• Anonym (Uppgiven)

Sonen ska vara där

Jag är särbo (distans) och vi har inte kunnat träffas på länge. Saker är komplicerade och vi behöver kunna prata ut i lugn och ro. Jag kan bara vara där runt ett dygn innan jag måste åka hem och nu fick jag veta att hans son ska vara där, "för att han saknat mig"... och visst, det är väl fint att höra, men det känns så felprioriterat när vi inte ens vet var vi står. Jag sa att jag kan komma senare i veckan då, så vi får mer ensamtid, men han sa att "det får vi ändå" och ville inte att jag bokar om...

Vad är era tankar på det här? Han lät upprörd över att jag inte prioriterade att träffa hans son, men så fel tänker jag väl inte?

• Svar på tråden Sonen ska vara där
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Starka signaler) skrev 2025-06-13 12:23:46 följande:
    Fast du prioriterar ju inte relationen genom att säga nej till att träffa hans son. Snarare tvärtom. 
    Hur kom du fram till den slutsatsen?
  • KimLinnefeldt

Om du går honom till mötes och träffar hans son så kommer det att göra hans känslor för dig starkare. Det kanske är viktigare än att ni har egentid, just nu. Kärlek är vilja. Kärlek är att göra saker för varandra.

• Anonym (Uppgiven)
    KimLinnefeldt skrev 2025-06-13 13:49:13 följande:

Om du går honom till mötes och träffar hans son så kommer det att göra hans känslor för dig starkare. Det kanske är viktigare än att ni har egentid, just nu. Kärlek är vilja. Kärlek är att göra saker för varandra.

Du har helt missat poängen.

Det är inte brist på känslor som är grejen, vi har stora problem i förhållandet som vi behöver prata ut om. Det enda vi behöver nu är tid att prata i lugn och ro. Att jag spenderar tid med hans barn kommer inte rädda vårt förhållande.
  • Xenia

Ja, det är klart om man behöver prata ut och ev göra slut, då vill man inte ha ett barn (eller någon som är som ett barn) där, som man måste tänka på att dölja sina känslor för så att barnet inte blir ledset.

Säg att du kommer en annan gång när sonen inte är där. Sonen blir kanske besviken över att inte få träffa sig, men det är ju risk att han aldrig mer får träfffa TS.

• Anonym (Kajsa)

Jag tänker att han , avsiktligt eller inte, ser en möjlighet att "gömma sig"  bakom sonen och därmed undvika att tala allvar .

Ta inte åt dig av alla anklagelser i tråden! 

• Anonym (Agatha)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2025-06-13 12:03:09 följande:
    Det är inte min sak att bestämma vad hans son ska informeras om och jag tänker inte använda honom som en spelbricka.
    Om du redan bestämt dig för att inte åka dit pga sonen så vad är då problemet? 

Boka om och dit nästa vecka istället då. Problemet löst? Eller?  

Rikta din ilska mot särbon istället.  Det är ju han som gör dig ledsen. 
  • Anonym (Starka signaler)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2025-06-13 12:33:05 följande:
    Hur kom du fram till den slutsatsen?
    Det har jag ju redan skrivit. Det är ett stort avståndstagande från din sida. 
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Starka signaler) skrev 2025-06-13 15:52:17 följande:
    Det har jag ju redan skrivit. Det är ett stort avståndstagande från din sida. 
    Hur? Jag åker dit för att prata ut med min särbo, inte för att umgås som inget hänt.
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Agatha) skrev 2025-06-13 15:49:29 följande:
    Om du redan bestämt dig för att inte åka dit pga sonen så vad är då problemet? 

Boka om och dit nästa vecka istället då. Problemet löst? Eller?  

Rikta din ilska mot särbon istället.  Det är ju han som gör dig ledsen. 
    Risken finns dock att han kommer då också.

Vadå ilska? Jag har ingen ilska mot någon.
Svar på tråden Sonen ska vara där