Anonym (Egentligt värde) skrev 2025-05-27 18:30:02 följande:
Sakligt svar och det uppskattas. Tycker du att en väska för 1400 kr håller måttet sett från kvalitetssynpunkt jämfört med en för säg 5000 kr? Eller är det skillnad men att du inte bryr dig? Dömer inte utan undrar bara.
Jag har ännu inte i mitt liv varit i en situation där jag hittat en väska för 5000 som jag tyckt jag "behöver", utan det är mer en smärtgräns utifrån vad jag ser att väskor skulle kunna kosta.
När jag letar efter en väska, så är vill jag naturligtvis ha den till något. Och vanligtvis så vill jag inte ha något så unikt att det inte finns i en rätt rimligare prisklass.
Som person så vill jag ofta ha mer än en sak. Rätt naturligt blir det då att mössor, halsdukar, örhängen och väskor faktiskt köps i en prisklass där jag inte endast har råd med en.
I perioder där man av någon anledning vet att man behöver en viss typ av väska så blir det ju naturligt att hitta en till detta. Och då är jag redo att betala lite mer. Så jag kan verkligen se det framför mig att jag framöver skulle hamna i prisklassen 3 eller 4 tusen, utifrån att hantverk faktiskt kostar.
Men som det är idag har jag inget "hål" gällande väskor, utan det är väldigt mycket en fråga om att de är vackra och fina. Men definitivt inget jag just nu behöver.