Lönnsirap skrev 2025-05-27 18:14:22 följande:
5000:- är min absoluta smärtgräns för vad jag kan tycka en handväska är värd, trots hantverk och att andra kan tänka sig mer.
Men i praktiken så tycker jag man får det man "behöver" mellan 4-14 hundra kronor.
Jag har svårt att se att jag skulle vilja lägga så mycket pengar på en väska som många kostar.... Jag ser helt enkelt inte de extrema värdet.
Anväder man väskan varje dag och hittar en man gillar, så tycker jag inte det är konstigt att prioritera utgiften. Men personligen så förstår jag inte alls människor som lägger mängder av pengar på lyxiga märken.
Inte ens om jag vunnit på Eurojackpot skulle jag prioritera en för 50 000....
Sakligt svar och det uppskattas. Tycker du att en väska för 1400 kr håller måttet sett från kvalitetssynpunkt jämfört med en för säg 5000 kr? Eller är det skillnad men att du inte bryr dig? Dömer inte utan undrar bara.
Anonym (A) skrev 2025-05-27 18:21:19 följande:
Min dyraste väska kostade ca 12 tkr när den köptes, en gåva men idag struntar jag i märkesväskor. Skulle ge upp till ca 3000 kr för en finare handväska men enklare duger gott.
Brydde du dig om märken förut när du fick väskan för 12 000 kr? Tycker du att kvaliteten är bättre på den jämfört med väskor för typ 3000 kr? Jag menar man kan ju tycka eller anse att kvaliteten är bättre men inte bry sig eller så tycker man att den är likvärdig. Inget dömande utan bara en fråga.