• Anonym (aksdapo)

Hur tänker dom?

Lär få skit för det jag tänker skriva nu så spy inte galla över mig.. ska du nu klaga och nervärdera mig gör det med stil och skriv bara inte det samma cliché man får läsa i olika trådar tack.

Är 45 år gammal, varit arbetslös sen 2023 och inga jobb fått ännu.
    Har haft en praktik som inte gick att slutföra pga vissa omständigheter.
    Endast en intervju har jag fått komma på och de har varit ett jobb jag haft tidigare, men inte hört något ännu.

Nu är A-kassan snart slut och jag är då satt på jobb och utvecklingsgaratin, det har då sagt att dom tänker hålla dialog med Samhall om städjobb.

lägsta i ersättning är 223:-/dag 
    Eftersom jag inte uppfyller kraven då jag inte jobbat på länge är detta vars jag hamnar.
    Min hyra är 6122:-
    Men Samhall- Jag?- Städa?.. jag som är så jätteduktig på att städa så att jag behöver en hel jävla vecka på mig att städa en 62 kvadratmeters lägenhet..
    Sökt sen arbetslös 15 jobb i månaden. Men de är väl nu åldersdiskrimineringen börjar  göra sig påtänkt.
    Har inget intresse eller driv att starta eget eller ( Nu kommer jag få skit för detta) jobba inom vården.
    försörjningsstöd om möjligt.. yay 😑..

• Svar på tråden Hur tänker dom?
  • Anonym (aksdapo)
    Anonym (J) skrev 2025-05-03 12:29:36 följande:
    Beror väl helt på vad du sökt för jobb. Vi vet redan att du anser dig vara för fin för städ, restaurang och vård. Är det möjligen så att du endast sökt jobb du inte är kvalificerad för? Kanske det är dags att sänka dina standards
    Vadå? tror du att jag är helt pantad?
    Inte fan kan jag ju söka sånt jag inte är kvalificerad för heller..
  • Anonym (Ric)
    Anonym (aksdapo) skrev 2025-05-03 13:39:02 följande:
    Vadå? tror du att jag är helt pantad?
    Inte fan kan jag ju söka sånt jag inte är kvalificerad för heller..
    Poängen är att du ska söka jobb du är överkvalificerad för.
  • Anonym (aksdapo)
    Anonym (Ric) skrev 2025-05-03 13:49:17 följande:
    Poängen är att du ska söka jobb du är överkvalificerad för.
    Jag kan ju inte söka jobb som kräver erfarenhet av CRM system eller svets etc för bövelen, ta upp deras tid, har dom inte redan nog med dom som söker som inte ens har dom körkort som krävs? 
    Men jag ska väl söka som timmerchaffis som inte ens har C/ CE tycker du då?
  • Anonym (aksdapo)
    Anonym (Y) skrev 2025-05-03 14:24:44 följande:

Vad vill du göra?

Har jobbat inom montering på en mindre industri 3 år, gräsklippning 2 sommar säsonger, budbilskörning 13 år( B-kort)
    har jobbat med vedklyvning 2 1/2 år

Skulle hellre gå i en gruva med skottkärra, hacka, slägga och spade över städning på Samhall.
  • Anonym (Eve)

Hoppas att du får jobba på ditt gamla jobb! Du hade ju sökt. Det är en jättetuff arbetsmarkmad nu. Och vi vet imte när det lättar.

• Anonym (Y)
    Anonym (aksdapo) skrev 2025-05-03 14:33:51 följande:
    Har jobbat inom montering på en mindre industri 3 år, gräsklippning 2 sommar säsonger, budbilskörning 13 år( B-kort)
    har jobbat med vedklyvning 2 1/2 år

Skulle hellre gå i en gruva med skottkärra, hacka, slägga och spade över städning på Samhall.
    Du kanske kan få jobb i gruvan på svalbard. Där behöver du inte visum heller.

Det är orimligt av dig att spotta i handen på det som erbjuds. Antingen accepterar du det eller så gör du det inte. Du borde vara tacksam. Du beter dig som ett bortskämt barn.

Hur skulle du reagera om det inte existerade någon hjälp, att det aldrig ens existerat? Hade du haft ett jobb då tror du? Boende?
  • Anonym (aksdapo)
    Anonym (Y) skrev 2025-05-03 14:42:05 följande:
    Du kanske kan få jobb i gruvan på svalbard. Där behöver du inte visum heller.

Det är orimligt av dig att spotta i handen på det som erbjuds. Antingen accepterar du det eller så gör du det inte. Du borde vara tacksam. Du beter dig som ett bortskämt barn.

Hur skulle du reagera om det inte existerade någon hjälp, att det aldrig ens existerat? Hade du haft ett jobb då tror du? Boende?
    Tacksam?? att bli nertryckt in i Samhall, finns ett 10 tal andra städbolag jag kunnat söka om jag velat städa långt tidigare..
  • Anonym (Ric)
    Anonym (aksdapo) skrev 2025-05-03 14:13:40 följande:
    Jag kan ju inte söka jobb som kräver erfarenhet av CRM system eller svets etc för bövelen, ta upp deras tid, har dom inte redan nog med dom som söker som inte ens har dom körkort som krävs? 
    Men jag ska väl söka som timmerchaffis som inte ens har C/ CE tycker du då?
    Jag skrev att du skulle söka jobb du är överkvalificerad för. De jobb du beskriver är du underkvalificerad för.
  • Anonym (Ric)
    Anonym (aksdapo) skrev 2025-05-03 14:59:43 följande:
    Tacksam?? att bli nertryckt in i Samhall, finns ett 10 tal andra städbolag jag kunnat söka om jag velat städa långt tidigare..
    Vägen till framgång går genom att lära sig att göra det som man inte vill göra men som stärker en långsiktigt. Att gå runt och vara arbetslös och välja bort jobb är verkligen definitionen av ett recept för att få stora problem.
Svar på tråden Hur tänker dom?