, same shit different name.
    Och att står utan arbete har ingenting med dig att göra? Det är bara livet och alla andras fel? 
  • Anonym (aksdapo)
    Anonym (J) skrev 2025-05-03 01:25:21 följande:
    Och att står utan arbete har ingenting med dig att göra? Det är bara livet och alla andras fel? 
    Då tycker du att 15 jobb i månaden sökta sen 2023 är för lite och att jag skulle sökt 100 då istället? Räcker det för dig eller är det också för lite?
  • Anonym (Y)
    Anonym (aksdapo) skrev 2025-05-03 01:22:57 följande:
    Känner många som jobbat på Samhall som varnar för att jobba där, känner även några som jobbat hos typ McDonalds eller liknande som varnar att de är skit, samma med en busschaufför jag jobbat med tidigare, varnar för att du tar busskort och blir anställd för att köra abonnerade bussar men i slutändan blir du ändå tvingad till linjekörning.
    Jag förstår inte trådstarten med "hur tänker dom"
    Det finns inget "dom" det finns bara du. Du är din egen lyckas smed. Blir du lyckligare av att flytta ut till skogen så gör du naturligtvis det. Ingen tvingar dig till något. Det du får är erbjudanden som du själv fattar beslut om. Väljer du då ett tråkigt jobb för att få tryggheten med en stabil inkomst så är det också ett val.

Du kanske skulle vara lyckligare om du inte fick pengar eller erbjudande från staten? Då skulle du bli medveten om att allt hänger på dig i alla fall.
  • Anonym (aksdapo)
    Anonym (Y) skrev 2025-05-03 01:34:29 följande:
    Jag förstår inte trådstarten med "hur tänker dom"
    Det finns inget "dom" det finns bara du. Du är din egen lyckas smed. Blir du lyckligare av att flytta ut till skogen så gör du naturligtvis det. Ingen tvingar dig till något. Det du får är erbjudanden som du själv fattar beslut om. Väljer du då ett tråkigt jobb för att få tryggheten med en stabil inkomst så är det också ett val.

Du kanske skulle vara lyckligare om du inte fick pengar eller erbjudande från staten? Då skulle du bli medveten om att allt hänger på dig i alla fall.
    Men Samhall?? inte ens en fullständig översatt version av Voynich ms som ljudbok skulle kunna rädda mig från den misären.. 
  • Anonym (Y)
    Anonym (aksdapo) skrev 2025-05-03 01:40:32 följande:
    Men Samhall?? inte ens en fullständig översatt version av Voynich ms som ljudbok skulle kunna rädda mig från den misären.. 
    Allt du gör är frivilligt. Ingen tvingar dig till något. Du behöver se det som det är. Det är ett erbjudande. Det är orimligt att skuldbelägga något du får. Du vet väl uttrycket? "Man ska inte skåda en given häst i munnen"

Du behöver nog komma till insikt att du står själv. Somliga väljer hellre ett tält i skogen. Och varför inte? 
Svar på tråden Hur tänker dom?