• Anonym (Egentligt värde)

Vad skulle du ge för en handväska?

Det finns handväskor för flera hundratusen och miljoner också för all del men om vi för diskussionens skull drar gränsen vid 50 000 kr för en väska.

Vad skulle du ge för en väska? Ponera att du har råd att ge 50 000 kr om du vill. Var skulle du dra gränsen för när du inte tycker att det är värt det längre? Var går gränsen för när priset har gått helt överstyr jämfört med kvaliteten i ditt tycke?

• Svar på tråden Vad skulle du ge för en handväska?
  • Anonym (A)

Gick till LV-butiken här i stan (många år sen) och blev så snorkigt bemött så nej, den förblev trasig. Nu känns det som att LV är lite passé,

• Anonym (Väskoman)
    Anonym (Egentligt värde) skrev 2025-05-27 18:01:28 följande:
    Vad skulle du ge för en handväska?

Det finns handväskor för flera hundratusen och miljoner också för all del men om vi för diskussionens skull drar gränsen vid 50 000 kr för en väska.

Vad skulle du ge för en väska? Ponera att du har råd att ge 50 000 kr om du vill. Var skulle du dra gränsen för när du inte tycker att det är värt det längre? Var går gränsen för när priset har gått helt överstyr jämfört med kvaliteten i ditt tycke?

Jag unnar mig sällan något men är en väsknerd.
    Samlar på vissa märken.Tomte
    Den dyraste kostade drygt 40.000. Köpte den för ungefär 7 år sedan. Oftast traskar jag runt med en väska för typ 500 kronor. Det räcker bra.
  • Anonym (.)

Mina senaste väskor har kostat ca 350 kr. Jag använder samma väska varje dag och den håller ca 2 år.
    Jag skulle kanske ge upp till sisådär 6-700 kr om det var en väska jag verkligen gillade, men märket bryr jag mig inte ett dugg om.

• Aniiee

Inte en spänn, för egen del.

Skulle jag ge en väska i present till någon kanske 3000 kr, Inte för att jag är snål med presentpengar, utan för att jag helt eneklt anser att en handväska inte är värd mer. 

Vi värdesätter olika saker i livet. 

Någon som vill ha en dator för 60 papp? Oskyldig

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Lönnsirap
    Anonym (Egentligt värde) skrev 2025-05-27 18:30:02 följande:
    Sakligt svar och det uppskattas. Tycker du att en väska för 1400 kr håller måttet sett från kvalitetssynpunkt jämfört med en för säg 5000 kr? Eller är det skillnad men att du inte bryr dig? Dömer inte utan undrar bara.
    Jag har ännu inte i mitt liv varit i en situation där jag hittat en väska för 5000 som jag tyckt jag "behöver", utan det är mer en smärtgräns utifrån vad jag ser att väskor skulle kunna kosta. 

När jag letar efter en väska, så är vill jag naturligtvis ha den till något. Och vanligtvis så vill jag inte ha något så unikt att det inte finns i en rätt rimligare prisklass.

Som person så vill jag ofta ha mer än en sak. Rätt naturligt blir det då att mössor, halsdukar, örhängen och väskor faktiskt köps i en prisklass där jag inte endast har råd med en.

I perioder där man av någon anledning vet att man behöver en viss typ av väska så blir det ju naturligt att hitta en till detta. Och då är jag redo att betala lite mer. Så jag kan verkligen se det framför mig att jag framöver skulle hamna i prisklassen 3 eller 4 tusen, utifrån att hantverk faktiskt kostar. 

Men som det är idag har jag inget "hål" gällande väskor, utan det är väldigt mycket en fråga om att de är vackra och fina. Men definitivt inget jag just nu behöver.
  • Anonym (Kånken Sling)

Älskar min Kånken Sling. Får plats med det jag behöver. Ska jag ha med mig mer blir det ryggsäck.

Min Sling kostar 999kr. 

Hade en Desigual för många år sedan, det är nog den dyraste handväskan jag köpt, tror det car 1500.

• Anonym (hallå?)
    Anonym (X) skrev 2025-05-27 18:54:56 följande:

300kr är rimligt, allt annat så är man lurad AV BEHOVS-REKLAM

Har du något begrepp om vad läder kostar överhuvudtaget?
    Eller arbetstid?
    Eller designtid?

Nä, skulle inte tro det.
  • Anonym (My)

Jag använder inte handväska, men jag skulle nog kunna ge runt 2000 för den perfekta ryggsäcken. 

• Lönnsirap
    Anonym (hallå?) skrev 2025-05-27 19:42:07 följande:
    Har du något begrepp om vad läder kostar överhuvudtaget?
    Eller arbetstid?
    Eller designtid?

Nä, skulle inte tro det.
    Fast har du själv nån uppfattning om hur mycket enkla väskor som faktiskt inte kostar mer än 300 kronor?

Det är ju inte så att alla vill ha läder och fin design, utan många trivs ju med en enkel, billig väska.

Är man inte speciellt kinkig så är det ju halva priset, eller 75% rabatt på rea på modellerna som inte var populära och väskor görs i alla prisklasser.
  • Mayjel

3000 som mest kanske. Men då får det vara en väska på rea, en som tidigare varit värd kanske dubbelt så mycket. Annars känns det inte som att man fyndat på riktigt.

Jag köper nästan alltid på rea och det känns så bra när man äntligen hittar något billigt som tidigare varit dyrbart och av högre kvalitet. Då har man gjort ett kap helt enkelt och den känslan är så tillfredsställande. 

Svar på tråden Vad skulle du ge för en handväska?