Semesterdrickande
Äntligen semester! Hur många dricker varje dag, i stort sett? Dvs ett, två,tre glas vin eller upp till fem öl? Ja, satte denna under missbruk pga att många tycker att det är det.
Äntligen semester! Hur många dricker varje dag, i stort sett? Dvs ett, två,tre glas vin eller upp till fem öl? Ja, satte denna under missbruk pga att många tycker att det är det.
Dricker i stort sett inget alls faktiskt, bara i sociala sammanhang. Jag mår bättre utan rent fysiskt och gillar mig själv mer så. Var en partytjej av rätt stora mått som ung så det är en skillnad.
Brukar köpa en flaska "semesterwhisky", sen en del öl på det. Dricker hemma då jag aldrig reser.
Ja det blir lite mer öl och vin till maten än vanligt. Grillar vi blir det några glas extra och självklart blir det några fler glas av någon god whisky.
Tycker det är lite intressant hur besatta folk på det här forumet är av alkohol, och då är det ju främst personer som inte dricker själva. Varför är det en så vansinnigt stor grej för er vad andra gör?
Väldigt många kan dricka nåt glas extra på semestern utan att någonsin bli dyngrak eller börja köra rattfull.Varför ska det bli stora diskussioner varje år kring sommarsemestern och jul om hur alla som vill dricka nåt annat än blandsaft är missbrukare..?
Tycker det är lite intressant hur besatta folk på det här forumet är av alkohol, och då är det ju främst personer som inte dricker själva. Varför är det en så vansinnigt stor grej för er vad andra gör?
Väldigt många kan dricka nåt glas extra på semestern utan att någonsin bli dyngrak eller börja köra rattfull.Varför ska det bli stora diskussioner varje år kring sommarsemestern och jul om hur alla som vill dricka nåt annat än blandsaft är missbrukare..?
Vem skrev det?
Jag skrev att jag tycker att det är för mycket fokus på alkohol ibland, särskilt när man semestrar med barn.
Det är min personliga åsikt. Det är du som verkar ha svårt att acceptera att man kan ha en annan uppfattning om alkoholvanor än din.
Passar på att festa och ha kul så länge semestern varar. Kan dricka 2 flaskor vin om dagen, toppat med lite andra drycker och öl.
Har aldrig förstått varför man måste dricka bara för att det är semester. Är det någon slags belöning?
För mig innebär semesterdrickande att jag faktiskt kanske tar en drink på lördagen, absolut inte att jag dricker varje dag.
I mina ögon låter det osunt att dricka varje dag.
Då jag uppskattar både öl och vin blir det oftare en öl eller ett glas vin till maten under semestern. Har mindre att ansvar för då så lite promille spelar mindre roll.
Sen är det fler sociala tillställningar där det serveras alkohol till maten.