Anonym (Twinny) skrev 2025-06-15 12:37:56 följande:
Någon gång kan jag känna saknad över att inte få uppleva hur det är att ha en relation med en dotter.
Jag skulle inte vilja byta bort någon av de två pojkar jag har och jag är väldigt glad över att ha just två pojkar. Jag gillar att vara mamma till pojkar och få en inblick i deras värld. Jag älskar också att se vilken nära och fin relation de har till varandra, en närhet som jag tror är ovanligare mellan syskon av olika kön.
Jag skulle inte heller vilja ha ett tredje barn men visst kan jag ibland känna saknad över att jag inte kan få allt på samma gång även om det är orimligt.
Jag tror du pinpointar mina känslor. Jag vill ha två barn, just eftersom vår ekonomi och ork räcker för två barn och jag känner att jag själv kan räcka till att ge tid åt två. Har två pojkar, vilket är superhäftigt att se deras nära relation växa fram. Har själv ett syskon av motsatt kön och vi har stått varann väldigt nära genom hela livet, men det är ju ändå skillnader i hur jag hör att diskussioner med syskon går när man är av samma kön. (Jämför med vänner som har systrar, som har kunnat prata om saker jag inte kunnat med min bror.)
Däremot kan jag ändå ibland känna en saknad att inte uppleva relationen med en dotter. Och det är ju just en underlig önskan eftersom jag samtidigt vill ha två barn och tycker det är häftigt att få se en relation mellan just två grabbar - något jag aldrig sett själv i min uppväxt.
Ibland tänker jag att det lite liknar att jag skulle velat jobba med något annat än jag gör, samtidigt som jag inte skulle ha velat utbilda mig inom ett annat område.