Hur delar man matkostnader?
Det verkar som att många par har ett gemensamt matkonto eller på något sätt delar upp matkostnaderna lika.
Men blir det inte lite orättvist om den ena väger 52 och den andre 115 kilo?
Eller hur ska man göra?
Det verkar som att många par har ett gemensamt matkonto eller på något sätt delar upp matkostnaderna lika.
Men blir det inte lite orättvist om den ena väger 52 och den andre 115 kilo?
Eller hur ska man göra?
Låter krångligt att dela upp matkostnaden efter hur mycket man äter. Ska man få avdrag om man börjar banta? Kanske bättre att ha uppdelade matkonton isåfall.
Låter krångligt att dela upp matkostnaden efter hur mycket man äter. Ska man få avdrag om man börjar banta? Kanske bättre att ha uppdelade matkonton isåfall.
Jag skulle inte själb bry mig om om min sambo äter mer än vad jag gör. Jag är dyrare på andra håll så det jämnar ut sig. Jag har långt hår och använder schampo och balsam. Han har samma billiga duschkräm i håret som han har på kroppen. Jag använder mensskydd. Jag äter mera frukt och bär än vad han gör. Jag äter frukost på vardagar och han äter ingen frukost alls på vardagar.
Så vi delar helt enkelt lika på allt vi köper från matvaruaffären.
Hur gör ni själva då ts? Jag uppfattar det som att ni delar lika men att du har börjat störa dig på det för du känner att du missgynnas? Har du tagit upp det med honom? Vad säger han då? Vilken lösning skulle du vilja ha? Att han la mer på matkontot? Att ni hade separat mat helt och hållet?