• Anonym (Sambo)

Helt olika syn på hushållet

Efter 5 månader tillsammans flyttade vi ihop, min pojkvän flyttade in till mig. Bara 2 veckor senare hittade vi ett drömhus som vi köpte och ska flytta till om 2 månader. Jag visste redan lite innan att han var stökig medans jag gillar ordning, men att det var såhär kunde jag inte tro?trots han bott här 2 månader är det inte uppplockat än. Men största problemet är att vi har så olika syner på hushållet men att han inte låter mig göra det jag vill. Tex vill jag ta disken efter en måltid, medans han tycker man kan ta det dagen efter. Om jag då börjar diska blir han sur. han tycker att på helgen ska man inte göra något alls , bara vila. Medans jag ser tillfälle att städa då då man på vardagen jobbar. Även där blir han små sur. 

är detga helt kört eller finns det hopp om att vi kan hålla ihop? Jag älskar honom men blir lite besviken

• Svar på tråden Helt olika syn på hushållet
  • Anonym (Kulkille)
    Anonym (S) skrev 2025-05-31 23:23:01 följande:

Vad är detta att folk diskar? Har ni inte diskmaskin? Pröva att få städning gjord under veckan. Det är jätteskönt att ha helgen fri från det sedan. Vi brukade städa på helgen förut och det var jättejobbigt och förstörde till viss del helgen. Du ska såklart inte göra precis som han tycker men ni kan båda försöka gå varandra till mötes. Man behöver kompromissa om man ska leva tillsammans. Det är dessutom väldigt bra och lärorikt att göra saker på ett sätt som man själv inte hade valt. 

Ja så oerhört, har inte alla DISKMASKIN? 
  • Tow2Mater
    Anonym (Kulkille) skrev 2025-06-01 00:47:33 följande:
    Nej men man tycker det borde ingå som standard i de flesta drömhus i ett i-land som sverige idag.
  • Anonym (S)
    Anonym (Kulkille) skrev 2025-06-01 00:47:33 följande:
    Med två arbetande vuxna år 2025 borde det vara standard att ha diskmaskin. 
  • Anonym (Disk)

Mycket fokus på diskning här nu! Jag har diskmaskin men har ganska mycket saker jag ändå diskar för hand. Som inte tål maskindisk. Är jag ensam om det? 

• Anonym (Qwerty)
    Tow2Mater skrev 2025-06-01 00:53:21 följande:
    Nej men man tycker det borde ingå som standard i de flesta drömhus i ett i-land som sverige idag.
    Så du menar att de ska med sig disken till drömhuset de ska flytta till om två månader?

Jag förstår att du hejar på Trump, hans anhängare är ju inte de smartaste, om man säger så. 
  • Anonym (Dellen)

Ni behöver sätta er ner i lugn och ro och göra ett städschema. Kom överens om vad som ska göras och när. Ni behöver mötas på mitten. Båda ska göra avkall på önskningar. 

Har han någonsin bott i hus och haft trädgård? Det här med att bara vila på helgen kan han ju fetglömma om ni inte vill ha sly och kirs på hela tomten. 

Du måste omedelbart ta tillbaka ditt erbjudande om att sköta städningen. Det är en säker road to hell. 

Och se till att skydda din ekonomi! Du har köpt hus med en karl du uppenbarligen inte känner. Det kan gå bra. Men det är en STOR risk. Män som vill gå fort fram i förhållanden har en stor varningsflagga. Att göra så är tyvärr vanligt bland manipulativa pch kontrollerande män. Skaffa inte barn med honom om han inte sköter sig fläckfritt först i flera år. Det här att han blir sur på dig för småsaker är ännu en varningsflagga. Läs i länken nedan och kom ihåg att vara uppmärksam. Var rädd om dig och lyssna om folk omkring dig visar tveksamhet inför er relation. Prata med vänner/familj om problem din relation (även om han inte vill att du gör det). 

www.varningstecken.n.nu 

• Anonym (Kulkille)

Exakt detta!

Anonym (Dellen) skrev 2025-06-01 09:26:39 följande:

Ni behöver sätta er ner i lugn och ro och göra ett städschema. Kom överens om vad som ska göras och när. Ni behöver mötas på mitten. Båda ska göra avkall på önskningar. 

Har han någonsin bott i hus och haft trädgård? Det här med att bara vila på helgen kan han ju fetglömma om ni inte vill ha sly och kirs på hela tomten. 

Du måste omedelbart ta tillbaka ditt erbjudande om att sköta städningen. Det är en säker road to hell. 

Och se till att skydda din ekonomi! Du har köpt hus med en karl du uppenbarligen inte känner. Det kan gå bra. Men det är en STOR risk. Män som vill gå fort fram i förhållanden har en stor varningsflagga. Att göra så är tyvärr vanligt bland manipulativa pch kontrollerande män. Skaffa inte barn med honom om han inte sköter sig fläckfritt först i flera år. Det här att han blir sur på dig för småsaker är ännu en varningsflagga. Läs i länken nedan och kom ihåg att vara uppmärksam. Var rädd om dig och lyssna om folk omkring dig visar tveksamhet inför er relation. Prata med vänner/familj om problem din relation (även om han inte vill att du gör det). 

www.varningstecken.n.nu 

• Anonym (Lill)

Blir din partner lätt sur över annat än just städning eller disken? Det är en mycket stark varningssignal på ett kontrollerande beteende! Kan bli mycket värre, där han tilll slut styr över allt som du gör.

Var det han som hade bråttom och pushade för att ni skulle flytta ihop? Det är ytterligare ett starkt varningstecken!

Att han inte packade upp kartongerna kan däremot bero på att han inte tycker att det är lönt, för ni ska ju ändå snart flytta igen?

• Tow2Mater
    Anonym (Qwerty) skrev 2025-06-01 09:03:32 följande:
    Så du menar att de ska med sig disken till drömhuset de ska flytta till om två månader?

Jag förstår att du hejar på Trump, hans anhängare är ju inte de smartaste, om man säger så. 
    Så om man läser fel på 'trots han bott här 2 månader är det inte uppplockat än' - så ska du ta till personliga attacker?
  • Tow2Mater
    Anonym (Disk) skrev 2025-06-01 07:46:50 följande:

Mycket fokus på diskning här nu! Jag har diskmaskin men har ganska mycket saker jag ändå diskar för hand. Som inte tål maskindisk. Är jag ensam om det? 

Varför köper man saker som inte tål diskmaskin? Byt ut dessa saker för att minska framtida jobb.
Svar på tråden Helt olika syn på hushållet